Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har karakteren E i Exfac(jus)  noe jeg ønsker å forbedre. Skulle egentlig ta den opp igjen i fjor høst, men ble for mye ved siden av studiene. Møtte derfor ikke opp til eksamen. Meldte meg opp igjen også denne høsten, men det blir igjen for mye og kommer heller ikke denne gangen til å møte opp til eksamen. 

Jeg skal ta et friår neste år og tenker å ta den opp igjen i friåret mitt. 

De to gangene jeg har vært oppmeldt har jeg ikke møtt opp til eksamen og heller ikke meldt meg av eksamen innen fristen. Betyr dette at jeg har ett forsøk igjen på å ta opp igjen eksamen? 

Anonymkode: eb767...985

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor er det du studerer? Det er jo relevant for hvor mange forsøk du har igjen. 

Skrevet
2 minutter siden, potetstappe skrev:

Hvor er det du studerer? Det er jo relevant for hvor mange forsøk du har igjen. 

Jus uio. Det gjelder generelt en begrensning at en kun kan ta opp igjen 4 eksamener på alle fagene en har på 5 år. Men Exfac og Exphil er unntatt fra denne kvoten. Ved andre studier er det vel slik at en kan ta opp igjen hver emne maks 3 ganger? 

Skrevet

Teller denne karakteren i det hele tatt for deg da? Inkluderes den i beregning av snitt? 

Anonymkode: 4116c...8e4

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Teller denne karakteren i det hele tatt for deg da? Inkluderes den i beregning av snitt? 

Anonymkode: 4116c...8e4

Ikke generelt. Men det teller på snittet når jeg skal søke på utveksling. Skal dra på utveksling våren 2019!

Skrevet

Du har bare ett forsøk igjen. Men hvis du melder deg av innen fristen (pleier å være 2 uker, men sjekk med studieansvarlig), så teller det ikke som et forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...