AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #1 Skrevet 5. desember 2017 Hvis jeg får tilbud om ny jobb et sted muntlig og de skal sende kontrakten i posten som tar litt tid, er det da trygt å si opp den nåværende jobben før jeg har mottatt arbeidskontrakt, eller er det vanlig/best å vente til den er mottatt og signert? Anonymkode: 6c2d8...9be
camliiaa Skrevet 5. desember 2017 #3 Skrevet 5. desember 2017 Du må skrive en oppsigelse med underskrift.
cleangal Skrevet 5. desember 2017 #4 Skrevet 5. desember 2017 Jeg ville ha ventet til jeg hadde lest den nye arbeidskontrakten. Jeg har ombestemt meg etter å ha lest kontrakten, og ikke tatt jobben likevel. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #5 Skrevet 5. desember 2017 6 minutter siden, camliiaa skrev: Du må skrive en oppsigelse med underskrift. Det vet jeg, var ikke det jeg lurte på, har fått svar fra de andre nå Anonymkode: 6c2d8...9be
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #6 Skrevet 5. desember 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg får tilbud om ny jobb et sted muntlig og de skal sende kontrakten i posten som tar litt tid, er det da trygt å si opp den nåværende jobben før jeg har mottatt arbeidskontrakt, eller er det vanlig/best å vente til den er mottatt og signert? Anonymkode: 6c2d8...9be Om du har god økonomi og ikke er avhengig av å jobbe, så kan du gamble og si opp jobben du har før du signerer ny kontrakt. Med andre ord vent. Anonymkode: 70549...7d0
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #7 Skrevet 5. desember 2017 TS her, en muntlig avtale er vel like bindende som en skriftlig? Dette er også i kommunen, så jeg vet at forholdene er ordnet ettersom jeg har hatt flere jobber i samme bransje i kommunen. Anonymkode: 6c2d8...9be
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #8 Skrevet 5. desember 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her, en muntlig avtale er vel like bindende som en skriftlig? Dette er også i kommunen, så jeg vet at forholdene er ordnet ettersom jeg har hatt flere jobber i samme bransje i kommunen. Anonymkode: 6c2d8...9be I teorien ja, men i praksis burde alt være skriftelig. Naivt å tru at folk holder muntlige avtaler i arbeidslivet. Anonymkode: c5717...05e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #9 Skrevet 5. desember 2017 Jeg har opplevd at en muntlig avtale om jobb har blitt brutt i det offentlige, da det ble oppdaget at den som ansatte vedkommende ikke hadde gjort jobben sin skikkelig og at søkeren ikke hadde de nødvendige kvalifikasjonene. Så vent. Anonymkode: aa086...efc 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #10 Skrevet 5. desember 2017 En arbeidskontrakt skal være skriftlig. Et krav etter arbeidsmiljøloven. Så vent til du har skrevet under kontrakten. Anonymkode: f02ac...ce7 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #11 Skrevet 5. desember 2017 Vent til du har det skriftlige tilbudet i hånden, har lest igjennom, signert, scannet og sendt både per post og mail. Oppsigelsen din vil nok ikke begynne å løpe før 1. januar siden vi nå har startet på desember, og oppsigelser pleier løpe fra 1. i måneden. Anonymkode: 6eb91...cce
petterm Skrevet 5. desember 2017 #12 Skrevet 5. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vent til du har det skriftlige tilbudet i hånden, har lest igjennom, signert, scannet og sendt både per post og mail. Oppsigelsen din vil nok ikke begynne å løpe før 1. januar siden vi nå har startet på desember, og oppsigelser pleier løpe fra 1. i måneden. Anonymkode: 6eb91...cce Oppsigelser i det offentlige gjelder gjerne fra datoen de er levert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå