AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 Tenåringsdatter tatt kontakt med eldre menn, tilbudt sex mot betaling. Er politi anmeldt så trenger ikke å gå mer inn på det. Men lurer på om min reaksjon er unormal? Jeg fikk fullstendig sjokk, hele verden stoppet et øyeblikk så gikk jeg i full krise håndtering. Ta over kontoer og bytte passord, kontakte politiet, prøve finne ut hvilken hjelp hun kan få for å finne rett vei igjen, granske hele oppveksten hennes i hodet. Sorg, sinne og er fortsatt i høy alert. Sover dårlig, og bilder og tekst jeg gjerne aldri skulle ha sett kverner opp i hodet. Fars reaksjon, helt rolig. Var så enig at hun ikke skulle internett tilgang, passer allikavel ikke godt nok på (samvær) så hun kom i kontakt med de igjen. Dagen etter så har de selskap og noen dager senere hyttetur. Føler meg nesten unormal for å reagere så sterkt imens far tar det hele med fatning. Jeg vet ikke om jeg klarer å late som ingenting hvis hun kommer hjem nå. Hun ble sint for jeg avslørte henne så hun har holdt seg hos sin far. Null støtte fra far å prøve få henne til å komme til meg igjen. Så er jo bekymret for at vårt forhold er så skadet at det ikke kan repareres 😮 alt dette og hun vet ikke enda at saken er politi anmeldt. Vi skal ikke si noe før hun avhøres for å ikke ødelegge for saken. Når hun er sint nå, så blir hun rasende da. Er engstelig for slik jeg kjenner faren så vil han ikke passe godt nok på. Livredd for at hun får muligheten til å fortsette 😣 Anonymkode: df6d6...dce
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #2 Skrevet 6. desember 2017 I Norge er det lov å selge sex. Dermot er det forbudt å kjøpe sex. Anonymkode: 85373...a37
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #3 Skrevet 6. desember 2017 Dette er mindreårig, og du svarer ikke spørsmålet. Anonymkode: df6d6...dce 4
Måbarefåsiat... Skrevet 6. desember 2017 #4 Skrevet 6. desember 2017 Har hun tilbudt sex mot betaling, eller er hun tilbudt? Dere har kanskje et ungdomsteam el i kommunen? Ville tatt kontakt med dem umiddelbart. Brannslukking nå, gransking av barndommen hennes etterhvert. Det er ikke så viktig akkurat nå. Det viktigste er å få henne til å slutte og prostituere seg. Få henne til å forstå at det er det det er. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #5 Skrevet 6. desember 2017 Barnevernet burde kunne hjelpe med tiltak for den mindreårige. Anonymkode: 85373...a37 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #6 Skrevet 6. desember 2017 Allrede avtalt at hun skal få hjelp. Det jeg lurer på er om jeg reagerer unormalt når jeg tar helt av slik. Faren er helt rolig og der går livet sin vane gang. Overreagere jeg syns dere ? Han mener at jeg gjør det. Anonymkode: df6d6...dce
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #7 Skrevet 6. desember 2017 Hun har ikke rukket å selge sex, hun har ikke blitt voldtatt. Du har en ekstremt sterk reaksjon, kanskje du skal be legen din om en psykolog til deg selv? Sånn før forholdet mellom deg og din datter blir ødelagt. Anonymkode: 1e643...52b 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #8 Skrevet 6. desember 2017 Hun har faktisk solgt sex til en mann. Oppdaget nå i helgen. Ja kanskje jeg svartmaler for mye, ser henne gå ned denne veien hvis vi ikke klarer å stoppe henne nå, og havne i enda verre situasjon senere 😐 Anonymkode: df6d6...dce
Gjest Allis Skrevet 6. desember 2017 #9 Skrevet 6. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har faktisk solgt sex til en mann. Oppdaget nå i helgen. Ja kanskje jeg svartmaler for mye, ser henne gå ned denne veien hvis vi ikke klarer å stoppe henne nå, og havne i enda verre situasjon senere 😐 Anonymkode: df6d6...dce Hjelpes.......!!!! Nei, du svartmaler ikke. Ta med far på samtaler på familievernkontoret og bli enige om ei måte å håndtere dette på sammen med barnevern. Herregud, jeg hadde virkelig mistet fatningen om jeg oppdaget at mine tenåringsbarn solgte kroppen sin. Jenta trenger ikke nødvendigvis dramatikk, men hun trenger åpenbart hjelp. Tenk å anse seg selv som så verdiløs. Huff.
Rødtoppen Skrevet 6. desember 2017 #10 Skrevet 6. desember 2017 Reaksjonen din er heilt normal, og på sin plass! At ho sel sex er jo utrulig sjølvdestruktivt og ho treng hjelp! Eg synst det er rart at faren ikkje tar det meir alvorlig, dette bør jo vere noko ein bryr seg om og legg energi ned i! 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #11 Skrevet 6. desember 2017 Jeg tenker det er far som 'underreagerer' (jeg vet det egentlig ikke er et ord) heller enn du som overreagerer. Han må da for svingende ta grep han også, når jentungen prostituerer seg! Anonymkode: e26d0...f25 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #12 Skrevet 6. desember 2017 Helt unormalt fra far! Om mulig burde faren reagere enda sterkere enn deg. Hva slags forhold har hun og faren egentlig? Har hun vært utsatt for overgrep? Anonymkode: b8f9c...562 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #13 Skrevet 6. desember 2017 Er det du som skrev en tråd tidligere, der du skulle selge huset og flytte vekk fra alle hun kjenner for å få henne inn i et nytt miljø? Jeg leste den tråden, og tenkte at du overreagerte da, da trodde du jo også at det ikke hadde skjedd noe fysisk, kun avtale om å møtes. (Det har jo nå vist seg at saken er mer alvorlig enn den virket da, selv om den også da framsto som alvorlig). Da jeg leste den forrige tråden tenkte jeg at dette var en voldsom reaksjon, fordi ut fra det som ble sagt der hadde jenta faktisk ikke møtt noen av disse mennene. Dermed var det heller ikke sikkert at hun faktisk hadde tenkt til å gjøre det, selv om hun skrev med dem. Det er at langt steg fra å snakke om noe på internett til å faktisk gjøre det. Det gjelder også inngåtte avtaler om å møtes, det er ingen automatikk i at man møter opp selv om man har sagt det. Nå mener jeg på ingen måte at man ikke skal reagere når tenåringen har den type kontakt med menn på nettet, men det å røske henne opp med rota å flytte vekk fra alt som er kjent synes jeg er en voldsom overreaksjon. I tråden her synes jeg du virker mye mer samlet, samtidig som du har fått opplysninger nå som gjør at du vet at saken er mer alvorlig enn du trodde i utgangspunktet. Dermed opplever jeg din reaksjon nå som adekvat, og tenker at reaksjonen ved første tråd kanskje var overdrevet fordi du fortsatt var i sjokk? Forutsatt at vi snakker om den samme situasjonen ser jeg for meg at far kanskje har oppfattet det samme som meg i utgangspunktet, og at han prøver å kompensere ved å være laid back? Nå mener jeg ikke at fars reaksjon her og nå er ok, men det kan hende det blir lettere for dere å snakke sammen hvis du skjønner hvorfor han reagerer som han gjør. Jeg synes du bør begynne med å gå i deg selv, og tenke gjennom den umiddelbare reaksjonen din da dette ble kjent. Var det voldsomt? Kan det være at jenta er redd for din reaksjon, redd for å miste vennene sine, klassen sin osv? Kan det være at beskyttelsestrangen din ble så stor at det var vanskelig for henne å se den enorme kjærligheten til henne som rent faktisk ligger i det du gjør? Kan det hende at hun oppfatter reaksjonen din som en straff, og at hun føler hun har skuffet deg så grovt at hun er redd du ikke er glad i henne lenger? Kan det være at far sin reaksjon er et forsøk på å trygge henne, og å sørge for at hun vet at hun er elsket uansett hva hun har gjort? Jeg synes du bør be om hjelp på familievernkontoret, så du og far får snakket godt sammen. Kanskje det kunne vært lurt at du tok en samtale der alene først, så du kunne fått sortert tankene dine litt, så kunne du og far hatt en eller flere samtaler, før dere også tar jenta med dere til samtale? (Hvis jeg blander deg sammen med en annen bruker så beklager jeg, i så fall er jeg helt enig med de andre over her om at du reagerer riktig og far virker som en fjott, hvis jeg snakker kun ut fra denne tråden.) Anonymkode: 8b564...77b 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #14 Skrevet 6. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Allrede avtalt at hun skal få hjelp. Det jeg lurer på er om jeg reagerer unormalt når jeg tar helt av slik. Faren er helt rolig og der går livet sin vane gang. Overreagere jeg syns dere ? Han mener at jeg gjør det. Anonymkode: df6d6...dce Nei du gjør ikke det. Datteren din er forbannet fordi hun ble tatt å synes det er pinlig. Men må si reaksjonen til faren er mild...hadde det vært min datter så tror jeg at jeg fysisk måtte holdt igjen min mann så han ikke skulle jaktet på de mannfolka. Anonymkode: d5c6a...690 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #15 Skrevet 6. desember 2017 Du overreagerer ikke. Hadde kontaktet BV for oppfølging/veiledning. Anonymkode: 82467...615 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #16 Skrevet 6. desember 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenåringsdatter tatt kontakt med eldre menn, tilbudt sex mot betaling. Er politi anmeldt så trenger ikke å gå mer inn på det. Men lurer på om min reaksjon er unormal? Jeg fikk fullstendig sjokk, hele verden stoppet et øyeblikk så gikk jeg i full krise håndtering. Ta over kontoer og bytte passord, kontakte politiet, prøve finne ut hvilken hjelp hun kan få for å finne rett vei igjen, granske hele oppveksten hennes i hodet. Sorg, sinne og er fortsatt i høy alert. Sover dårlig, og bilder og tekst jeg gjerne aldri skulle ha sett kverner opp i hodet. Fars reaksjon, helt rolig. Var så enig at hun ikke skulle internett tilgang, passer allikavel ikke godt nok på (samvær) så hun kom i kontakt med de igjen. Dagen etter så har de selskap og noen dager senere hyttetur. Føler meg nesten unormal for å reagere så sterkt imens far tar det hele med fatning. Jeg vet ikke om jeg klarer å late som ingenting hvis hun kommer hjem nå. Hun ble sint for jeg avslørte henne så hun har holdt seg hos sin far. Null støtte fra far å prøve få henne til å komme til meg igjen. Så er jo bekymret for at vårt forhold er så skadet at det ikke kan repareres 😮 alt dette og hun vet ikke enda at saken er politi anmeldt. Vi skal ikke si noe før hun avhøres for å ikke ødelegge for saken. Når hun er sint nå, så blir hun rasende da. Er engstelig for slik jeg kjenner faren så vil han ikke passe godt nok på. Livredd for at hun får muligheten til å fortsette 😣 Anonymkode: df6d6...dce Hvor gammel er denne tenåringen, og hva er anmeldt? Anonymkode: 88f3c...9f3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #17 Skrevet 6. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er denne tenåringen, og hva er anmeldt? Anonymkode: 88f3c...9f3 Regner med det er fra samme person som hadde tråd for noen dager siden. Da var hun 15, men sa hun var 16. Og mennene kunne vært faren, og vel så det Anonymkode: 82467...615
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #18 Skrevet 6. desember 2017 Har du snakket med fastlegen og bedt om henvisning til BUP? Anonymkode: 6635a...7ab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå