AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 Jeg er på Tinder og lurer på hva som er best: Treffes fort for å se om en liker hverandre på en kort kaffedate f.eks. eller skrive litt frem og tilbake og bli kjent først? Anonymkode: 3ddcc...087
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #3 Skrevet 6. desember 2017 Treff rimelig raskt. Det skrevne ord er ikke verdt noe opp mot den virkelige erfaringen. Anonymkode: a8ed8...18f 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #4 Skrevet 6. desember 2017 Min erfaring er en mellomting, jeg har prøvd både «ekstremvariantene» og noe i mellom. Ikke skriv for lenge, da bygges det opp forventninger som sjelden kan innfris. Men bruk litt tid på å skrive for å finne ut om dere har noe til felles. Sjansen er minimal for at man har kjemi på en date om man ikke aner hvem den andre personen er i det hele tatt, og det er fort gjort å måte lide seg gjennom en date med noen man ikke har noe som helst til felles med. Anonymkode: 24e9c...55c 10
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #5 Skrevet 6. desember 2017 Hadde jeg kunne velge ville jeg valgt en mellomting. Greia er at det er så dumt om man skriver mye med noen og blir forelska og så er ikke ting som man hadde tenkt seg i virkeligheten. Skal om et par dager møte en jeg har hatt daglig kontakt med i 8 uker og jeg har derfor allerede investert ganske mye tid på han og merker jeg begynner å få følelser. For vår del er situasjonen bare sånn at vi måtte vente, men ja. Jeg har en stemme i bakhodet som sier at det kan skje at kjemien i virkeligheten ikke er der, men vi får håpe på det beste. Anonymkode: 7df12...d92 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #6 Skrevet 6. desember 2017 Hender det det tar litt mer tid (midt på sommeren hvor det er sommerferier, påske, mennesker har eksamensstress, høstferie, julehandler/juleferier etc etc etc). Men foretrekker ellers å møtes ganske kjapt Anonymkode: f093a...02b
Gjest Made4u Skrevet 7. desember 2017 #7 Skrevet 7. desember 2017 Selv kunne jeg ikke tenke meg å møte noen jeg ikke kjente, hadde da ikke sett noen grunn til å møte vedkommende. Blir man kjent med noen i forkant så kan det bli aktuelt å møtes, så for min del er eneste veien å gå å bli kjent med noen på forhånd, da vet man hva man går til. Ser mange som dater opp til flere ganger i uken, noen sågar to på en dag. Noe så totalt meningsløst. Kjenner to damer som begge dater så mye at jeg blir svimmel, de dater begge uten mål og mening og kan reise på date med en de startet å skrive med kvelden i forveien, at de har datet 35-40 hannkjønn de siste 4-5 mnd stopper dem ikke i å møte en til, man blir følelsesmessig utvannet av slik tenker jeg og de har et overfokus på at fredag skal jeg datet Øyvind, før jeg skal møte Morten på lørdag og tirsdag skal Olav komme på besøk. Olav var han jeg traff onsdag i forrige uke for første gang. Hver eneste uke hører jeg slik fra to av gode venninner. Menn er ikke bedre dem, må jo en mann til også for enhver date. Nå har jeg ingen kamerater som er like ekstreme men vet jo at slike finnes der ute. Mye bedre om noen har en mål og mening med hva dem foretar seg, selv har jeg det og ja jeg har vært på dater selv og dem har vært veldig fine og har vært som forventet da jeg faktisk har visst hva jeg gikk til og gjort meg kjent med personen på forhånd.
Gjest Melis123 Skrevet 7. desember 2017 #8 Skrevet 7. desember 2017 Jeg liker å treffes relativt rask, og tar gjerne også initiativet til det, men ser at det har skremt bort noen menn også, men med få unntak så kjeder disse laaaaange meldingsutvekslingene meg noe så voldsomt. Ender ofte opp med at samtalen bare dør ut... men har opplevd ett par ganger at noen spør om å møtes på åpningsreplikken, DET blir litt for raskt for min del😊
Elaine Marley Skrevet 7. desember 2017 #9 Skrevet 7. desember 2017 Det kommer litt an på, men jeg liker å skrive litt først. Nå er jeg ny i "gamet" så har ikke møtt noen enda, men det er en jeg vurderer om jeg har lyst til å møte, men det blir fortsatt en stund til på grunn av diverse. Han har jeg skrevet ganske mye med, og det jeg liker er at han virker interessert i å ha en samtale og at det føles naturlig. Det er ikke den der kleine samtalen der jeg føler at jeg må jobbe som faen for å holde samtalen i gang. Der jeg kun får korte svar og må stille stadig nye spørsmål med påfølgende korte svar. Så jeg liker å skrive litt med noen, og er ikke sånn som treffer mange menn på en gang. Tror det hadde føltes feil for meg, men jeg kan skrive med flere på en gang og det regner jeg egentlig med at de jeg skriver med også gjør.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #10 Skrevet 7. desember 2017 Mange gode svar her. Jeg ser at det for meg nok er mest naturlig å skrive litt først for å kjenne LITT til personen før vi treffes. Hvis ikke føler jeg det ville vært litt kunstig kanskje. Men så lurer jeg på en ting til: Er det den som har innledet kommunikasjonen som skal be ut på date (kaffe e.l.)? Skjønner at begge kan gjøre det, men er det sånn at det vanligvis er den som har tatt kontakt som gjør dette? ts Anonymkode: 3ddcc...087
Teethgrinding Skrevet 8. desember 2017 #11 Skrevet 8. desember 2017 Det jeg tror mange glemmer i denne settingen, ref historien om de venninnene som dater flere i uken, er at man faktisk må bli kjent med dette fremmede ansiktet før man kan utvikle noen som helst form for følelser av betydning. Hvis man lytter utelukkende til urinstinktene når man skal vurdere en potensiell partner legger man fort opp til et fysisk orientert forhold, etter min mening. Det er gjennom samtaler, dype og meningsfulle over tid at man blir ordentlig kjent med noen på baksiden av masken. Så blir det selvfølgelig tusen ganger kjipere å få den telefonen om at følelsene ikke er helt der når man har lagt hjertet sitt i potten, men det er risikoen man må ta. Det river i hjertet. Likevel, om man står med en fot i selvbeskyttelse og en annen i Tinder, ender man opp med ingenting over tid. Man må tørre å risikere å bli såret. Thats the name of the game. Kjærlighetens spill er uforandret gjennom menneskets historie. Ingen apper i verden kan fjerne enkelte basic universelle sannheter. 3
Engel Skrevet 8. desember 2017 #12 Skrevet 8. desember 2017 Jeg er for å chatte litt fram til man finner ut at man har en del felles innteresser og verdier, og så møtes. Dvs at man gjerne møtes innenfor en uke eller to. Det har fungert greit det. Har luket ut mange med chattinga, og kun møtt hyggelige/oppegående menn som jeg har hatt mye til felles med til date. Men en gang møtte jeg en uten noe særlig chatting først, og det var helbom. Hyggelig fyr det også forsåvidt, men passet ikke meg i det heletatt. Bortkastet tid. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #13 Skrevet 9. desember 2017 På 08.12.2017 den 8.30, Arcturus skrev: Det jeg tror mange glemmer i denne settingen, ref historien om de venninnene som dater flere i uken, er at man faktisk må bli kjent med dette fremmede ansiktet før man kan utvikle noen som helst form for følelser av betydning. Hvis man lytter utelukkende til urinstinktene når man skal vurdere en potensiell partner legger man fort opp til et fysisk orientert forhold, etter min mening. Det er gjennom samtaler, dype og meningsfulle over tid at man blir ordentlig kjent med noen på baksiden av masken. Så blir det selvfølgelig tusen ganger kjipere å få den telefonen om at følelsene ikke er helt der når man har lagt hjertet sitt i potten, men det er risikoen man må ta. Det river i hjertet. Likevel, om man står med en fot i selvbeskyttelse og en annen i Tinder, ender man opp med ingenting over tid. Man må tørre å risikere å bli såret. Thats the name of the game. Kjærlighetens spill er uforandret gjennom menneskets historie. Ingen apper i verden kan fjerne enkelte basic universelle sannheter. Dette innlegget er skikkelig bra! Det er jo akkurat dette det handler om! "Likevel, om man står med en fot i selvbeskyttelse og en annen i Tinder, ender man opp med ingenting over tid." Anonymkode: 3ddcc...087 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #14 Skrevet 28. desember 2017 Dytter litt på denne! Anonymkode: 3ddcc...087
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #15 Skrevet 28. desember 2017 Skrive. Sørg for at du ikke virker for ivrig/interessert. Et par dager før du svarer på meldinger er ofte ideellt. Anonymkode: 4ba2b...412
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #16 Skrevet 28. desember 2017 On 12/7/2017 at 6:17 PM, AnonymBruker said: Men så lurer jeg på en ting til: Er det den som har innledet kommunikasjonen som skal be ut på date (kaffe e.l.)? Skjønner at begge kan gjøre det, men er det sånn at det vanligvis er den som har tatt kontakt som gjør dette? ts Anonymkode: 3ddcc...087 Stort sett er det slik ja, men det er ingen regel. Den som tar initiativ til kontakt har på en måte gjort en slags påstand om at "jeg tror vi har grunnlag til en god date", og da blir det sært hvis initiativtakeren skriver i det uendelige uten å foreslå date. Jeg har prøvd å møtes raskt, og funnet ut flere ganger at det ble totalt skivebom. Det er viktig å sjekke at man har noen felles interesser og\eller hobbyer å prate om, ellers er det stor sannsynlighet for skivebom. Jeg har også erfart flere ganger at en del playere skriver masse bullshit i starten, og jo raskere du møter dem, desto mer sannsynlig er det at du er blitt lurt. Fordelen med å møtes raskt er først og fremst å få tempo i prosessen med å prøve å finne den rette. Jo før man møtes, jo vet man hvem man ikke vil møte igjen. Jeg har prøvd å bli godt kjent først, og funnet ut både at man underbevisst kan begynne å tillegge personen sine ønskede egenskaper, at man blir ekstra skuffet når ting ikke funker, at man kan bli overfokusert på noen man aldri har møtt, og at den andre kan bli lei av ord uten handling. Største fordel ved å skrive lenge er å luke ut løgnere. Jeg vekslet et tonn med tekst med en fyr, før han røpet 1) det var løgn at han bodde i samme by eller noe sted i nærheten, 2) det var løgn at han var i prosess med å flytte til samme by, 3) han var ikke barnløs, han hadde tvert imot 2 sønner som han helt bevisst hadde holdt skjult. Eneste grunnen til at vi skrev så lenge var han "kunne ikke" møte meg fordi han bodde halve Norge unna der han sa han bodde. Anonymkode: 182e4...307
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå