AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 Som tillitsvalgt i en stor matriseorganisasjon har jeg fått en henvendelse fra en bekjent medarbeider (lege) som har betrodd noe som ikke er min oppgave å håndtere, da det er nokså privat. Hun vil ha hjelp til å håndtere hva som har skjedd privat. Samtidig har det gått ut over jobben hun utfører da hun har vært langtidssykemeldt flere ganger. Hun levde i lykkelig småbarnsfamilie og mannen ga henne et slag, så hun politianmeldte. Mannen er også lege, og jobber et annet sted. De er nå separert. Hva er en tillitsvalgte oppgave når slike henvendelser kommer...? Anonymkode: 27c51...151
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #2 Skrevet 6. desember 2017 Du er klar over at du har taushetsplikt? Anonymkode: 1d540...d16 16
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #3 Skrevet 6. desember 2017 Du som tillitsvalgt bør heller søke hjelp til slikt først og fremst via fagforeningen du representerer framfor på nettet!! Anonymkode: 2d496...596 19
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #4 Skrevet 6. desember 2017 Først og fremst ikke øse det ut på et internettforum. Dette er åpenbart troll. Du er ikke voksen nok til at du er i en posisjon der en lege velger å betro seg til deg. Dersom du hadde vært det hadde du også visst hvordan du skulle håndtere denne forespørselen. Anonymkode: a69aa...9d7 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #5 Skrevet 6. desember 2017 Dette har ikke fagforeningen noe med, det håndteres utenfor jobb. Og så må du lære deg betydningen av ordet taushetsplikt. Anonymkode: 0cb1b...5b8 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #6 Skrevet 6. desember 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som tillitsvalgt i en stor matriseorganisasjon har jeg fått en henvendelse fra en bekjent medarbeider (lege) som har betrodd noe som ikke er min oppgave å håndtere, da det er nokså privat. Hun vil ha hjelp til å håndtere hva som har skjedd privat. Samtidig har det gått ut over jobben hun utfører da hun har vært langtidssykemeldt flere ganger. Hun levde i lykkelig småbarnsfamilie og mannen ga henne et slag, så hun politianmeldte. Mannen er også lege, og jobber et annet sted. De er nå separert. Hva er en tillitsvalgte oppgave når slike henvendelser kommer...? Anonymkode: 27c51...151 Tillitsvalgt sin oppgave er ikke å legge interne taushetsbelagte saker ut på nett men å ta saker hun selv ikke makter å håndtere til overordnede. Mangler du totalt opplæring i organisasjonsarbeid du har påtatt deg? Anonymkode: a1d2d...c25 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #7 Skrevet 6. desember 2017 Kan du vær så snill fjerne dette innlegget.... du som er tillitsvalgt i en stor matriseorganisasjon. så uprofesjonelt av deg... Anonymkode: b78d4...90c 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #8 Skrevet 6. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du som tillitsvalgt bør heller søke hjelp til slikt først og fremst via fagforeningen du representerer framfor på nettet!! Anonymkode: 2d496...596 Har anonymisert og oppgitt misvisende opplysninger om yrke og bransje, så bare fordi du synes det er ubehagelig så er det reelt. Anonymkode: 27c51...151 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #9 Skrevet 6. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Som tillitsvalgt i en stor matriseorganisasjon har jeg fått en henvendelse fra en bekjent medarbeider (lege) som har betrodd noe som ikke er min oppgave å håndtere, da det er nokså privat. Hun vil ha hjelp til å håndtere hva som har skjedd privat. Samtidig har det gått ut over jobben hun utfører da hun har vært langtidssykemeldt flere ganger. Hun levde i lykkelig småbarnsfamilie og mannen ga henne et slag, så hun politianmeldte. Mannen er også lege, og jobber et annet sted. De er nå separert. Hva er en tillitsvalgte oppgave når slike henvendelser kommer...? Anonymkode: 27c51...151 Jeg ser at du sier du har anonymisert, så jeg skal ikke slakte deg for å utgi opplysninger om en sak du forhåpentligvis skjønner at du ikke skal dele på nett. Nok om det. Har jobben klaget på henne? Hvorfor tok hun i det hele tatt kontakt med fagforeningen? Hva forventer hun at foreningen skal kunne hjelpe henne med? Har saken i det hele tatt noe med jobb å gjøre? Hvis ikke ville jeg forklart til henne at dette ikke er en sak for foreningen. For meg ser det ut til at hun sliter med at saken går ut over jobben hennes, men at privatlivet er vanskelig er jo ikke jobben sitt problem. (Om det virkelig er slik at denne dama er lege bør hun ha møtt -mange- som har vært i hennes situasjon...) Be henne ta kontakt med psykolog for å få håndtert problemet. Så får hun fortsette å være sykemeldt om hun ikke klarer å utføre arbeidsoppgavene sine. Evt må hun be om tilrettelegging på jobb, men det er fremdeles ikke en sak for foreningen. Anonymkode: 79ed3...090 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #10 Skrevet 6. desember 2017 Eh, her var det mange som ikke vet hva de prater om. For å bryte taushetsplikten sin, må de man deler informasjonen med - kunne identifisere personer. Her er det ingen som blir identifisert. Blir bare latterlig å ta TS for dette. Anonymkode: 5fd0a...00c 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #11 Skrevet 6. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser at du sier du har anonymisert, så jeg skal ikke slakte deg for å utgi opplysninger om en sak du forhåpentligvis skjønner at du ikke skal dele på nett. Nok om det. Har jobben klaget på henne? Hvorfor tok hun i det hele tatt kontakt med fagforeningen? Hva forventer hun at foreningen skal kunne hjelpe henne med? Har saken i det hele tatt noe med jobb å gjøre? Hvis ikke ville jeg forklart til henne at dette ikke er en sak for foreningen. For meg ser det ut til at hun sliter med at saken går ut over jobben hennes, men at privatlivet er vanskelig er jo ikke jobben sitt problem. (Om det virkelig er slik at denne dama er lege bør hun ha møtt -mange- som har vært i hennes situasjon...) Be henne ta kontakt med psykolog for å få håndtert problemet. Så får hun fortsette å være sykemeldt om hun ikke klarer å utføre arbeidsoppgavene sine. Evt må hun be om tilrettelegging på jobb, men det er fremdeles ikke en sak for foreningen. Anonymkode: 79ed3...090 Jeg kjenner til den aktuelle personen som en ressursperson mange har henvendt seg til, ja flink og utsdrettet. Har inntrykk av at hun er godt likt av ledelse og folk for øvrig. Hun virker som typisk «flink». Hun tok kontakt fordi hun trodde tillitsvalgt kunne ha noen råd. Anonymkode: 27c51...151
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #12 Skrevet 6. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner til den aktuelle personen som en ressursperson mange har henvendt seg til, ja flink og utsdrettet. Har inntrykk av at hun er godt likt av ledelse og folk for øvrig. Hun virker som typisk «flink». Hun tok kontakt fordi hun trodde tillitsvalgt kunne ha noen råd. Anonymkode: 27c51...151 Jeg tror eneste rådet du kan komme med her er å sende henne til "riktig avdeling", som ikke er tillitsvalgt og fagforening i dette tilfellet. Fastlege og psykolog neste. Anonymkode: 79ed3...090 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #13 Skrevet 7. desember 2017 På 6.12.2017 den 21.41, AnonymBruker skrev: Jeg tror eneste rådet du kan komme med her er å sende henne til "riktig avdeling", som ikke er tillitsvalgt og fagforening i dette tilfellet. Fastlege og psykolog neste. Anonymkode: 79ed3...090 Anbefalte det men da ble hun noe fornærmet og skuffet over å bli «sendt videre». Hun er i ferd med å få alt på avstand og vil søke jobb et annet sted. Anonymkode: 27c51...151
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #14 Skrevet 8. desember 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefalte det men da ble hun noe fornærmet og skuffet over å bli «sendt videre». Hun er i ferd med å få alt på avstand og vil søke jobb et annet sted. Anonymkode: 27c51...151 Hvorfor vil hun søke jobb et annet sted? Jeg skjønner fremdeles ikke hva denne saken har med arbeidsstedet hennes å gjøre? Anonymkode: 79ed3...090
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #15 Skrevet 9. desember 2017 På 8.12.2017 den 13.11, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil hun søke jobb et annet sted? Jeg skjønner fremdeles ikke hva denne saken har med arbeidsstedet hennes å gjøre? Anonymkode: 79ed3...090 Vanskelig å vite. Ønsker henne lykke til, hun har jo utrolig fin CV! Men forstår at om det skjedde noe leit privat / «lykken brast» så vil en kanskje starte på nytt. Anonymkode: 27c51...151
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå