Gå til innhold

Narkose ved trekking av visdomstenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man narkose når man trekker eller skjærer ut visdomstenner?

Skrevet

Niks - men noen heftig bedøvelse så det er ingen fare

Skrevet

:o :o hater sprøyter... :-( ... tror jeg får leve med vonde tenner istedet..

Skrevet
:o :o hater sprøyter... :-( ... tror jeg får leve med vonde tenner istedet..

Jeg er så redd for sprøyter at du ikke vil tro det, men tannlegen jeg går hos fast - og tannlegen på sykehuset der jeg tok visdomstennene - er begge så forsiktige at det ikke gjorde vondt i det hele tatt å sette sprøyta! Helt sant!

Dessuten så er jeg mer redd for smerte enn spøryta opg da var valget enkelt... :ler:

Skrevet

Du kan jo gå til en tannlege som tilbyr narkose da og be om det. (det kommer jeg til å gjøre siden jeg har tannlegeskrekk og ikke engang tør ringe tannlegen for å bestille time)

Skrevet

Jeg har operert ut visdomstenner, og det er ikke operasjonen som gjør vondt. Med bedøvelse er det bare vanlig tannlege-ubehagelig. Men det gjorde grisevondt etter at bedøvelsen gikk ut. Men da får du paralgin forte... :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal snart trekke/operere ut en? visdomstann. Lurte på om det er noen som har noe erfaring med om man har mye smerter etterpå? Må jeg være borte fra jobben og studiene?? Hvor mange dager hadde dere vondt?

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg skal snart trekke/operere ut en? visdomstann. Lurte på om det er noen som har noe erfaring med om man har mye smerter etterpå? Må jeg være borte fra jobben og studiene?? Hvor mange dager hadde dere vondt?

Det er et annet innlegg om akkurat det samme. Det virker som om det er svært forskjellig hvordan man reagerer. Noen merker ingenting, mens andre har vært sengeliggende i en uke med store smerter. Vanskelig å si, men operasjon er vanligvis verre enn å trekke.

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Kommer helt an på hvordan du reagerer på smerte og hvor vanskelig trekkingen er.

Har en gang måttet be om sterkere smertestillende etter å ha operert ut ei visdomstann, men det skyldtes at det utviklet seg til litt av et blodbad etterhvert. Kjenner fremdeles litt verk nå over en mnd etterpå.

Vanligvis verker det litt med en gang bedøvelsen slipper taket. Derfor er det greit å ta smertestillende slik tannlegen foreskriver. Etter min erfaring er det stort sett Ibux 600mg som blir brukt. Funker kjempefint, men ikke vær redd for å be om mer eller sterkere smertestillende dersom disse ikke funker. Helt smertefritt kan du uansett ikke regne med at det er.

Lykke til. Kommer sikkert til å gå kjempefint.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har operert ut 3 visdomstenner. Jeg har tannlegeskrekk, og fikk da beroligende tablett som man tar en time før. Men da man ha med følge. Jeg ble litt "full"... Den ene visdomstannen var helt jævli å få ut. 1 1/2 time brukte tannlegen på å få den ut. Hevelsen var like stor som en stor knyttneve og lilla... veldig vondt. De to andre gikk greit, med smertestillende i 4 dager og noe hevelse. BAre en igjen nå:) MIn erfaring er at de nede er verst...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...