Gå til innhold

Hva var de fineste dåpsgavene barnet ditt fikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner det er vanskeligere å komme med ønsker nå med nr 3. Hva ble dere mest fornøyd med?

Anonymkode: 6589b...feb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Penger ;)

Billedrammer, små smykker, osv, er litt ubrukelig. Penger inn på kontoen hans, derimot, er noe nyttig han får glede av. 

Anonymkode: a55f6...50b

Skrevet

Barneservise. 

Anonymkode: 3056e...5d0

Skrevet

Vi brukte mye bøkene hun fikk. Type "den store barnesangboka", "den store eventyrboka" og sånne ting. Mener de er hvite og i en serie (var ihvertfall, det er snart 12 år siden hun ble døpt ;) ) Hun fikk også en gyngesau, den ble naturlig nok ikke brukt da, men MYE i ettertid!

• Liker 2
Skrevet

Barneservise, luksus-sengetøy, hjemmestrikket genser.

Skrevet

Tre vi plantet i hagen, barnepledd i ull, barnebestikk i stål, eventyr- og sangbøker, kunstbilde til å henge på barnerommet (ikke så barnslig, så de har de lenge), sølje.

Vi fikk barna tidlig og hadde ikke så god råd, så vi fikk også en del gaver som var til bruk der og da (og som barnet hadde glede av), som betalt babysang-kurs, babysvømmings-kurs osv.

Anonymkode: 6df14...d60

Skrevet

Penger og medlemskap i boligbyggelag

Skrevet

Et stort, pent saueskinn fra en villsau.Hun brukte det i pulken da hun var baby, nå bruker hun det på hytta til å sitte på ute i solveggen når det er påske el.l.

Anonymkode: 8bf8e...479

Skrevet

Barnegyngestol med navn på. Treklosser I liten kiste med navn på. 

Anonymkode: 4ab26...536

Skrevet

Konto med penger, eller fondsandeler.
Saueskinn med trykk
Barnehagesekk med matboks og drikkeflaske
Malt barnestol med navn og dåpsdato
Gavekort på fotografering

Det jeg derimot ikke var så fornøyd med var alt sølv-dillet.... Sølvrammer, bokser til tenner, dåpsattest og lignende. Kun ræl som blir stående fremme og samle støv helt til man putter det i en skuff for resten av livet.....

• Liker 5
Skrevet

Min er ikke døpt enda, men vi har ønsket oss sekk, matboks, drikkeflaske, barnebestikk, servise, gyngedyr, kvalitetsleker (treklosser, dukkehus m.m.), penger i fond, barnemøbler (bord og stoler) og tripp-trapp. 

Noe av dette er dyre ting, så jeg har sagt at brukt er like velkomment som nytt. Jeg har sendt link til min søster (som er student) med brukte ting som dukkehus (150kr fult møblert), gyngedyr (200kr) og klespakke til barnehagebarn (sko, regndress, varmedress, ull m.m. ) for å vise eksempler.

Anonymkode: 0e7da...23f

• Liker 1
Skrevet

Noe av det jeg har satt pris på i ettertid er smykkene jeg fikk, men jeg er veldig glad i små, enkle smykker. Vil forresten anbefale å ønske seg lenke for voksne, siden barnet uansett ikke har mye glede av smykket når de er små. Dersom dere skulle ønske det til barnet. 

Anonymkode: b733e...e51

Skrevet

Vi har en tradisjon i vår familie for å gi årgangsvin i dåpsgave, den drikkes med "andakt" på 20 års dagen. Veldig hyggelig tradisjon.  Det setter jeg stor pris på :) 

Anonymkode: cb8f3...4d2

• Liker 2
Skrevet

Våre barn fikk ingen dåpsgaver. Det er ikke vits med en mengde ting som bare står i skapet. Vi hadde heller ingen fest etter dåpen, så det sa seg vel selv

Anonymkode: 2bfde...a02

• Liker 1
Skrevet

Samboeren til broren min studerer kunst, så til dåpen malte hun et nydelig bilde med bilde av dåpsbarnet samt et lite ordtak. Fineste gaven, også ser det kjempe fint ut på veggen.

kanskje ikke noe for alle, men dette var uten tvil det fineste vi fikk. Hun har sagt at hun ønsker å lage et lignende til nestemann, så det er jeg sikker på at blir kjempe fint på stueveggen vår.

Anonymkode: e4feb...f24

• Liker 1
Skrevet

vår datter fikk en liten stol som var personliggjort for henne. Den fikk mye oppmerksomhet på selve dagen og vi synes at det er den fineste gaven hun fikk. 

Anonymkode: 78df8...b9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...