AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 Jeg ville bare skrive her at kvinner som ikke ønsker barn er egoistiske og selvsentrerte. Det samme gjelder menn. Hvorfor blir bare flere og flere egoistiske og selvsentrerte. Klart jeg skriver ikke om de som fysisk ikke kan få barn. Anonymkode: 7052f...bc5 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #2 Skrevet 6. desember 2017 For noe tull. Anonymkode: 36e70...25d 32
Gjest Polybios Skrevet 6. desember 2017 #4 Skrevet 6. desember 2017 Da er jeg stolt over å være egoistisk og selvsentrert. Og jeg skal bære den betegnelsen med stolthet.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #5 Skrevet 6. desember 2017 Jeg syns det er hakket mer egoistisk å reprodusere seg selv når det er befolkningsoverflod i landet, jeg, da, men. Altså - alle valg er egoistiske når vi velger det vi helst vil for å få et lykkelig liv. Også vil jeg heller være lykkelig og barnløs enn ulykkelig og mor. Anonymkode: 3feef...991 32
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #6 Skrevet 6. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er hakket mer egoistisk å reprodusere seg selv når det er befolkningsoverflod i landet, jeg, da, men. Altså - alle valg er egoistiske når vi velger det vi helst vil for å få et lykkelig liv. Også vil jeg heller være lykkelig og barnløs enn ulykkelig og mor. Anonymkode: 3feef...991 Nja, det er bedre å føde ressurssterke barn enn svake. Det er fremtidens ingeniører osv som må løse forsøpplinga som vi og våre foreldre har påført verden. Anonymkode: 969a8...c77 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #7 Skrevet 6. desember 2017 Jeg skjønner ikke helt logikken med at det er egoistisk å ikke poppe ut unger. Hvem går det ut over? Nettopp, ingen. Har inntrykk av at dette er noe fanatisk religiøse henger seg opp i. Er kun der jeg har hørt det fra utenom internett. Anonymkode: 969a8...c77 17
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #8 Skrevet 6. desember 2017 Går det ut over deg at jeg ikke er en fødemaskin? Anonymkode: 8b5a6...f96 5
Gjest NotNaomi Skrevet 6. desember 2017 #9 Skrevet 6. desember 2017 En påstand helt uten begrunnelser og refleksjoner. Hadde gjort seg med en litt dypere forklaring på hva du egentlig mener.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #10 Skrevet 6. desember 2017 Jeg ønsker meg barn mer enn noe annet, men grunnet sykdom kan jeg ikke få. Min helsehistorikk deler jeg imidlertid ikke med alle rundt meg, da sier jeg heller at jeg ikke ønsker barn. Du vet lite om folk, og har ingen rett til å dømme.. Anonymkode: 2ef13...b94 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #11 Skrevet 6. desember 2017 Eller fornuftige? Siden verden er totalt overbefolket. Anonymkode: b5504...9ac 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #12 Skrevet 6. desember 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville bare skrive her at kvinner som ikke ønsker barn er egoistiske og selvsentrerte. Det samme gjelder menn. Hvorfor blir bare flere og flere egoistiske og selvsentrerte. Klart jeg skriver ikke om de som fysisk ikke kan få barn. Anonymkode: 7052f...bc5 Når jeg ser hva du kan spytte ut av deg....så syns du det er rart at noen velger bort barn? Dagens blonde😂😂😂😂 Anonymkode: 034bb...e6b 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #13 Skrevet 6. desember 2017 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke helt logikken med at det er egoistisk å ikke poppe ut unger. Hvem går det ut over? Nettopp, ingen. Har inntrykk av at dette er noe fanatisk religiøse henger seg opp i. Er kun der jeg har hørt det fra utenom internett. Anonymkode: 969a8...c77 1. Det er egoistisk fordi du nekter en mann, og omvendt, nekter ei kvinne, å få barn. 2. Du nekter et barn livet. 3. Vi trenger flere barn. Så absolutt, det er egoistisk og selvsentrert å ikke få barn. Anonymkode: 7052f...bc5 1
Gjest C.Tramell Skrevet 6. desember 2017 #14 Skrevet 6. desember 2017 Nei og ja. Jeg var mer selvsentrert før jeg ble mor. Livet dreide seg mye om meg selv og mine behov. En barnløs person er ofte mer selvsentrert fordi han eller hun fortsatt kan ha hovedfokus på seg selv i motsetning til mange med barn, men det er bare tull at det er mer egoistisk å velge bort barn enn å velge å få dem. Jeg har barn fordi jeg hadde veldig lyst på. Det var altså for min egen skyld og et egoistisk valg. Jeg har en barnløs venninne som etter nøye overveielser har valgt bort barn fordi hun ikke tror hun har det som trengs for å bli den moren hun ønsker å være. Det er det motsatte av egoisme.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #15 Skrevet 6. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 1. Det er egoistisk fordi du nekter en mann, og omvendt, nekter ei kvinne, å få barn. 2. Du nekter et barn livet. 3. Vi trenger flere barn. Så absolutt, det er egoistisk og selvsentrert å ikke få barn. Anonymkode: 7052f...bc5 1. Hvordan nekter man dem barn? Lenker man dem fast i kjelleren? 2. Vi nekter milliarder av "barn" livet hver gang en mann får utløsning og fra kvinners første menstruasjon. 3. Til hva da? Anonymkode: 969a8...c77 16
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #16 Skrevet 6. desember 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville bare skrive her at kvinner som ikke ønsker barn er egoistiske og selvsentrerte. Det samme gjelder menn. Hvorfor blir bare flere og flere egoistiske og selvsentrerte. Klart jeg skriver ikke om de som fysisk ikke kan få barn. Anonymkode: 7052f...bc5 Alle vet at de ikke kan få/ikke har kropp som kan bære frem barn... Anonymkode: a6617...0c7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #17 Skrevet 6. desember 2017 Jeg sitter her å ønsker at moren din var mer selvsentrert og egoistisk ts. Om ikke an.et skulle foreldrene dine oppdratt deg bedre for dette er bare flaut. Anonymkode: 1f742...552 7
Runnershigh Skrevet 6. desember 2017 #18 Skrevet 6. desember 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. Det er egoistisk fordi du nekter en mann, og omvendt, nekter ei kvinne, å få barn. 2. Du nekter et barn livet. 3. Vi trenger flere barn. Så absolutt, det er egoistisk og selvsentrert å ikke få barn. Anonymkode: 7052f...bc5 1. Det er ingen som behøver å nekte noen noe. Finnes da mange par hvor ingen ønsker seg barn, og det må være helt greit! 2. Hvordan har det seg at man nekter noen livet, når personen ikke engang er påtenkt? La oss si du får 2 barn, men ikke ønsker flere. Ja, da nekter du en potensiell nr 3 livet? Så du mener alle skal føde som mange barn som mulig, slik at ingen muligheter forhindres? Dummeste argumentet jeg har hørt! 3. Hvem er vi? Verden? 13
stan Skrevet 6. desember 2017 #19 Skrevet 6. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville bare skrive her at kvinner som ikke ønsker barn er egoistiske og selvsentrerte. Det samme gjelder menn. Hvorfor blir bare flere og flere egoistiske og selvsentrerte. Klart jeg skriver ikke om de som fysisk ikke kan få barn. Anonymkode: 7052f...bc5 Hvis det stemmer, så er det vel bare bra at de ikke får barn? Da slipper vi at egenskapene går i arv og. Dessuten er egoistiske og selvsentrerte folk neppe de beste foreldre. Så jeg skjønner ikke helt hva du klager over? 10
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #20 Skrevet 6. desember 2017 Det er like egoistisk å ønske seg barn. De som ikke ønsker seg barn, har all rett til å la være å få. Man bør aldri få barn om man ikke ønsker det 100 %. Anonymkode: 5da95...6c5 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå