Gå til innhold

Hvor har dere hunden når dere ikke er hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg overtar ei lita tispe (chihuahua/kinesisk nakenhund) om to uker. Det er ikke min første hund, men er likevel litt i tvil. Det står mellom badet og et hundebur med god plass i, som skal stå på soverommet mitt. 

Hva ville dere valgt?

Anonymkode: ad585...bed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunden vår har tilgang til hele 1. etg av huset, til en hver tid.

Anonymkode: 3439f...57a

• Liker 14
Skrevet

Kan hun ikke gå løs? Det har alle våre hunder gjort. Hvis ikke ville jeg valgt badet, der er det lunt og godt å være. Bur på soverommet virker så trist, synes jeg. 

• Liker 10
Skrevet

Hos oss er stue og gang tilgjengelig. Nå har hun lært å åpne dører så vips var soverommet også tilgjengelig. 

• Liker 2
Skrevet

Vår er løs i stua, da kan hun regulere temperatur og liggeunderlag (sofa, gulv, vindu) selv, samt følge med i vinduene. Har ryddet vekk farlige ting (fyrstikk, snopskål osv), fungerer fint 😊

• Liker 8
Skrevet

Vår hund har badet i 1. etasje, fordi jeg ikke vil ha han i møblene. Der har han sengen sin, vann og mat.

Har ikke andre rom i hovedetasjen som jeg kan stenge han inn i. Og liker ikke bur. På badet har han 5 kvm boltreplass midt på gulvet.

Anonymkode: 35fb1...95c

Skrevet

Er stor tilhenger at hunder skal være løs og ha plass til å boltre seg på. Har dermed hunden min i stua og kjøkkenet. Pleier som regel å ligge i sofaen når jeg kommer hjem. Har ingen problemer med det. Hunden er rolig, trygg og fornøyd.

• Liker 15
Skrevet

Hos oss går hunden løs i hele leiligheten som han vil. Det har aldri vært et problem

• Liker 12
Skrevet

Våre hunder har hatt disponibel stue, kjøkken og soverom. Kunne aldri ha sperret de inne i et bur. Hunder liker å skifte soveplass ,antagelig bl. A fordi der de ligger blir oppvarmet av kroppen dens og d e må flytte på seg regelmessig for å avkjøle seg. 

Anonymkode: f2cf2...125

• Liker 10
Skrevet

Hunden går løs i huset men den er snill, trygg og rolig. Han koser deg i sofaen med saueskinn og pledd. Må kjøkkenet er det mat og friskt vann. Vi går tur hver morgen og når jeg kommer hjem. 

• Liker 5
Skrevet

Min hund har sitt eget soverom med 2 hundesenger, vann og et åpent hundebur. Der er det også vindu helt ned til gulvet, hvor han kan ligge og se ut på gata.

Ikke steng hunden inne i et bur i timesvis. De må få kunne strekke på seg og bevege seg i løpet av en hel arbeidsdag, stakkars. Og da må du jo sette en skål med vann inni buret, som hunden kan velte og måtte ligge på vått underlag.

Hvis det må bli et av de to alternativene, må det jo bli badet. Men skru ned varmekablene så det ikke blir for varmt.

• Liker 10
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Tilføyelse, vil ikke ha hunden i sofaen. Og er redd han vil bjeffe på forbipasserende om han er alene i stuen.

Anonymkode: 35fb1...95c

Skrevet

Hunden har tilgang til hele leiligheten hele tiden.

Skrevet

Hvis man ikke kan la hunden være alene der man bor bør man ikke ha hund tenker jeg... Men badet er iallfall bedre enn bur, bur er ikke et oppbevaringssted for hunder.

Anonymkode: 3430d...08c

• Liker 17
Skrevet

Tar du over en voksen hund eller henter du valp? Om du tar over en voksen bør du finne ut hva den er vandt til fra før, men jeg er enig med de andre her at å putte de i bur er en uting. 
Om det er valp og du er redd den skal tygge på ting, valpesikrer du et område og eventuelt sperrer av områder. 

Anonymkode: 209fa...0c6

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt en hund som følte seg utrygg hvis han hadde tilgang til hele huset, så han var på badet. Men da prøver jeg med badet. :)

Gjest Mrs.Sunday
Skrevet

Hunden må da få gå løs inne. Ha et bur/seng den kan gå inn i hvis den vil, frivillig. Hvordan hadde du likt å bli forlatt i et lite bur/rom om du var hund? Hunden min er sjeldent alene hjemme, og hvis hun er det har hun hele leiligheten for seg selv, begge etasjer. Og har senger og bur, vannskål, leker og gnagebein. Alltid på TV eller radio til henne. Har du tid til å ha hund, hvis dette er noe du lurer på? 

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg overtar ei lita tispe (chihuahua/kinesisk nakenhund) om to uker. Det er ikke min første hund, men er likevel litt i tvil. Det står mellom badet og et hundebur med god plass i, som skal stå på soverommet mitt. 

Hva ville dere valgt?

Er ikke jeg hjemme, så er sikkert hunden også ute. 

Anonymkode: 1586a...bbf

Skrevet

Typisk KG. Jeg spør et spørsmål også er halvparten av svarene utrolig krasse. :himle: 

Jaja. Jeg satser på at hun vil trives på et varmt og godt bad. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...