Gå til innhold

Kjæresten kastet ut hunden min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hund, hadde hund og eget hus da kjæresten flyttet inn. Han hadde en bag og barn på deltidssamvær. 

Hunden min har alltid fått bryskt beskjed om å legge seg, får ikke hilse på barna el besøkende, siden entusiasmen hans kan være skremmende/anmassende. 

Etter at vi fikk felles barn, forverret strengheten seg. 

Og nå når vi kjøpte og flyttet inn i nytt hus, nekter han å bidra med noe ift hunden. Tur, stell ol. Han vil heller ikke ha hunden inn i nyhuset..

Mener jeg prioriterer hund foran barn, at hunden har løpt ned barna to ganger.. (på to år, men ingen ble skadet) At en leke er blitt tygd istykker. At d blir skittent og farlige små partikler som barn kan putte i munnen. 

Dette er noe som gjør d umulig for meg å beholde hunden, alene om ansvaret, med et lite barn og igang med full jobb. Så jeg har funnet en midlertidig boløsning for hunden min.

Og nå sliter jeg med å i ønske å bidra med noe til hans barn. 

Og jeg føler ikke jeg kjenner kjæresten min lenger når han ikke kan se hvor mye hunden min betyr for meg, og at jeg trenger hans bidrag til å beholde henne.

Jeg savner virkelig hunden min. Og syns d er FORFERDELIG sårt at familien min ikke vil inkludere firbeint medlem lenger, selv om hun alltid har vært der.. 

Hvordan kan jeg få ham til å forstå?

Anonymkode: 8642d...9fe

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kasta han på huet og ræva ut! Sånn oppfører man seg bare ikke! Å ja, jeg har faktisk slått opp på flekken en gang en mann prøvde å hinte til at han ikke ville leve med en hund jeg har hatt. La meg gjette, han er sååå snill og god ellers sant? 

Anonymkode: 3de41...472

• Liker 36
Skrevet

Høres ut som en usympatisk egoist uten empati, hadde ikke maktet å bo med et sånt menneske. Hjerteråtr mot hunden din, skjønner ikke hvorfor du godtar dette...:sjokkbla:

Anonymkode: 745c7...706

• Liker 19
Skrevet (endret)

Han oppfører seg som at det er bare hans hus. Og han kan ikke forvente at han skal kunne kaste ut ett familiemedlem uten at dere har snakket om det. Barn har dessuten godt av å være i en familie med dyr, forskning viser at de lærer empati og omsorg. Klart han kan sette foten ned når det kommer til egne barn, men du bestemmer like mye over deres felles. Og unger spiser sand fra sandkassen, så at hunden drar inn litt sand tar de nok ikke skade av. Det er ikke bra om hunden ødelegger leker, men på den andre lærer ungene å rydde vekk ting de er redd for når de er ferdig å leke.

Jeg skjønner godt at du er bitter på mannen din og vil straffe han med å ikke hjelpe til med barna hans. Men de er jo uskyldig i dette, og det er dem det blir å gå ut over, så ikke gjør det. Men syns mannen din oppfører seg som en drittsekk, for han viste at du hadde hund når dere ble sammen og vet hvor mye hunden betyr for deg. Det virker jo nesten som han bare ventet til du var låst fast i forholdet før han kastet hunden ut, og forventer at du skal føye deg. Kan du godta at han har barn så syns jeg virkelig at han bør kunne akseptere ditt kjæledyr. Men å ta henne tilbake i huset om han er likegyldig og avvisende mot henne, og hun knapt får røre seg fra plassen er ikke ikke rettferdig mot dyret. Og om hun har ett kjærlig hjem nå som gir henne omsorgen og kjærligheten hun fortjener, så må du gjøre hva som er best for hunden. Men vet ikke om jeg hadde klart å respektere mannen som satt deg i denne vonde situasjonen.

Endret av FluffyJuggernaut
  • Liker 13
Gjest padawan
Skrevet

Hvis hunden din er så "gal" som du beskriver hadde jeg også vært streng med den. Du får lære hunden din å omgås mennesker på en skikkelig måte.

Skrevet

Har denne holdningen hans kommet etter at dere flyttet sammen? Jeg har heller ikke noe ønske om å bo sammen med en hund, men jeg hadde da ikke flyttet sammen med noen som hadde hund i utgangspunktet. Og hadde jeg hatt en hund som jeg var veldig glad i, så hadde jeg heller ikke flyttet sammen med noen som viste så stor motvilje mot den. Høres ut som dere er en dårlig match rett og slett.

Anonymkode: 5ebba...d04

• Liker 8
Skrevet

Hunden som høres ikke helt god ut..

Kanskje ta tak i det også,før du går i strupen på mannen.

Anonymkode: 7c961...5c8

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hunden som høres ikke helt god ut..

Kanskje ta tak i det også,før du går i strupen på mannen.

Hvordan kan du si det ut ifra de få opplysningene? Det er faktisk ikke sjeldent at en hund blir så ivrig at noen blir løpt ned. Det har skjedd meg med den snilleste hunden jeg noen gang har hatt. 

• Liker 24
Skrevet
32 minutter siden, padawan skrev:

Hvis hunden din er så "gal" som du beskriver hadde jeg også vært streng med den. Du får lære hunden din å omgås mennesker på en skikkelig måte.

Hunden er da vitterlig ikke gal. Hva er folk får seg til å mene ut fra så få opplysninger. 

• Liker 19
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du si det ut ifra de få opplysningene? Det er faktisk ikke sjeldent at en hund blir så ivrig at noen blir løpt ned. Det har skjedd meg med den snilleste hunden jeg noen gang har hatt. 

Den er anmassende,og kan virke skremmende skriver hun. Den har løpt ned ungene to ganger. Tygger på leker så det ligger små biter rundt omkring.

Har vokst opp med hund selv,mange takk. 

• Liker 3
Gjest padawan
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hunden er da vitterlig ikke gal. Hva er folk får seg til å mene ut fra så få opplysninger. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den er anmassende,og kan virke skremmende skriver hun. Den har løpt ned ungene to ganger. Tygger på leker så det ligger små biter rundt omkring.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har sprunget ned ungene to gongar, på to (2) ÅR! Og tygd i stykker ein leke, åneiåneiånei!
Denne hunden er absolutt gal ja, og ikkje minst mannevond! Og verden må skjermast mot denne hunden og entusiasmen hans! :fnise:

• Liker 46
Gjest Catalina Culès
Skrevet

En ting dere hundeeiere må huske på, det er ikke alle som elsker hunder, noen er faktisk redd for hunder også.

Har ingenting i mot hunder selv, bare så det er sagt.

Skrevet
1 minutt siden, Rødtoppen skrev:

Har sprunget ned ungene to gongar, på to (2) ÅR! Og tygd i stykker ein leke, åneiåneiånei!
Denne hunden er absolutt gal ja, og ikkje minst mannevond! Og verden må skjermast mot denne hunden og entusiasmen hans! :fnise:

Drit i latterliggjøring,det slår bare tilbake på deg selv.

Vi skal ikke bo med denne hunden,men det skal tydeligvis en mann som ikke er så begeistret for dette dyret.

Er det greit hunden holder på slik da? 

• Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet

Men ts, du har valgt å få barn med mannen, på tross av at han har vært negativ til, og streng med hunden din hele veien. Tenker vel at det kan være greit for hunden også at den ikke bor med han du har valgt :dry:

Eier han nye huset alene, siden han er enesjef?

Og du - ikke la det gå utover ungen hans da.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drit i latterliggjøring,det slår bare tilbake på deg selv.

Vi skal ikke bo med denne hunden,men det skal tydeligvis en mann som ikke er så begeistret for dette dyret.

Er det greit hunden holder på slik da? 

Hvordan er det hunden "holder på?"

Anonymkode: 4d9fb...e99

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Calandria skrev:

En ting dere hundeeiere må huske på, det er ikke alle som elsker hunder, noen er faktisk redd for hunder også.

Men da burde kanskje denne mannen styrt unna TS hvis han ikke likte hunden eller var redd den.

Jeg syns denne mannen høres usympatisk ut, men TS - du må jo ta litt selvkritikk for at du valgte å flytte sammen med denne mannen og få barn med han. 

Det er fortsatt ikke for sent å bli alenemor heller. Hvis du skal la det gå utover barna hans at samboeren din var drittsekk med hunden din bør du ikke være i nærheten av de barna. Jeg skjønner at du ikke gidder å engasjere deg, men ikke la det gå ut over uskyldige barn.

Du burde satt på plass mannen din lenge før dere i det hele tatt planla å flytte sammen. 

Mannen er ikke glad i hunder og det er en ærlig sak, men når han velger å bli sammen med, flytte sammen med og få barn med en som har hund så må man jo tilpasse seg. 

• Liker 13
Skrevet

Jeg absolutt ikke begeistret for hunder, selv om de liker meg av en merkverdig grunn. Så jeg kan forstå mannen hennes. Men hun hadde faktisk denne hunden når de møttes, og hunden høres glad og ivrig ut. Virker ikke som om hunden er mannevond men kunne nok trengt litt mer disiplin ja. Du kan jo ikke tvinge han til å passe hunden heller, men hadde min partner oppført seg slik så hadde jeg nok sett han i et helt nytt lys og det hadde  blitt begynnelsen på slutten. 

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, Calandria skrev:

Nei men da får de som ikke liker hunder la være å bli sammen med noen som har hund(er) da 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...