AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #1 Skrevet 5. desember 2017 Jeg har skjønt at det et veldig vanskelig å få adoptere som enslig. Men er det enklere hvis man har utdanning og jobberfaring med barn? Jeg har høyere utdanning i både pedagogisk og psykologi. Og har jobbet i BUP i flere år. Er 36 år. Takknemlighet for svar! Anonymkode: e3b3d...953
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #2 Skrevet 5. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har skjønt at det et veldig vanskelig å få adoptere som enslig. Men er det enklere hvis man har utdanning og jobberfaring med barn? Jeg har høyere utdanning i både pedagogisk og psykologi. Og har jobbet i BUP i flere år. Er 36 år. Takknemlighet for svar! Anonymkode: e3b3d...953 Ja, det er enklere hvis du kan påberope deg fagkunnskap om barns utvikling og behov. Det er også påkrevet (omtrent) med et veldig godt nettverk, nettopp fordi man er enslig. Men jeg kjenner to damer som har adoptert som enslig det siste året, så det er ikke umulig. Veldig mange land foretrekker dog par som adoptanter, så det er begrenset hvilke land man kan velge i. Hør med en forening. Anonymkode: 76664...957 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #3 Skrevet 21. desember 2017 Colombia er åpnet for enslige søkere. Selv har vi adoptert to barn fra Colombia og har bare gode erfaringer. http://www.adopsjonsforum.no/nyheter/nyheter/179260/raskere-adopsjoner-i-colombia Anonymkode: a8909...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #4 Skrevet 23. desember 2017 Inntil nylig var Kina også en mulighet, men det programmet blir nok avviklet nå. Men i tillegg til Colombia er også Sør-Afrika åpent for enslige søkere, særlig hvis man er åpen for spesielle behov (som ofte bare betyr prematurt barn, HIV osv). Anonymkode: 76664...957
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå