Gå til innhold

Rapport fra lykkelig nygift! (Laaaangt!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Ja, da er både bryllup og 4 ukers ferie med bryllupsreise vel overstått. Sitter nå på jobb igjen og tenker litt tilbake - det kjennes ut som jeg har levd i fire ukers lykkerus...

Her er iallefall en liten "rapport" fra vårt bryllup 6.juli.

Fredag før bryllupet avsluttet jeg forberedelsene i god tid. Etter manikyr kunne jeg heller ikke gjøre mer, så det var en fin unnskylding!

Dro hjem til min far der jeg og min forlover skulle overnatte. Vi fikk god mat og drikke, slappet av og hygget oss den siste kvelden sammen med familie. Var veldig nervøs på fredag, men sovnet godt etter litt vin ;)

Våknet lørdag morgen til fint vær og fuglesang. Spiste en liten frokost (d var ikke lett å få i seg mat), før jeg dro til frisøren sammen med min forlover. Var litt nervøs for hvordan jeg skulle bli - hadde spart mitt ellers så korte hår til det dobbelte, men resultatet ble kjempebra! Kort fortalt hadde jeg håret slik Martha Lousie var dagen før sitt bryllup - med mange glassperler og en bitteliten sølvfrosk som hårpynt. Sløret ble festet slik at det kunne taes av senere på kvelden. Jeg fikk også en diskret men veldig fin make - up, og den holdt faktisk hele dagen.

Hentet brudebuketten som min forlovede hadde laget, og den var bare NYDELIG! Hun hadde brukt lang tid på den, og strikket et slags slep med sølvtråd, som hun hadde festet Calla og duftranke i. Anbefaler alle å la blomsterdekoratøren få litt frie hender!

Skiftet om hjemme hos min far, og dro sammen med min forlover til kirken ca 10 min før. Pappa kjørte oss i sin mørkeblå Rolls Royce Cabriolet, så det var et staselig følge. Og jeg har aldri følt meg så pen før..

Da vi ankom kirken sto de tre søte små barna våre og ventet. Min sønn skulle egentlig ikke være brudesvenn, men hadde ombestemt seg, så da jeg så at han også sto der i sjakett og som en stolt hane ble jeg veldig rørt. Alle tre var nydelige, og jentene strålte omkapp.

Jeg ble ført opp kirkegulvet av min far, og selv om beina var som gele da vi ventet på å gå opp gulvet (de lengste minuttene i mitt liv var mens kirkeklokkene slo), gikk det veldig bra. Og jeg - som hadde trodd at jeg kom til å gråte, gikk rolig og smilende opp gulvet til min elskede. Nydelig å se at han sto og ventet på meg..

Vielsen gikk veldig bra, vi hadde to soloinnslag. Min manns forlover spilte piano og vår toastmaster sang "Oppna din dørr" før ekteskapsinngåelsen. Etterpå hadde vi "The Rose", der vi hadde leid inn en kvinnelig solist.

Alle gjestene, men også andre hadde møtt opp i kirken, det var ca 80 stk, og det var veldig rørende.

Etter vielsen ble vi kjørt til fotografen ved Nidarosdomen i Rolls Royce, etter en liten "hedersrunde" i Trondheim sentrum. Folk smilte og vinket i det fine været, og mange tok bilder av oss.

Fotograferingen gikk som smurt - ikke vanskelig å smile når man er så nyforelsket!

Middagen gikk også veldig bra selv om vi ble litt forsinket, så vi kunne vel godt hatt litt lengre tid. Mange holdt taler, og minn manns tale var veldig rørende og fin. Selv hadde jeg skrevet et eventyr, og flere av gjestene hadde replikker. Litt orginalt, men jeg fikk mye skryt i ettertid, og det var nok fint med noe som var litt morsomt innimellom alle de vakre ordene og tåredryppende sangene.

Kaffen og festen ble også vellykket, min svigerfar (som er konditor) hadde laget bryllupskaken i fem etasjer, med motiver fra våre liv og mange røde roser. En perfekt og nyyydelig kake!

Etter kakene holdt våre søstre en power point presentasjon der de fortalte om livene våre - barndommen og spesielle historier. Tror det var morsomt for mange av gjestene som ikke kjente oss så godt fra før.

Barna våre hadde det også veldig fint, men ble kjørt hjem etter presentasjonen. Da var de utslitte og trøtte alle tre..

Brudevalsen ble innledet med en laaaaang polognese, og alle gjestene var med og danset. Brudevalsen gikk også veldig bra - men er vel den lengste brudevalsen jeg har vært med på. Vi har jo to fedre/mødre og to svigerfedre/Mødre, så det tok sin tid!

Folk danset og moret seg til god musikk (selv om bandet var dyrt var det verdt det!), og pratet sammen. Farmor (som er en fin gammel dame og som har vært i veldig mange bryllup) syntes at det var et av de beste bryllupene hun hadde vært i, og det var veldig hyggelig etter alle forberedelsene vi hadde gjort.

Før vi dro avgårde til hotellet, leste min kjære flere morsomme dikt som en "avslutnings hilsen". Han leste bl. annet dette diktet helt til slutt:

"Når jeg tenker på deg, er du alltid naken. Det er rart - blir det ikke litt kaldt i lengden? :ler:

Vi dro til hotellet sånn i halv tre tiden, lykkelige og forelsket. Hadde en deilig bryllupsnatt med rom med panoramautsikt over trondeheimsfjorden. Min stemor hadde pyntet rommet før vi kom, med roser i hjerteformede kurver, chiffong dandert på gulvet, lakener i hardangersøm på senga og massssssse røde hjertestrass og roseblader. Vi fikk også champagne, og flotte champagneglass.

Dro på 2 ukers bryllupsreise mandagen etter bryllupet. Hadde to fine og romantiske uker i Skiathos. Vi var så forelsket... Hadde piknikk på stranden med stjernehimmelen over oss om kveldene, gikk fine turer, kjørte til strender der vi nesten var alene, og virkelig nøt hvetebrødsdagene. Etter de to ukene dro vi hjem og hentet barna før vi kjørte til Danmark, skikkelig familieferie i sommerhus, til legoland, sol og bad. :hoho:

Dette ble langt... Men alt i alt har vi hatt en strålende sommer, kjærligheten blomstrer, det er nesten så jeg blir rørt.

Nå fordriver vi kveldene med å sette på plass gaver (vi har fått masse fint, alt vi ønsket oss + mere til!) og planlegge høsten. Skal ha en del middagsselskaper for venner som hjalp oss med bryllupet, vi har masse vin og cognac, likør og øl til overs etter bryllupet som trenger bein å gå på.

Ønsker dere alle hjertelig tillykke med bryllupene deres. Prøv å pust litt ut underveis, og nyt dagen. Den går så alt for fort..

Skal legge inn bilder etterhvert som de kommer, for dere som har lyst til å se hvordan vi så ut.

Hilsen en lykkelig gift Atilla.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å for en deilig dag dere hadde! Gratulerer så mye! :D

Skrevet

Gratulerer så mye!!! Velskrevet referat! Flott dag å gifte seg på, vi giftet oss også den 6. juli...Lykke til videre i ekteskapet!

Klem, Sunflower

Skrevet

Gratulerer sååååå masse som Fru!

Hørtes ut som om dere har hatt det helt fantastisk altså!!!

Det er en deilig begynnelse på ekteskapet :)

Lykke til videre,gleder meg til å se bilder!

Stoooooor klem fra kommende Fru Villemo...som har masse sommerfugler i magen....17 dager igjen!

Skrevet

Til dere som skal gifte dere - er nesten litt misunnelig, dere har en uforglemmelig dag i vente... Skulle gjerne hatt den en gang til!

Og blir dere så nyforelsket som vi ble i ettertid, har dere en nydelig, romantisk tid foran dere.

Klemmer!

Skrevet

Atilla:

Jeg sier det samme som deg : skulle ønske jeg kunne gifte meg en gang til (med samme mann seff) bare for å nyte dagen litt mer..........

Dagen gikk så fort, og jeg gikk rundt og var nervøs for at ikke alle skulle kose seg - noe de seff gjorde- og slappet ikke helt av før jeg var hjemme i mitt eget hus :lol:

Dagen gikk så fort, og jeg synes det er en evighet siden nå. Ett godt råd til kommenede bruder, må være at de prøver å slappe av litt innimellom, og få med seg mest mulig av dagen....

Gratulerer med vel overstått forresten :wink:

Skrevet

Gratulerer som mann og kone, og lykke til videre i ekteskapslivet...........

:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Gjest Anonymous
Skrevet

Høres ut som en herlig dag og en herlig bryllupsreise. Var selv på Skiathos/Skopelos for to år siden :) Lykke til videre i samlivet.

Skrevet

Eg grin eg no!!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SÅ ROMANTISK OG NYYYYDELIG!!!!

GRATULERER!!!

Gjest Snorkfrøken
Skrevet

Gratulerer - hørtes ut som en flott dag :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...