AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 Jeg er snart ferdig med min første "ekte" praksisplass via NAV. Har hatt et par kurs, noen dager på en plass men plassen passet ikke. Har vært hos samme bedrift i 10 mnd når Januar kommer. Og jeg da er ferdig og skal begynne å søke ordinær jobb. Jeg sliter med sosial angst. Derav under NAV og praksisplass. Er det innafor å spørre sjefen om han kan være ærlig og si hva jeg har gjort galt? Og hva jeg kan gjøre bedre? Pga angsten så føler jeg jo at alt jeg gjør er galt. Jeg maser for mye. Jeg tror at noe skal gjøres på en måte, så jeg gjør det uten å spørre. Så da sitter jeg igjen med en følelse av å ha gjort noe galt. Tanken "Nå må kollegaene gå bak meg og rydde opp og gjøre det riktig" skjer ofte. Er jeg punktlig? For punktlig? Jobber jeg for sakte? Er jeg ikke hyggelig nok mot kunder? Tar jeg ikke nok initiativ til å starte på en ny arbeidsoppgave? Gjør jeg ting uten å spørre? (på en negativ måte). Er det innafor å spørre om noe sånt? Er det normalt? Anonymkode: a42e5...477
Gjest Catalina Culès Skrevet 6. desember 2017 #2 Skrevet 6. desember 2017 Selvfølgelig kan du spør om det.
BlendaSensitive Skrevet 6. desember 2017 #3 Skrevet 6. desember 2017 Ja det er normalt å få tilbakemelding på jobben. Forklar at du gjerne vill lære mer, og at tilbakemeldinger er viktig for deg.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #4 Skrevet 6. desember 2017 Du kan jo be om en samtale med sjefen og si at du gjerne vil ha tilbakemelding på jobben du har gjort. Det tenker jeg er helt innafor når du er utplassert fra NAV. Poenget er jo å få arbeidserfaring og da er det greit å høre om de har vært fornøyd med deg der du har vært. Men jeg ville ikke stilt "gnålete" spørsmål. Ha troen på deg selv. Det må du ha når du skal søke jobb, for der må du selge deg inn i intervjuer. Anonymkode: efa34...35c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #5 Skrevet 6. desember 2017 Ok, takk for svar. Da vil jeg spørre. Føler en slik tilbakemelding hadde vært flott. Siden jeg nå skal ut i "ekte" jobb. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo be om en samtale med sjefen og si at du gjerne vil ha tilbakemelding på jobben du har gjort. Det tenker jeg er helt innafor når du er utplassert fra NAV. Poenget er jo å få arbeidserfaring og da er det greit å høre om de har vært fornøyd med deg der du har vært. Men jeg ville ikke stilt "gnålete" spørsmål. Ha troen på deg selv. Det må du ha når du skal søke jobb, for der må du selge deg inn i intervjuer. Anonymkode: efa34...35c Takk for tips. Kan jo bare spørre om tilbakemelding, positive og negative. Og ikke nevne noen eksempler, siden jeg vet det høres sytete ut og litt sånn "stakkars meg som ikke får til noe som helst". Vil jo ha ekte meninger, ikke løgner for å passe på følelsene mine. ts Anonymkode: a42e5...477
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå