AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #1 Skrevet 5. desember 2017 Læreren min drakk en sånn da han sto i kantina. Trodde først det var vanlig øl, men så på boksen etter på det var sånn alkoholfri, men er det egentlig greit når man er på jobb? Anonymkode: 411df...ae9
Puny Skrevet 5. desember 2017 #2 Skrevet 5. desember 2017 Det er jo alkoholfritt, så hvorfor skulle ikke det være lov? Blir jo som å drikke en brus... 15
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #3 Skrevet 5. desember 2017 Akkurat nå, Puny skrev: Det er jo alkoholfritt, så hvorfor skulle ikke det være lov? Blir jo som å drikke en brus... Fordi det så akkurat ut som en ølboks og flere reagerte på det, jeg bryr meg ikke så mye, bare lurte. Anonymkode: 411df...ae9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #4 Skrevet 5. desember 2017 Det er ikke alkoholholdig så det er lovlig, men det tar seg dårlig ut når man jobber som lærer, syns jeg... Anonymkode: c63bc...1cf 6
Puny Skrevet 5. desember 2017 #5 Skrevet 5. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alkoholholdig så det er lovlig, men det tar seg dårlig ut når man jobber som lærer, syns jeg... Anonymkode: c63bc...1cf Hvorfor det? Er det et dårlig forbilde å drikke alkoholfritt øl mener du? 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #6 Skrevet 5. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alkoholholdig så det er lovlig, men det tar seg dårlig ut når man jobber som lærer, syns jeg... Anonymkode: c63bc...1cf Hæææ, hvorfor? Hadde det vært annerledes om en var postmann eller lege? Anonymkode: 16e3d...59e 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #7 Skrevet 5. desember 2017 Det er jo ganske spesielt. 2 minutter siden, Puny skrev: Hvorfor det? Er det et dårlig forbilde å drikke alkoholfritt øl mener du? Det har vel med signaleffekten å gjøre. Husk at det heller ikke er lov til å reklamere for alkoholfri øl og vin på lik linje som alkoholholdig drikk. Anonymkode: e30c4...bae 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #8 Skrevet 5. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ganske spesielt. Det har vel med signaleffekten å gjøre. Husk at det heller ikke er lov til å reklamere for alkoholfri øl og vin på lik linje som alkoholholdig drikk. Anonymkode: e30c4...bae Hva er spesielt? Siden når ble det forbudt å reklamere for det? Ikke lenge siden jeg så reklame for Munkholm Anonymkode: 16e3d...59e 14
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #9 Skrevet 5. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæææ, hvorfor? Hadde det vært annerledes om en var postmann eller lege? Anonymkode: 16e3d...59e Når du er lærer skal du være et forbilde for dine elever. Det er veldig vanskelig å se forskjellen mellom alkoholholdig øl og alkoholfritt, og det kan sende feile signaler. Tror i grunn ikke det hadde vært særlig bra med en lege eller postmann som gjorde det samme i det offentlige rom ikledd uniformen. Det kan som sagt mistolkes. Anonymkode: c63bc...1cf 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #10 Skrevet 5. desember 2017 Det er ikke 100% alkoholfritt. Anonymkode: e3aff...d6e 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #11 Skrevet 5. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når du er lærer skal du være et forbilde for dine elever. Det er veldig vanskelig å se forskjellen mellom alkoholholdig øl og alkoholfritt, og det kan sende feile signaler. Tror i grunn ikke det hadde vært særlig bra med en lege eller postmann som gjorde det samme i det offentlige rom ikledd uniformen. Det kan som sagt mistolkes. Anonymkode: c63bc...1cf Jeg er lærer, og drikker vørterøl på jobb. Er det også en uting eller? Mye sunnere enn cola og battery. Alkoholfri øl er også sunnere enn nevnte drikk. Anonymkode: 16e3d...59e 7
Måbarefåsiat... Skrevet 5. desember 2017 #12 Skrevet 5. desember 2017 Upassende. Tar seg ikke ut å drikke farris fra en vodkaflaske heller. 3
Måbarefåsiat... Skrevet 5. desember 2017 #13 Skrevet 5. desember 2017 Just now, AnonymBruker said: Jeg er lærer, og drikker vørterøl på jobb. Er det også en uting eller? Mye sunnere enn cola og battery. Alkoholfri øl er også sunnere enn nevnte drikk. Anonymkode: 16e3d...59e Vørterøl er ikke helt samme greia. Hadde du drukket redbull, hadde jeg også reagert.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #14 Skrevet 5. desember 2017 1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev: Upassende. Tar seg ikke ut å drikke farris fra en vodkaflaske heller. Ja, det var en passende sammenligning :D Anonymkode: 16e3d...59e 5
ajarRun Skrevet 5. desember 2017 #15 Skrevet 5. desember 2017 Det er ikke forbudt å drikke på jobb. Selv som trafikklærer sier ikke kontrakten min at jeg ikke kan drikke. Dog sier den å møte opp full gjentatte ganger er oppsigemsesgrunn. Det er lov å drikke øl i pauser eller til lunchen. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #16 Skrevet 5. desember 2017 På jobben min blir vi ofte servert dette. Samme det vel? Hadde egentlig ikke vært noen deal om folk tok seg en vanlig øl til lunchen. Som de gjør i stortinget og resten av europa og Amerika osv. Anonymkode: a8497...02b 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #17 Skrevet 5. desember 2017 1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev: Vørterøl er ikke helt samme greia. Hadde du drukket redbull, hadde jeg også reagert. Vørterøl kommer også i en "ølboks". Var en ung butikkansatt som nektet å selge meg det etter kl 20.00 en gang... Anonymkode: 16e3d...59e 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #18 Skrevet 5. desember 2017 39 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Det er ikke forbudt å drikke på jobb. Selv som trafikklærer sier ikke kontrakten min at jeg ikke kan drikke. Dog sier den å møte opp full gjentatte ganger er oppsigemsesgrunn. Det er lov å drikke øl i pauser eller til lunchen. Men nå trenger ikke alt være lovregulert eller avtalefestet i arbeidsavtalen for at det ikke "tar seg ut". Fins sosiale normer også som bør ivaretas når man er arbeidstaker. Anonymkode: c63bc...1cf 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #19 Skrevet 5. desember 2017 1 time siden, abrasiveRefraction skrev: Det er ikke forbudt å drikke på jobb. Selv som trafikklærer sier ikke kontrakten min at jeg ikke kan drikke. Dog sier den å møte opp full gjentatte ganger er oppsigemsesgrunn. Det er lov å drikke øl i pauser eller til lunchen. Dette stemmer. Jeg har vært godt i farten utallige ganger på jobb. Ingen har sagt noe, og jeg har gjort det jeg skal. Dagene går mye fortere også. Anonymkode: 49e57...ca0
Puny Skrevet 5. desember 2017 #20 Skrevet 5. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke 100% alkoholfritt. Anonymkode: e3aff...d6e Det er ikke kefir heller, syntes du det er upassende? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå