Gå til innhold

Har dere andre råd til å følge opp det gavestyret som handelsnæringen legger opp til.Hva kjøper jeg til folk som har alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes julen er på vei til å ta helt av når det gjelder gaver osv.Jeg har ingen mulighet til å kjøpe til mange.kjøper ordentlig gave til sønnen min .Men har omtrent slutta med gave innkjøp. HVA med jorden vår.miljøet. folk har jo stort sett alt de trenger i dag.Anner ikke hva jeg skal kjøpe til folk.

Anonymkode: 298d0...487

Videoannonse
Annonse
Gjest Rosetelys
Skrevet

Kjøper vin, sjokolade, litt finere kjøkkenkluter og opptørkshåndklær, en kul kopp med kakao, te eller kaffe, noe de har sagt de ønsker seg eller et behov jeg har oppdaget for eksempel til folk som har alt. De som har alt er typisk foreldre og besteforeldre, de har uansett økonomi til å kjøpe seg det de vil så de får ikke dyre ting av meg. Det er mest for at de skal få noe. De har også bedre økonomi enn jeg har, så de forventer egentlig ikke gave i det hele tatt.

Skrevet

Hadde villet kjøpt forbruksvare av noe slag?  Snus. Alkohol???? Hvis de er brukere da 

Anonymkode: 5285e...2e2

Skrevet

Til de som har alt kjøper jeg noe å drikke eller noe å spise. Til familie som har alt strikker jeg sokker eller lager figurer. Jeg gir også penger til f.eks kirkens nødhjelp i navnet til folk og så pakker jeg inn den lappen man får. 

Anonymkode: 3cf64...da1

Skrevet (endret)

De jeg kjenner som har alt, får hjemmelaget såpe, hjemmestrikkede kjøkkenkluter, "gammeldags" oppvaskbørste i tre med utskiftbar børste, Sarah Bernhardkaker,  muligens hjemmelaget konfekt. Siden jeg også kom over en garnbutikk som har opphørssalg, ble det til at jeg heklet julekurver i glittergarn, som gikk såpass raskt og ble så fine, at jeg tydeligvis kommer til å gi bort slike også.

Slik ser de ut, men i glittergarn, minner de om istapper https://www.google.no/search?client=tablet-android-asus-rev&biw=1024&bih=600&tbm=isch&sa=1&ei=nwkkWqXlMoXg6ASTzIiYAQ&sjs=1&q=heklet+julekurv&oq=heklet+julekurv&gs_l=mobile-gws-img.3...200849.217867.0.219038.11.11.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1.1j4.64.mobile-gws-img..11.0.0....473.X3kscD2iTvI#imgrc=dFgOaLYr8x0-BM:

Endret av absinthia
Gjest Elseby13
Skrevet

Gi en pengegave på vegne av familie og venner till Røde Kors eller lignende.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes julen er på vei til å ta helt av når det gjelder gaver osv.Jeg har ingen mulighet til å kjøpe til mange.kjøper ordentlig gave til sønnen min .Men har omtrent slutta med gave innkjøp. HVA med jorden vår.miljøet. folk har jo stort sett alt de trenger i dag.Anner ikke hva jeg skal kjøpe til folk.

Anonymkode: 298d0...487

Er ikke dette et svar på vi bør stoppe denne tåpelige trenden? Hvorfor i huleste skal man bytte gaver med andre voksne? Omtanken og det å kose seg er vel mye glemt her også. Barn blir super egoister og setter ikke en gang pris på det de får. 

Anonymkode: 1b48d...f8c

Gjest Catalina Culès
Skrevet
11 minutter siden, Elseby13 skrev:

Gi en pengegave på vegne av familie og venner till Røde Kors eller lignende.

Syns folk selv skal få bestemme hvem de vil støtte.

TS hva med opplevelse av noe slag.

Skrevet

Til de som har alt kjøper jeg ofte noe ekstra fint krydder, en ekstra god olivenolje/annen olje, god sjokolade osv osv osv. Altså ting man gjerne vil ha, men som man kanskje ikke tar seg råd til å kjøpe selv.

Jeg syntes folk selv bør få velge veldedige formål og støtte. Med mindre man vet helt sikkert at "Kari" syntes Leger uten grenser (bare for å ta et eksempel) gjør en god jobb, så lar man heller være.

Skrevet

I familien vår har vi en uskreven beløpsgrense og fokuset er mest på barna. De av søsknene som har fått barn får ingenting av de andre søsknene f.eks. 

Med mindre folk har kommet med spesifikke ønsker(i år var det noen som ønsker seg mandelkvern, en annen morgenkåpe osv), får de forbruksvarer. Da går det i vin eller andre alkoholvarer til de som liker det, fine oljer o.l. til de matglade, kremer eller såper(som jeg vet de bruker) til noen av damene og andre får spekemat som elgpølse eller hjortepølse. 

Jeg hater selv å få "ting"(skapfyll) med mindre jeg har spesifisert at det er noe jeg liker eller personen kjenner meg og stilen såpass godt at de vet hva som passer inn i interiøret. Nå skal det sies at jeg har noen som er veldig flink til å finne gaver som ikke står på ønskelisten, men som likevel treffer blink! Disse er gjerne praktiske ting som er kjekke å ha, men en ikke tenker over å bruke penger på selv(sånn visp på batteri, paraplyholder og skojernholder til å ha inni skapet på gangen o.l.) 

Anonymkode: 56cb8...16f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...