Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på sjette prøvemåned og enda ikke gravid ...... har ett barn fra før men har også hatt abort 5 ganger. Men de 6 gangene ble jeg gravid på en to tre... nå derimot tar ting tid... har jo truffet el også.... dette tar motet fra meg. Hvorfor ble det så brått vanskelig? Har hatt mykoplasma og vet at det kan gjøre deg steril - kan det ha skjedd? 

Anonymkode: e6c40...4f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å si hva som har skjedd, men 6 måneder er ingenting når det kommer til prøving.

Hvis du mistenker at du er steril, så ta kontakt med legen for å teste, eventuelt ta testene privat hvis legen synes det er for tidlig å begynne utredningen.

Anonymkode: 2df7e...9a0

• Liker 3
Skrevet

6 måneders prøving er ingenting. Det er normalt at det kan ta oppimot et år. Vi brukte 7 mnd på vår eneste så langt, og ingenting har tydet på at det er noe galt med noen av oss. 

Men om det er i det siste du har hatt alle abortene, ville jeg definitvt tatt kontakt med lege, og blitt utredet for habituell abort. 

Anonymkode: a8cc2...aa7

Skrevet

Som de skriver over.. sjekk opp med lege om alle abortene. Det kan være en grunn til at du ikke blir gravid nå. Og det kan jo være at det har skjedd noe under fødsel som gjør det vanskelig nå. Dersom dere når gang med IVF går tiden plutselig veldig fort, så utredning er ikke noe å drøye med tenker jeg da. 

Prøvde selv i to år før første satt, mistet dessverre i uke 13. Nå to år etter har det fortsatt ikke skjedd noe, og har ett negativt ICSI forsøk bak oss. Jeg har tette eggledere og mannen lav kvalitet. Masse lykke til :) 

Anonymkode: 4d157...ecb

Gjest GoldenLioness
Skrevet

6 mnd er ingenting. Det er 6 EL’er med et par dager inni der igjen alt skal klaffe.

Skrevet

Aldri og 6 mnd hører ikke sammen. Du ser vel det? Det er helt normalt å prøve ett år uten at noe er galt.

Anonymkode: d1a8e...a30

• Liker 5
Skrevet

Jeg forstår at Ts er bekymret. Av de jeg kjenner blir dama enten gravid i løpet av de første 1-3mnd. Ellers er det ofte at noe er galt(med mindre man faktisk ikke har hyppig sex da).

Anonymkode: 54fc2...5df

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 5.12.2017 den 9.16, AnonymBruker skrev:

Vi er på sjette prøvemåned og enda ikke gravid ...... har ett barn fra før men har også hatt abort 5 ganger. Men de 6 gangene ble jeg gravid på en to tre... nå derimot tar ting tid... har jo truffet el også.... dette tar motet fra meg. Hvorfor ble det så brått vanskelig? Har hatt mykoplasma og vet at det kan gjøre deg steril - kan det ha skjedd? 

Anonymkode: e6c40...4f7

en komplikasjon av abort er sterilitet eller redusert fertilitet. Så kan hende disse abortene har skadet noe. Hvorfor ty til aboer hele 5 ganger når du viste du ikke hadde barna du ville ha? Det er en risiko 

Endret av Cyndaquil
Skrevet
2 timer siden, Cyndaquil skrev:

en komplikasjon av abort er sterilitet eller redusert fertilitet. Så kan hende disse abortene har skadet noe. Hvorfor ty til aboer hele 5 ganger når du viste du ikke hadde barna du ville ha? Det er en risiko 

Ty til? Her er det mest sannsynlig snakk om ufrivillige aborter. 

Anonymkode: ebdd3...caf

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at Ts er bekymret. Av de jeg kjenner blir dama enten gravid i løpet av de første 1-3mnd. Ellers er det ofte at noe er galt(med mindre man faktisk ikke har hyppig sex da).

Da kjenner du spesielle folk. Eller, de andre sier ikke noe. Ikke alle forteller at de prøver. Det er helt normalt å prøve i ett år, det regnes ikke som noe lenge før den tiden har gått. 

Anonymkode: cc048...3b0

• Liker 3
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vet du nok svært lite om. Det er mange som aldri forteller at de har prøvd engang, og spesielt om man har slitt er det mange som ikke forteller om måneder med prøving. Så nei, det er trenger overhodet ikke være noe galt etter 6 mnd uten klaff. Her er litt statistikk til deg på hvor fort det er "normalt" å bli gravid: 

Innen 1 måned: 25 prosent

Innen 6 måneder: 60 prosent
Innen 9 måneder: 75 prosent
Innen 12 måneder: 80 prosent
Innen 18 måneder: 90 prosent

Anonymkode: a8cc2...aa7

Skrevet

6 mnd er ikke lenge. Vi bruker 7 mnd på førstemann og traff El sånn ca hver gang. Men du har hatt mange aborter. Er det spontanaborter? Det ville jeg isåfall sjekket ut med lege.

Anonymkode: 24b13...d54

Skrevet

Prøvde i 24 måneder før vi traff og ble gravide. Vær litt tålmodig 😉

Anonymkode: b2ecc...eda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...