AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 En mann i 60 årene som er kjæreste med ei venninne av mamma sa at muslimer hjernevasker en. Jeg har fått venner i livet mitt og noen av disse er tilfeldigvis muslimer. Jeg har ikke følt noe ubehagelig eller følt at jeg har blitt lite respektert fordi de er muslimer. Jeg synes enkelte er mye varmere og hyggeligere en mange nordmenn jeg kjente før. Han sa at han håper jeg en dag tar til fornuft og kutter de ut. Og at jeg blir hjernevasket. Da lurer jeg på. Er det så svart hvitt at det faktisk er slik at den norske automatisk vil bli offeret for alle andre? Det er slik jeg synes det blir fremstilt. Er vi dumme fordi vi er norske? Han får det til å høres ut som at det eneste muslimer er til for er å hjernevaske andre. Anonymkode: f39ee...788
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #2 Skrevet 6. desember 2017 Hva tror du selv? Har du hørt det bli sagt fra mange andre? Høres det logisk ut i det hele tatt? Anonymkode: 5c7fa...a28 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #3 Skrevet 6. desember 2017 De er varme og hyggelige helt til du gifter deg med en av de Anonymkode: 32b8a...bc7 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #4 Skrevet 6. desember 2017 "Muslimer", som i at de ber fem ganger om dagen, går i Moské regelmessig og følger "guds ord"? Eller kommer de/foreldrene deres bare fra et land der det er en del troende muslimer? Det er en forskjell. Anonymkode: 272f4...e4c 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #5 Skrevet 6. desember 2017 Det kan hende du blir lurt, så gifter han seg plutselig med kusina si. Anonymkode: 32b8a...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #6 Skrevet 6. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tror du selv? Har du hørt det bli sagt fra mange andre? Høres det logisk ut i det hele tatt? Anonymkode: 5c7fa...a28 Har ikke hørt det bli sagt av mange andre. Anonymkode: f39ee...788
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #7 Skrevet 6. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Muslimer", som i at de ber fem ganger om dagen, går i Moské regelmessig og følger "guds ord"? Eller kommer de/foreldrene deres bare fra et land der det er en del troende muslimer? Det er en forskjell. Anonymkode: 272f4...e4c Noen går der en dag i uka. Dette gjør også ei venninne fra Bosnia og hun er ikke noe forskjellig fra oss vestlige, bortsett fra dette og at hun ikke drikker alkohol. Anonymkode: f39ee...788
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #8 Skrevet 6. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan hende du blir lurt, så gifter han seg plutselig med kusina si. Anonymkode: 32b8a...bc7 I hvilke land er det vanlig å gifte seg med kusina si? Det er vel i Pakistan og de "stan" landene? Anonymkode: f39ee...788
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #9 Skrevet 6. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er varme og hyggelige helt til du gifter deg med en av de Anonymkode: 32b8a...bc7 Hvorfor er de slik egentlig? Anonymkode: f39ee...788
Tillion Skrevet 6. desember 2017 #10 Skrevet 6. desember 2017 Er selvfølgelig ikke noe automatikk i at muslimer, eller kristne for den saks skyld, hjernevasker deg. Mennesker med et sektisk og misjonerende forhold til troen sin prøver derimot å hjernevaske folk, gjerne med varme og snillhet som sitt weapon of choice, så det kan være lurt å ta avstand fra disse.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #11 Skrevet 6. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I hvilke land er det vanlig å gifte seg med kusina si? Det er vel i Pakistan og de "stan" landene? Anonymkode: f39ee...788 Er vel ganske vanlig blant muslimer det, henter ei i fra hjem landet, gifter seg og drar hele slekta opp til Norge Anonymkode: 32b8a...bc7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #12 Skrevet 6. desember 2017 Akkurat nå, Tillion skrev: Er selvfølgelig ikke noe automatikk i at muslimer, eller kristne for den saks skyld, hjernevasker deg. Mennesker med et sektisk og misjonerende forhold til troen sin prøver derimot å hjernevaske folk, gjerne med varme og snillhet som sitt weapon of choice, så det kan være lurt å ta avstand fra disse. Enkelte er troende. Men det er mange grader av troende. Kjenner ingen som er troende slik at de går i hvite "kjoler", snakker om sin religion hele tiden nei. Men troende som i at de går en gang i uka, faster. Disse har ikke problemer med å respektere andres livssyn. Anonymkode: f39ee...788
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #13 Skrevet 6. desember 2017 Han har det som heter fremmedfrykt og har sannsynligvis aldri blitt kjent med noen utlendinger og muslimer, men for oss som er vokst opp med det i samfunnet så vet vi jo at de forhåndsdømmelsene hans ikke stemmer. Synd at han har så uvitende holdning og oppfatning. Anonymkode: 543d4...51d 2
stan Skrevet 6. desember 2017 #14 Skrevet 6. desember 2017 I tråden her virker det heller som det er andre enn muslimene som har "hjernevasket". 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #15 Skrevet 6. desember 2017 1 minutt siden, stan skrev: I tråden her virker det heller som det er andre enn muslimene som har "hjernevasket". Lol. Han som sa dette? Anonymkode: f39ee...788
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå