L.C.S Skrevet 5. desember 2017 #1 Skrevet 5. desember 2017 (endret) Hei! er det noen som har studert språkteknologi ved UiO, eller i det hele tatt informatikk på IFI som har noen erfaringer å dele? Vurderer å studere språkteknlogi da jeg er veldig glad i både språk og teknologi. Kravkoden for studiet er GENS, noe som er fint for meg som kun har IT1 av realfag på vitnemålet mitt. Er det noen som har noen erfaringer fra dette studiet å dele? Link til studiet: http://www.uio.no/studier/program/informatikk-sprakteknologi/index.html Endret 6. desember 2017 av L.C.S Fikk svar på noe av det jeg skrev
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #2 Skrevet 6. desember 2017 Du sier det står på nettsiden at noen av emnene har krav om R1. Men at du som student på dette programmet er fritatt fra det kravet. Da er det vel ikke så merkelig at det står krav om R1 på emnene? Du har jo fått vite at dette kravet ikke gjelder studenter innen språkteknologi. Tipper de har lempet på kravene på grunn av at de ønsker seg språkinteresserte studenter også, ikke bare realfagsinteresserte. Men det blir sikkert litt mer å sette seg inn i for de som ikke har tatt matte på høyt nivå på vgs. Kjenner ingen som har studert dette, men flere som har studert språk for så å ta mer utdanning innen IT. Tror det er behoiv for språkteknologer i fremtiden, så ikke så dumt å være interessert i dette. Anonymkode: d3137...609
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #4 Skrevet 6. desember 2017 14 hours ago, L.C.S said: Hei! er det noen som har studert språkteknologi ved UiO, eller i det hele tatt informatikk som har noen erfaringer å dele? Vurderer å studere språkteknlogi da jeg er veldig glad i både språk og teknologi. Kravkoden for studiet er GENS, noe som er fint for meg som kun har IT1 av realfag på vitnemålet mitt. På UiOs nettside for språkteknologi står det følgende: "Noen av de obligatoriske emnene har krav om matematikk R1/(S1+S2) fra videregående skole, men som student på dette programmet er du fritatt fra dette kravet på obligatoriske emner." Likevel blir jeg litt forvirret når jeg klikker på noen av emnene, f.eks "objektorientert programmering", står det at det er et krav om R1. Er det noen som kan fortelle meg om det faktisk er noe man går glipp av uten realfagskompetanse eller om UiO bør oppdatere informasjonen? Setter pris på alle andre erfaringer om dette studiet også Link til studiet: http://www.uio.no/studier/program/informatikk-sprakteknologi/index.html Objektorientert programmering har ikke krav til R1 hvis du er tatt opp til et program som gir fritak. Gikk design selv, men tok et par emner innenfor språkteknologi. Det var tøffe kurs, men så manglet jeg også emnene som stod oppført som anbefalt forkunnskap. IFI er dog å anbefale, supert studentmiljø Anonymkode: 4d407...99f 1
L.C.S Skrevet 6. desember 2017 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2017 Tusen takk for svar! Tror nok jeg skal satse på dette😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå