Gå til innhold

Legeerklæring pga syk til eksamen, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette går bra TS, bare ring legekontoret tidlig i morgen. Om de vil du skal vente med å komme til legen  (tviler på det om du klarer å møte til timen) så vil det noteres at du ringte inn syk den dagen og det hjelper på legeerklæringen du må skaffe uansett. På UiO må man ha levert søknadsskjema og dokumentasjon (legeerklæringen) innen tre dager https://www.uio.no/studier/eksamen/sykdom-utsatt/ men det kan være lurt å si fra til instituttet at man er syk.

Anonymkode: b5738...b78

Tusen takk for svar :) Skal jeg eventuelt sende mail til administrasjonen i morgen tidlig?

Ts 

Anonymkode: 56ca9...796

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke uvanlig å være bekymret for å spørre legen når det er noe man trenger, for eksempel sykemelding, legeattest etc. Man kan bli redd for å ikke bli trodd og lignende. Som regel har man ingenting å være bekymret for. Det er virkelig ingen lege som tester for omgangssyke på grunn av legeattest eller sykemelding. Innlegg #2 er bare skremsel. 

Ta det med ro og stress ned. I morgen kan du ringe til legekontoret (det kan du også gjøre i dag) og si at du er syk og ikke kan ta eksamen. Du bør møte opp på legekontoret, om ikke i morgen så senere i uken. Det viktigste er uansett at du får sagt ifra i dag eller i morgen. 

God bedring!

Anonymkode: 020a3...006

Tusen takk! :) Stresser veldig på å ha alt i orden, sitter med bøtte og bøker i senga i tilfelle jeg er frisk nok til å ta eksamen haha

Legekontoret har nok stengt, men jeg tenker å sette på vekkerklokka og ringe så tidlig i morgen som mulig. 

Ts

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stod i en avisartikkel at studiestedet ikke tillot at man dro til legen dagen før og fikk legeerklæring i tilfelle man var frisk nok neste dag. Står at man må "dateres" samme dag som eksamen, men det betyr vel at jeg kan dra til legen dagen etter?

Ts 

Ja, men pass på å ta kontakt med legekontoret i morgen, på eksamensdagen.

Anonymkode: 0e7eb...d5a

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar :) Skal jeg eventuelt sende mail til administrasjonen i morgen tidlig?

Ts 

Ja gjør det :)

Anonymkode: b5738...b78

Skrevet

Oppdatering:

Jeg fikk legeerklæring! 
Det ble en del verre utover natten og morgenkvisten så jeg ringte legekontoret da det åpnet og fikk time. Var et herk å dra helt ned til byen, men det gikk fint. Selve prosessen tok 5 min og jeg fikk heller ingen mistenkelige spørsmål eller følelse av å ikke bli trodd, kun om jeg ønsket en sjekk for å konstantere at det ikke var noe annet. Jeg så jo helt j**** ut så det kan ha noe å si for at det gikk så kjapt :dry:

Ts

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering:

Jeg fikk legeerklæring! 
Det ble en del verre utover natten og morgenkvisten så jeg ringte legekontoret da det åpnet og fikk time. Var et herk å dra helt ned til byen, men det gikk fint. Selve prosessen tok 5 min og jeg fikk heller ingen mistenkelige spørsmål eller følelse av å ikke bli trodd, kun om jeg ønsket en sjekk for å konstantere at det ikke var noe annet. Jeg så jo helt j**** ut så det kan ha noe å si for at det gikk så kjapt :dry:

Ts

Godt å lese. Gikk inn i tråden for å se om det ordnet seg, og der var du med oppdatering. :)

Anonymkode: 0e7eb...d5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...