AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 Hva betyr karma? https://no.m.wikipedia.org/wiki/Karma You get what you give, right? Hvorfor er det da mange som ikke gir av seg selv? Har det blitt en trend å kun fokusere på seg selv her i verden? Like-trenden har tatt helt av. Den selvsentrerte bilde eller kommentar-fokuset. Det må være et stort nederlag for mange å oppleve at i det virkelige liv fungerer det ikke sånn. Mange blir avhengige av et overfladisk ansikt vi vil være for verden. Hva med å begynne å sentrere dette innover? Begynn å gi deg selv likes hver dag. Si noe bra til deg selv. Mange har blitt sosialt avstumpet etter Internett tok over. De aner ikke lenger hvordan henvende seg til mennesker rundt seg. Hvordan skal de prate, hva skal de prate om.. ting begynner å bli et stort mysterium og sosial angsten til mange kommer smygende. Nylig ble det sagt at "likes" setter igang adrenalinpumpen og gir oss gode endorfiner. Vil det ikke da være smart med å tenke at hvis jeg gir, vil jeg få tilbake? Det kan være en fin øving til det virkelige livet der ute. Man kan gjøre dette både på nett og i det sosiale livet ellers. Gi noe av deg selv, så får du tilbake. Det er veldig enkelt! Gi et kompliment. Gi en like.Smil. Åpne en dør for en gammel dame. Det er ubegrenset hva du kan gjøre og alt vil prege deg tilbake med litt tid. Anonymkode: 82032...e72 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #2 Skrevet 6. desember 2017 Usikker på hvor denne skal ligge på forumet. Den gjelder jo alle. Anonymkode: 82032...e72
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #3 Skrevet 6. desember 2017 Hadde karma vært ekte så ville bare onde mennesker blitt utsatt for det. Anonymkode: 8e7c0...8a9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #4 Skrevet 6. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde karma vært ekte så ville bare onde mennesker blitt utsatt for det. Anonymkode: 8e7c0...8a9 Jeg tenker ikke nødvendigvis på ekteheten bak karma, men prinsippet om godhet faller tilbake til oss selv. Anonymkode: 82032...e72 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #5 Skrevet 6. desember 2017 Karma funker dessverre ikke. Men det betyr ikke at ikke gode handlinger burde hedres mer. I dag hedrer og beundrer vi storegoister og folk med suksess. Sett noen la seg imponere og fascinere av en med moralsk integritet? Sjeldent. Og det er trist. Anonymkode: 3c0aa...609
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #6 Skrevet 6. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Karma funker dessverre ikke. Men det betyr ikke at ikke gode handlinger burde hedres mer. I dag hedrer og beundrer vi storegoister og folk med suksess. Sett noen la seg imponere og fascinere av en med moralsk integritet? Sjeldent. Og det er trist. Anonymkode: 3c0aa...609 Nettopp noe av det jeg vil frem til. Gode handlinger er glemt av så mange. Jeg beundrer f.eks mor til Josha French som ga opp nærmest livet sitt for å redde sønnen sin. Hun er vel allerede glemt av mange. Synes det er så trist å se hvor trivielle saker mennesker er opptatt av. Agurknytt er tydeligvis viktigere. Hvor mye karma som mor French har fått? Kanskje den ikke inntreffer før døden og vi får smake vår egen medisin? Hvem vet. Hun ville i såfall fått hedersplass. Anonymkode: 82032...e72 2
Tillion Skrevet 6. desember 2017 #7 Skrevet 6. desember 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nylig ble det sagt at "likes" setter igang adrenalinpumpen og gir oss gode endorfiner. Vil det ikke da være smart med å tenke at hvis jeg gir, vil jeg få tilbake? Det kan være en fin øving til det virkelige livet der ute. Man kan gjøre dette både på nett og i det sosiale livet ellers. Anonymkode: 82032...e72 At "likes" er avhengighetsskapende er ikke noe som nylig ble sagt, det er noe som har vært kjent sånn ca. siden liker-knappen ble innført. Det er derfor det knapt finnes et medium hvor man ikke kan "like" og "bli likt" lenger. Så nei, det er nok ikke noe god øving for det virkelige liv, det gjør bare at flere sitter stuck bak skjermen mens de drømmer om neste skudd. Bedre å komme seg vekk fra egosentrerende sosiale medier. Gjøre noe som gir en noe å snakke om i det virkelige liv, annet enn hva som har skjedd på facebook i det siste. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #8 Skrevet 6. desember 2017 5 minutter siden, Tillion skrev: At "likes" er avhengighetsskapende er ikke noe som nylig ble sagt, det er noe som har vært kjent sånn ca. siden liker-knappen ble innført. Det er derfor det knapt finnes et medium hvor man ikke kan "like" og "bli likt" lenger. Så nei, det er nok ikke noe god øving for det virkelige liv, det gjør bare at flere sitter stuck bak skjermen mens de drømmer om neste skudd. Bedre å komme seg vekk fra egosentrerende sosiale medier. Gjøre noe som gir en noe å snakke om i det virkelige liv, annet enn hva som har skjedd på facebook i det siste. Du har sikkert rett. Det var på Skavlan her forleden de snakket om avhengighet og hva dette gjør med oss fysisk og psykisk. For de med svært dårlig sosiale antenner eller redsler, tror jeg dessverre mange må øve seg litt på nett. Hvis de ikke en gang klarer å gi ut en like til noen, har de ikke forstått mye hvis de ønsker å sosialisere og bli likt av andre. Disse trenger sårt hjelp. Så enig at man bør begrense bruken å holde fokus ut i det virkelige liv. Anonymkode: 82032...e72 1
Tillion Skrevet 6. desember 2017 #9 Skrevet 6. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har sikkert rett. Det var på Skavlan her forleden de snakket om avhengighet og hva dette gjør med oss fysisk og psykisk. For de med svært dårlig sosiale antenner eller redsler, tror jeg dessverre mange må øve seg litt på nett. Hvis de ikke en gang klarer å gi ut en like til noen, har de ikke forstått mye hvis de ønsker å sosialisere og bli likt av andre. Disse trenger sårt hjelp. Så enig at man bør begrense bruken å holde fokus ut i det virkelige liv. Anonymkode: 82032...e72 Tror Reddit kan være en god plattform hvis man trenger slik øvelse. Har inntrykk av at "like"-systemet der er litt mer pro-sosialt og konstruktivt enn andre plattformer (iallefall på mange av subforumene, noen er jo bare søppel da). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå