Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen kan fortelle litt om hvordan det er å jobbe på slike steder? 

Anonymkode: c0f1f...c17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spør fordi jeg har en utdanning som kan passe til å søke jobb der. Greia er at jeg har et anstrengt forhold til avhengigheter siden jeg selv ble skadelidende for andres rusavhengighet tidlig i livet mitt. Noen ganger tenker jeg at det kanskje er annerledes å se på det fra en annen vinkel og hvor jeg selv er en som er utenfra, andre ganger tenker jeg at det kan bli vanskelig å gjøre en god jobb og trives med det. 

ts

Skrevet

Du passer nok ikke der. Finn på noe annet.

Anonymkode: d01af...4c3

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du passer nok ikke der. Finn på noe annet.

Anonymkode: d01af...4c3

Jobber du der selv?

Skrevet

Tror ikke du skal søke jobb der. Tror folk som jobber der, sitter ikke med de store fordommene. Eller er skadet selv at opplevelser ned rusa folk.

De jeg vet om har hjertet på jobben. De vil så vel,at brukere skal klare det. Brukere er som meg og deg. Ofte har de med seg lassevis av dårligg erfaring her helt fra barnsben av. De er kloke, varme og flinke folk. Desverre har rus ødelagt mye. 

Anonymkode: 94597...ffd

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du skal søke jobb der. Tror folk som jobber der, sitter ikke med de store fordommene. Eller er skadet selv at opplevelser ned rusa folk.

De jeg vet om har hjertet på jobben. De vil så vel,at brukere skal klare det. Brukere er som meg og deg. Ofte har de med seg lassevis av dårligg erfaring her helt fra barnsben av. De er kloke, varme og flinke folk. Desverre har rus ødelagt mye. 

Anonymkode: 94597...ffd

Jeg har ikke fordommer. Jeg vet alt du skriver der. Selv om jeg har sett hva det også gjør med andre. Det står stor respekt å klare å slutte med rus. Virkelig. 

Det hadde vært fint om folk som jobber innen rus vil svare meg. Kommer ikke frem at de som har svart meg har gjort det. 

Skrevet

Jeg jobber ikke med rus, men tar en utdanning som kan kvalifisere til å jobbe med det. Jeg tenker at det blir litt "barnepass" og veldig mye psykiatri. Man ruser seg jo på grunn av noe. Du vil nok oppleve at mange har dårlig samvittighet for alt de har påført familie og andre, og mange som bortforklarer hele greia. Jeg tror det kommer litt an på hvor mye du har (hatt behov for å) bearbeidet ditt eget forhold til dette, og hvor mye du klarer å distansere ditt eget fra klientene sitt. Du skal nok også være litt tykkhudet og tåle litt. Det fungerer ikke å være naiv og godhjertet om du skal jobbe på en rusinstitusjon. 

Anonymkode: 9505a...4e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...