ChristineCh Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 Jeg føler meg alene, ensom og jeg kan telle på en finger hvor mange venner jeg har/ hun bor i annen del av landet. Jeg jobber ikke, ufør, sliter med mye psykiske ting. Hvor finner jeg venner? Jeg sliter med å snakke med folk, sosial angst mm.. Hva snakker folk om? Hva snakker dere om? Takk for tips!
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #2 Skrevet 6. desember 2017 Det fins selvhjelpsgrupper for mennesker med sosial angst, det er kanskje et sted å begynne? Anonymkode: 5ccd4...420
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #3 Skrevet 7. desember 2017 Litt begrenset hvor praktiske råd man kan gi uten å ane hvor du bor, men generelt tenker jeg løsningen er å se etter miljøer hvor de gjør noe slags aktivitet du kan være med på. Om du liker strikking, let etter noen å strikke sammen, osv. Min egen sosiale angst ga seg etter jeg bestemte meg for å lete etter hyggelige folk, hyggelige steder og hyggelige situasjoner, og nektet meg selv å henge meg opp i folk\situasjoner som plaget\irriterte meg. Når jeg begynte å smile mer og tok meg mer tid til alle jeg møtte som var hyggelige, så gikk smalltalk mer og mer av seg selv, og den sosiale angsten forduftet. Jeg skulle hatt mer trening i å finne nye nære venner, men å finne nære venner er nok en utfordring for enhver. Anonymkode: d90c6...d3b
ChristineCh Skrevet 27. desember 2017 Forfatter #4 Skrevet 27. desember 2017 Takk for svar! Holder til i Telemark. skal prøve meg i jobb på nyåret , er ufør. men bra tips du gir- Takk!
Tannkost Skrevet 27. desember 2017 #5 Skrevet 27. desember 2017 Det finnes et forum som heter sidetmedord.no for oss som sliter, der mener jeg det er et eget felt hvor man kan "søke" venner å snakke med, f.eks kan du skrive hvor du bor.
Gjøksuppe Skrevet 27. desember 2017 #6 Skrevet 27. desember 2017 Om du ikke er allergisk kan det jo være du kan søke fellesskap i en menighet nær deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå