Gjest Anonymous Skrevet 31. januar 2005 #1 Del Skrevet 31. januar 2005 Hvilke bedrifter er flinke til å tenke design? Tenker både på norske og utenlandske. Min favoritt er alessi tror jeg. De er helt unike. Hva er din favoritt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 31. januar 2005 #2 Del Skrevet 31. januar 2005 Det kommer jo an på om du mener utformingen av bruksprodukter, eller design kun for dekorens skyld. Alessi kommer under sistnevnte kategori vil jeg si. Der er formen viktigere enn selve produktet og dets brukervennlighet. Bedrifter som kommer under førstnevnte kategori er f.eks. Apple, Nokia (delvis), div. andre mobilprodusenter, Helly Hansen, Volvo, Saab, BMW, div. andre bilmerker, Logitech, IKEA og utallige andre. En tredje kategori er de bedriftene som bruker design for å markedsføre designuavhengige tjenester eller produkter. F. eks. butikkjeder, flyselskaper og softwareprodusenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 31. januar 2005 #3 Del Skrevet 31. januar 2005 Stelton og Rosendahl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 31. januar 2005 #4 Del Skrevet 31. januar 2005 Stelton og Rosendahl Gode eksempler på brukervennlige produkter med deilig design! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 31. januar 2005 #5 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg er veldig fasinert av Menu sine produkter.Synes de har mye fint og herlig design på produktene sine.Men Rosendahl står også høyt på lista. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. januar 2005 #6 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg tror min favoritt er Gud. Skal man tro en bok jeg har lest (var det Apostlenes gærninger, tro?) var det han som skapte Kvinnen. Men for all del; jeg kan leve med f.eks Rosendal også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 31. januar 2005 #7 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg tror min favoritt er Gud. Skal man tro en bok jeg har lest (var det Apostlenes gærninger, tro?) var det han som skapte Kvinnen. Skal hilse og si; det er motatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 31. januar 2005 #8 Del Skrevet 31. januar 2005 Henry Kloss sine Tivoli Audio radioer er geniale - rålekkert design, utrolig bra lyd og plasseringsvennlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. februar 2005 #9 Del Skrevet 1. februar 2005 Henry Kloss sine Tivoli Audio radioer er geniale - rålekkert design' date=' utrolig bra lyd og plasseringsvennlige.[/quote'] Jupp, de er råtøffe.Den dagen jeg blir "hipp" er jeg stolt eier av en Tivoli og en Mauren stol av Arne Jacobsen Arne Jacobsen er og blir en stor stor mann innen design. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 1. februar 2005 #10 Del Skrevet 1. februar 2005 Arne Jacobsen er og blir en stor stor mann innen design. Jepp! Er superstolt av mobilholderen jeg fikk til jul! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. februar 2005 #11 Del Skrevet 1. februar 2005 Har A.J mobilholder?? Har du noen link til den?? Vil se vil se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hilli Skrevet 1. februar 2005 #12 Del Skrevet 1. februar 2005 Verner Panton! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #13 Del Skrevet 1. februar 2005 Har A.J mobilholder?? Har du noen link til den?? Vil se vil se Rotet litt der, det er Georg Jensen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wayah Skrevet 1. februar 2005 #14 Del Skrevet 1. februar 2005 For å ta en heeeelt annen kategori så synes jeg NRK er flinke innen grafisk design... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #15 Del Skrevet 1. februar 2005 Carli Gry, Kings of Convenience, Oslo filharmoniske orkester, Yves Saint Laurent parfyme, Peugot, CNN, Den Norske Opera, Kanebo, Vandoren, Sybase, Humphrey, Chianti, Bang & Olufsen, Jac M. Iversen seilbåter fra 1938, Swatch watch, tja...det finnes så mye å ta av! Logoer, industri-design, store selskapers profildesign, osv. PS! Jeg savner design i det offentlige rom der vi som folket beveger oss. Det er stusselig å leve i et land som ikke har kunnskaper nok eller tilstrekkelig vilje til å satse på vakre bygninger som harmonerer med gateplan, sykkelstier som gjennomført er vis-a-vis bilveiene, gatene og fortauene, by-planlegging m.m.: det lyser av "Elg i solnedgang" i dagens Norge. Det er trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #16 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg synes Norge har begynt å bli flinke jeg. Men man kan jo ikke rive alt fra 70-tallet selvom det ser ut som "elg i solnedgang" nå. Dessuten vil nok det som bygges nå (som vi liker) være "elg" om 30 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #17 Del Skrevet 1. februar 2005 Synes Jaguar er nr 1 på design jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. februar 2005 #18 Del Skrevet 1. februar 2005 Rotet litt der' date=' det er Georg Jensen... [/quote'] Åååhhhhh,jeg stussa litt på at A.J hadde designet mobilholder skjønner du for det er da en stund siden han døde, men tenkte ja ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå