AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #1 Del Skrevet 5. desember 2017 Hei. Skrev inne på barn og familie Datteren min på 8, snart 9 er allergisk mot katt, timotei og hest. På katt og timotei viste prøvene 41.5.. Normalverdi er da 0.35 og ned. Ved kontakt med timotei hovner øynene opp, nesa renner og hun blir mer tungpustet. Sist gang tok det flere timer før det gikk over:( Hun sier at hun blir dårlig i nærheten av katt, om hun tar på katten. Leser litt rundt på nett og det står det er lurt å kvitte seg med katten om man har utviklet allergi, da den kan bli verre? Hva betyr egentlig en verdi som er såpass høy, er hun moderat allergisk mot katt? Skal bestille legetime igjen da jeg ikke fikk pratet med legen om dette. Anonymkode: afe76...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #2 Del Skrevet 5. desember 2017 Det spør du legen om Anonymkode: 62455...7b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #3 Del Skrevet 5. desember 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Skrev inne på barn og familie Datteren min på 8, snart 9 er allergisk mot katt, timotei og hest. På katt og timotei viste prøvene 41.5.. Normalverdi er da 0.35 og ned. Ved kontakt med timotei hovner øynene opp, nesa renner og hun blir mer tungpustet. Sist gang tok det flere timer før det gikk over:( Hun sier at hun blir dårlig i nærheten av katt, om hun tar på katten. Leser litt rundt på nett og det står det er lurt å kvitte seg med katten om man har utviklet allergi, da den kan bli verre? Hva betyr egentlig en verdi som er såpass høy, er hun moderat allergisk mot katt? Skal bestille legetime igjen da jeg ikke fikk pratet med legen om dette. Anonymkode: afe76...b2c Ring naaf.no du fikk klart svar fra meg i den andre tråden din i går, katten må ut og det må særdeles grundig nedvask til. Om verdien viser 41,x eller 2, 7, 19 eller ett annet tall er uten beytdning. Når allergibegeret er fullt så er det fullt og det renner over uansett hvilket tall blodprøvene viser. Du vet heller ikke hvilke problemer som kan komme rundt neste sving uansett hva folk måtte mene eller tro her inne. Det eneste som nytter med astma og allergi er forbygging. Noen vil kanskje mene at det bare er å ddytte i seg allergimedisiner. Men mens allergimedisinene går inn, går kroppens eget system på sin egen måte fortsatt. Om og hvor mye forverring av sykdommen det blir, er like umulig å svare på som hvem du møter på veien rundt neste sving. For barnets skyld må de voksne ta ansvar og jobbe forebyggende. Anonymkode: 2b02c...135 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #4 Del Skrevet 5. desember 2017 Da jeg tok blodprøver for husstøvallergi var det ikke særlig sterkt utslag på allergi (bare litt), men er det støvete et sted blir jeg kjempedårlig og blir dårlig i mange dager etter jeg har vært et sted som er støvete. Konklusjon: katten må ut. Det er uforsvarlig av deg å beholde katten. Det er en svært stor påkjenning å være allergisk. Huset og jentas soverom må også vaskes ned fra gulv til tak når katten er ute. Anonymkode: f4dc3...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #5 Del Skrevet 5. desember 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg tok blodprøver for husstøvallergi var det ikke særlig sterkt utslag på allergi (bare litt), men er det støvete et sted blir jeg kjempedårlig og blir dårlig i mange dager etter jeg har vært et sted som er støvete. Konklusjon: katten må ut. Det er uforsvarlig av deg å beholde katten. Det er en svært stor påkjenning å være allergisk. Huset og jentas soverom må også vaskes ned fra gulv til tak når katten er ute. Anonymkode: f4dc3...c62 Faren hun har samvær hos har katt. Ikke meg. Skal som sagt også snakke med lege:-) Anonymkode: afe76...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #6 Del Skrevet 5. desember 2017 Snakk med legen. Her inne er det ett par med allergi som tar helt av om det er diskusjon rundt allergi. Jeg er moderat allergisk mot svært mye jeg også og har aldri opplevd noe forverring uten at jeg har tatt noen hensyn eller npe slikt. Det hender av og til jeg må ta en pille liksom, men da er det svært tett med allergener. Så ikke hør på dommedagsprofetene her inne. Snakk med legen. Du burde iallfall ikke tvinge igjennom å få faren til å fjerne kattene iallfall. Da ber du om krig og det er så unødvendig når det er moderat allergi som ikke er akutt. Be ungen vaske seg på henda, ikke ha pus i senga og ikke dytte ansiktet nedi pus å la mannen prøve forskjellige løsninger til han finner en som virker. Det er ikke verdt å ødelegge samarbeidet for dette. Det går bare utover jentungen. Anonymkode: faee5...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #7 Del Skrevet 5. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakk med legen. Her inne er det ett par med allergi som tar helt av om det er diskusjon rundt allergi. Jeg er moderat allergisk mot svært mye jeg også og har aldri opplevd noe forverring uten at jeg har tatt noen hensyn eller npe slikt. Det hender av og til jeg må ta en pille liksom, men da er det svært tett med allergener. Så ikke hør på dommedagsprofetene her inne. Snakk med legen. Du burde iallfall ikke tvinge igjennom å få faren til å fjerne kattene iallfall. Da ber du om krig og det er så unødvendig når det er moderat allergi som ikke er akutt. Be ungen vaske seg på henda, ikke ha pus i senga og ikke dytte ansiktet nedi pus å la mannen prøve forskjellige løsninger til han finner en som virker. Det er ikke verdt å ødelegge samarbeidet for dette. Det går bare utover jentungen. Anonymkode: faee5...e89 Jeg har aldri postet noe i tråd om allergi før (jeg var den som skreiv om husstøvallergi over) og jeg skal fortelle deg en ting og du skal tenke godt over dette. Jeg har selv vokst opp med separerte foreldre der mor tok hensyn til allergi og ikke far. Hos far hadde jeg egentlig behov for ny dyne og ny pute i tillegg til sengetøy som gjør at det blir mindre midd. Jeg skulle også hatt ny madrass siden jeg reagerte på denne. Jeg måtte fra jeg var liten støvsuge og vaske selv, og som alle vet virvler støv opp i lufta når man gjør dette sånn at jeg ble dårlig av å gjøre dette. Jeg fikk ikke ny madrass eller dyne eller pute eller sengetøy som minsker midd og det var ikke snakk om at han skulle støvsuge før jeg kom nei. Jeg turte ikke si fra noe mer om dette fordi jeg var et barn, og min mor konfronterte ikke min far med dette. Jeg var kjempedårlig etter hver gang jeg hadde vært hos far. Allergimedisin hjalp ikke en dritt. Helsesøster reagerte kraftig fordi hun så hvor dårlig jeg var hele tiden og ringte fastlegen min, men der stoppa det fordi fastlegen ikke brydde seg med å ringe min far og informerte heller MEG som var et BARN om å kjøpe middfritt sengetøy til mange tusen kroner. Jeg grudde meg til hver gang jeg dro til far fordi jeg visste jeg kom til å bli dårlig. Klødde så mye i øynene at hele ansiktet ble rødt og hovnet opp. Så vet du hva, jeg blir skitforbanna av denne holdningen om at forholdet til far er viktigere enn barnets helse. Det er så feigt at jeg blir helt matt! Slutt å vær så konfliktsky og du skal i alle fall ikke be andre mennesker om å skite i sine barns helse. Anonymkode: f4dc3...c62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #8 Del Skrevet 5. desember 2017 Det er leger som skal tolke blodprøvesvar, ikke forumbrukere. Hvis katten er til plage for datteren din, uansett resultat på blodprøver, burde den jo flyttes ut av hjemmet. Anonymkode: 577bf...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 6. desember 2017 #9 Del Skrevet 6. desember 2017 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Blod, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg