Gå til innhold

Hvor gamle var barna deres når de begynte å ferie nytårsaften og 17 mai med bare venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og ikke med familen?

Anonymkode: 3730b...de1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 11 så jeg begynte å feire 17 mai med venner (men spiste frokost med familien). Jeg feiret nyttårsaften med venner fra jeg var ca 13 år, men spiste da middag med familien. Jeg begynte å spise middag med venner da jeg var 18/19. 

Anonymkode: eae55...6b8

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 21, feiret min første 17. Mai uten familie i år og har aldri feiret nyttårsaften med venner. Ikke engang med kjæreste. Mange i min vennekrets er som meg, mens andre begynte å feire med venner fra de var 17.

Anonymkode: 4782f...620

• Liker 1
Skrevet

Første gang jeg feiret nyttårsaften bare med venner var jeg 15, men jeg feiret med en venninne og hennes familie noen år før. 17. mai med barnetog og skolearrangementer var egentlig alltid en blanding av venner og familie, men rundt ungdomsskolealder et sted ble venner det viktigste.

Skrevet

Feiret borte fra familien for første gang som 18 åring, og der var fordi jeg skulle feire med kjærestens familie :P

Skrevet

Jeg var 15 første gang jeg feiret nyttårsaften på fest med venner. Det var også første gangen jeg drakk sprit....

Dette er jo noen år siden, men jeg tror ikke ungdommen i dag er noe særlig annerledes. I tenårene blir venner ofte viktigere enn familie, og det å ha vært på den kuleste festen blir en snakkis i skolegården etter nyttår.

Anonymkode: 360f6...4cf

• Liker 1
Skrevet

Straks 17,fortsatt ikke feiret med bare venner.

Jeg gjorde fra jeg var 15,sørpe full. Glad datter mer. Er fornuftig. 

Anonymkode: 2d92e...c92

Skrevet

første året å ungdomsskolen var første gang, jeg feiret sikkert med familien min etter det, men ikke fast...

Anonymkode: 821ca...b65

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg var 16 første gang jeg feiret uten familie.

Skrevet

Nyårsaften er familekveld hos oss. Som julaften. De var 17 når de var med venner første gang. Da var de med på middagen hjemme her først. De ble som avtalt hentet på natten Kl 02. Slike dager er lett tilgang til alkohol, fyrverkeri osv. Så vi er enig der.

17 mai er også familiedag. Det er så få dager i året det er familiedag, så de holder vi på. De gikk i tog hele skoletiden.  Også i borgertog pga fritidsintr.  Vi har familiesamling på hotellet her, etter barnetoget. Etterpå er det en tante som åpner huset til kaffe og kaker. På kvelden er ungdommen så trett og sliten av dagen, at de orker ikke mere da

Anonymkode: b0fed...a7a

• Liker 1
Skrevet

Bor i ei lita bygd, så her er alle samlet på forsamlingshuset 17. mai uansett, både familie og venner. Begynte å feire nyttårsaften med venner da jeg var 17, men har alltid spist middag med hele familien før jeg drar på fest. I år gidder jeg ikke festligheter da, ingenting slår nyttårsaften med familien uansett :)

Anonymkode: b176a...726

• Liker 1
Skrevet

Feiret med venner fra jeg var 15/16 år, men jeg spiste middag med familien først. Nå er jeg 20 år og gjør det samme fortsatt :)

Skrevet

Våre ungdommer var ca 15-16 år når de feiret nyttårsaften med venner, spiste middag hjemme først.

17. mai feires fremdeles med familien, nå er de over 20 år. Har inntrykk av at 17. mai er familiedag i byen vår og at det ikke er så mye festing. 

Anonymkode: 4de4c...ea6

Skrevet

Her begynte han å feire 17. mai med venner fra han var 12 år. Vi bor i sentrum, så de var sammen der. 

Han var med venner nyttår fra han var 14. Da spiste han hjemme og var med venner frem til raketter osv var ferdig. 

Anonymkode: 91fbb...4a8

Skrevet

Over 18 mht begge disse to dagene.

Anonymkode: 97046...3bf

Skrevet

Jeg er 35, og har til gode å feire 17.  mai og nyttårsaften med venner :fnise: Jeg (og nå mannen og barna mine) feirer med foreldrene mine hvert år. 

Anonymkode: 9553b...d0a

Skrevet

Har ei datter som blir 18 år rett over nyttår og hun skal feire nyttår med familien til kjæresten i år.. Første gang uten oss.

og vår andre datter på 14 år skal være med noen venninner for første gang.

Blir utrolig rart og være kun min mann og meg alene i år

Anonymkode: ad666...850

Skrevet

Har en 16 åring, og vi reiser stort sett til utlandet på 17. mai, så da feirer hun jo med oss. I år er første året hun vil feire nyttårsaften med venner. Hun skal spise middag med oss først.

Anonymkode: 52d78...419

Skrevet

Jeg er 22 nå. Feiret 17 mai med venner for første gang da jeg var 16, og første nyttårsaften med venner var jeg 17 år. 

Anonymkode: 92d9e...229

Skrevet

Jeg har kun feiret 17. mai helt uten familie ett år, da var jeg 19, og ikke i samme by. Ellers har jeg alltid sett toget og spist middag sammen med familien. Nyttårsaften begynte jeg å feire sammen med venner da jeg var 14 eller 15, tror jeg, fram til det var jeg med og feiret sammen med venner av familien :)

Anonymkode: 79496...1bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...