Gå til innhold

Julegaver til "de som har alt"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bestemor jeg skal kjøpe julegave til, og det er like vanskelig hvert år. Hun ønsker seg jo tross alt bare "snille barn". De siste årene har jeg gitt henne en liten gavekurv til jul, med litt forskjellige godsaker, sokker, hudkrem, kryssord, lys osv. Jeg tenker det kanskje ender opp med det samme i år også... men jeg vil jo ikke at gaven skal bli kjedelig! Hva tror dere? Hva ville dere gitt bestemoren som har alt? Hun er 80 år, men sprek, om det har noe å si. Hun er dessuten enke, og jeg har ikke egne barn jeg kan gi noe fra.

Andre som er vanskelige å gi til er barna til mine venninner. De er i alderen 3-7 år, både gutter og jenter, og jeg føler de har absolutt alt. Likevel har jeg jo lyst å gi de en liten oppmerksomhet til jul. Har dere noen ideer om hva som kan være greit å gi barn som fra før av har "alt"? 

Jeg takker for alle tips!

Anonymkode: 58bb9...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fotobok av barnebarna eller opplevelser fra livet hennes, forbruksvarer (f.eks.en kurv med god kaffe/te, telys, konfekt, julekaker, velværeprodukter o.l.), lydbøker, abonnement på kryssordblad, Norsk Ukeblad eller et annet blad hun ville like, garn hvis hun strikker, "gavekort" med invitasjon til restaurant med deg/dere.

Til barna ville jeg gitt f.eks. bøker, et brettspill på deling eller plastelina, tegneblokk m/tegnesaker, perler m/perlebrett og annet som er forbruksvarer i et småbarnshjem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørnefaren

Jeg kjøper gavekort hos den faste frisøren, gavekort på lunsj med oss på en god restaurant (Losby gods, Ekebergrestsuranten etc). 

Gavekort på et magasin (går i se&hør og her&nå).

Dette er til ungenes oldemor. Hun har alt, og setter stor pris på slike gaver. 

Kinogavekort er en fin ting til unger 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mine søsken spleiser på en juleblomst/juledekorasjon til henne :) Hun er også en sånn som har alt og ikke trenger noe, men juleoppsats tror jeg hun blir fornøyd med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fotpleie kanskje (fotvarmer, fotkrem). Nattkjole bruker hun kanskje. Et pent skjerf. Hansker. En varm fin genser. Konfekt. 🎁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre folk har ikke alltid noen å gå ut på opplevelser sammen med. Be henne med på middag, konsert, teater eller lignende. Eller en fin biltur om hun ikke kommer seg rundt mye. Gjør noe sosialt sammen!

Anonymkode: ac00e...689

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bestemor er ei sånn som har alt. Til jul har hun ofte fått en fotokalender, med bilder vi har tatt gjennom året - det setter hun veldig stor pris på. Ellers har gavekort på fotpleie, frisør, steder hun gjerne handler klær og slikt vært satt pris på. Utenom det har det gått mye i forbruksvarer, slik som kaffe, te, fine lys (hun brenner mye lys, jeg har gjerne kjøpt noen håndstøpte), favoritthåndkremen etc. Abonnement på et ukeblad kan også være en super gave.

Anonymkode: afa0b...bea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om å gi typ "verdensgaver" fra for eksempel Unicef eller Redd Barna til barn som har alt i julegave? Liksom "med denne gaven har du hjulpet barn i andre land som ikke har det så bra med å få det litt bedre". Blir det feil? 

For min del føles det litt rett, siden jeg synes barn i Norge ofte har alt for mye, og synes det kan være greit å lære dem at slik er det ikke i resten av verden. Likevel føles det på en måte feil å ikke skulle gi dem leker og klær som alle andre (sikkert fordi man frykter foreldrenes reaksjon). :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg har kjøpt opp igjennom årene til svigermor som er på den alderen;

• Sitteunderlag i ull og termokopp, praktisk så man kan sitte litt på balkongen når våren kommer. 
  • Lett ryggsekk til spaserturer (kjøpt på apoteket)
  • Massasje/varmepute til rygg
  • Cardigan i ull
  • Gavekort på PM
  • Brosje 
  • Reisepledd
  • Nattkjole i tynn ull (apoteket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun sprek nok, kan det være litt flere alternativer hvis hun ikke var det. Spørs hva hun liker samt intresserer seg i.

*Bowlingbiletter

*Kinobiletter

*Biletter til teater, hvor du og hun kan gå sammen

*Invistere i et pent halskjede som du tror hun vil like

*Nye votter og luer- kanskje av et fint merke

*Digital fotoramme med bilder av deg og hun/familien din

*Spa

*Noe annet dere gjør sammen hvor dere finner på noe kjekt

Og masse mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2017 den 20.13, AnonymBruker skrev:

Jeg har en bestemor jeg skal kjøpe julegave til, og det er like vanskelig hvert år. Hun ønsker seg jo tross alt bare "snille barn". De siste årene har jeg gitt henne en liten gavekurv til jul, med litt forskjellige godsaker, sokker, hudkrem, kryssord, lys osv. Jeg tenker det kanskje ender opp med det samme i år også... men jeg vil jo ikke at gaven skal bli kjedelig! Hva tror dere? Hva ville dere gitt bestemoren som har alt? Hun er 80 år, men sprek, om det har noe å si. Hun er dessuten enke, og jeg har ikke egne barn jeg kan gi noe fra.

Andre som er vanskelige å gi til er barna til mine venninner. De er i alderen 3-7 år, både gutter og jenter, og jeg føler de har absolutt alt. Likevel har jeg jo lyst å gi de en liten oppmerksomhet til jul. Har dere noen ideer om hva som kan være greit å gi barn som fra før av har "alt"? 

Jeg takker for alle tips!

Noen fine hansker, skjerf, bilder av barnebarna, fotmassasje.

Siden hun er sprek, hva med en opplevelse? https://gaveplaneten.no/opplevelser/

Eldste personen som har tatt den ziplineren er 92 år!!

Anonymkode: c9a64...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt rosa sløyfe-kopp fra Kreftforeningen i gave i år. Den skal fylles opp med en god kakao :) 

Anonymkode: 80ed7...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...