AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #1 Skrevet 5. desember 2017 Er denne https://www.proteinfabrikken.no/proteiner/crazy-wknd/100-whey-protein-3000g.html?utm_source=TradeTracker&utm_medium=cpamer lønnsom å bruke med tanke på hvor mye protein man får for pengene, enn denne: https://www.proteinfabrikken.no/nutramino-whey-protein-18-kg.html?gclid=EAIaIQobChMIrMPy6ODy1wIVTGcZCh1vAAHxEAQYASABEgKi9PD_BwE (Jeg greier ikke å regne ut dette selv) Anonymkode: 586ab...325
stan Skrevet 5. desember 2017 #2 Skrevet 5. desember 2017 Den første, 100% whey protein 3000g koster kr 449 og inneholder 3000 g med 71,8% myseprotein. Den andre, nutriamino, koster 599 for 1,8 kg. Vi trenger egentlig ikke regne nore, den første veier mye mer og koster mindre, altså er den rimeligst pr gram protein. Den koster altså ca 208 kr pr kg protein. Til sammenligning betaler du ca 300 kr pr kg protein om du kjøper en pakke kjøttdeig på butikken. Litt dyrere, men smaker hakket bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #3 Skrevet 5. desember 2017 Akkurat nå, stan skrev: Den første, 100% whey protein 3000g koster kr 449 og inneholder 3000 g med 71,8% myseprotein. Den andre, nutriamino, koster 599 for 1,8 kg. Vi trenger egentlig ikke regne nore, den første veier mye mer og koster mindre, altså er den rimeligst pr gram protein. Den koster altså ca 208 kr pr kg protein. Til sammenligning betaler du ca 300 kr pr kg protein om du kjøper en pakke kjøttdeig på butikken. Litt dyrere, men smaker hakket bedre. Her er det ikke smaken som er den største forskjellen, men at isolat og konsentrat er MYE bedre. Jeg bruker kun proteinpulver som er isolat og konsentrat, og jeg betaler gjerne dobbel pris for det siden det har bedre effekt. Anonymkode: c964a...180 1
stan Skrevet 5. desember 2017 #4 Skrevet 5. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det ikke smaken som er den største forskjellen, men at isolat og konsentrat er MYE bedre. Jeg bruker kun proteinpulver som er isolat og konsentrat, og jeg betaler gjerne dobbel pris for det siden det har bedre effekt. Anonymkode: c964a...180 Sikkert. Det er samme proteiner eller aminosyrer som i melk i myse. Og storfekjøtt og melk inneholder også samme, men med annen fordeling mellom aminosyrene. Det ble nylig offentliggjort forskning som viser at nettopp protein fra storfe, og da spesielt melk, er sunnere og fordøyes bedre enn fra andre dyr. Lykke til. 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #5 Skrevet 5. desember 2017 19 minutter siden, stan skrev: Den første, 100% whey protein 3000g koster kr 449 og inneholder 3000 g med 71,8% myseprotein. Den andre, nutriamino, koster 599 for 1,8 kg. Vi trenger egentlig ikke regne nore, den første veier mye mer og koster mindre, altså er den rimeligst pr gram protein. Den koster altså ca 208 kr pr kg protein. Til sammenligning betaler du ca 300 kr pr kg protein om du kjøper en pakke kjøttdeig på butikken. Litt dyrere, men smaker hakket bedre. Tusen takk for hjelpen 1 minutt siden, stan skrev: Sikkert. Det er samme proteiner eller aminosyrer som i melk i myse. Og storfekjøtt og melk inneholder også samme, men med annen fordeling mellom aminosyrene. Det ble nylig offentliggjort forskning som viser at nettopp protein fra storfe, og da spesielt melk, er sunnere og fordøyes bedre enn fra andre dyr. Lykke til. Hei. Inneholder begge disse100% Whey Protein 3000g og 1,8 kg Nutramino protein whey isolate & consentrate, (fra linkene i hovedinnlegget) melk fra storfe? Anonymkode: 586ab...325
stan Skrevet 5. desember 2017 #6 Skrevet 5. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for hjelpen Hei. Inneholder begge disse100% Whey Protein 3000g og 1,8 kg Nutramino protein whey isolate & consentrate, (fra linkene i hovedinnlegget) melk fra storfe? Anonymkode: 586ab...325 Begge er jo laget av myse som er et protein i melk. Det står ikke noe om dette, men det er knapt andre dyr som er melkeproduserende i noen særlig grad. Så uten å vite det sikkert, så regner jeg med at det er fra storfe. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #7 Skrevet 5. desember 2017 Akkurat nå, stan skrev: Begge er jo laget av myse som er et protein i melk. Det står ikke noe om dette, men det er knapt andre dyr som er melkeproduserende i noen særlig grad. Så uten å vite det sikkert, så regner jeg med at det er fra storfe. Tusen takk for god hjelp Anonymkode: 586ab...325 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #9 Skrevet 6. desember 2017 1 time siden, Inkognito A skrev: Mat. Takk for inspill. Jeg er enig i at mat er den beste måten å få i seg proteiner på, for de som kan spise. Anonymkode: 586ab...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå