AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #1 Skrevet 5. desember 2017 Et byggfirma holder på å bytte fasade på nabobygget. Jeg er tvungen til å gå i en slags tunnel for å komme til huset mitt. Rett før jeg gikk gjennom denne tunellen datt det noen store planker med spiker i rett på skulderen min. Var veldig vondt å sa høyt "hva faen" å gikk videre inn til meg selv. Så sent i går kveld at det hadde blitt en svær rift langs skulderen på jakken, så den er totalt ødelagt. Ble forbannet å lei meg. Spørsmålet er har jeg krav på erstatning for jakken? Disse byggningsarbeiderene står utenfor og river ned planker nå, best å ringe byggfirmaet eller prate med byggningsarbeiderene? Anonymkode: 0bcf4...d33
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #3 Skrevet 5. desember 2017 Ville ringt arbeidstilsynet, det høres absolutt ikke ut som de har sikret arbeidsplassen godt nok. Hva om en liten unge hadde fått den planken med spiker i hodet? Å ja, du har krav på en ny jakke! Anonymkode: 4d7d6...081 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #4 Skrevet 5. desember 2017 Jeg ringte byggfirmaet å fikk snakket med en der, fikk nummeret til han som har dette prosjektet men har ikke fått noe svar så langt. Jeg har en sønn også å kjenner jeg er redd han også kan bli skadet. Ts Anonymkode: 0bcf4...d33
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #5 Skrevet 5. desember 2017 Jeg ville definitivt tatt kontakt med firmaet. Om ting faller ned på folk, er det farlig, og de har ikke overholdt kravet til sikring. Anonymkode: 9f9db...020 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #6 Skrevet 8. desember 2017 Det viste seg at det var en av husverten sitt byggeteam som rev ned planker den dagen. (Det er vist et team på taket og et team som tar seg av selve fasaden) Han mente at jeg kunne trekke den aktuele summen for jakken på husleien og om jeg hadde kvittering for jakken noe jeg ikke har. Jeg synes husverten blander kortene litt her å drar husleien inn i dette mtp at det kunne ha skjedd langt alvorligere ting, jeg var heldig som ikke ble truffet i hodet, hadde det skjedd kunne jeg kanskje ha strøket med (var en tunge og store planker med spikrer i) Husverten mente han så noen gikk under der bli truffet, jeg skrek jo, han kunne ha pratet til meg å hørt hvordan det gikk med meg,men han sa at han gikk ned for å se etter vedkommende som da var meg, men da han kom ned var jeg borte. Jeg kjøper ikke den helt fordi jeg tenker at om det hadde vert meg så hadde jeg ropt ned til vedkommende som ble truffet for så å sprunget ned. Jeg har ikke svart husverten enda. Ts Anonymkode: 0bcf4...d33
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #7 Skrevet 8. desember 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Det viste seg at det var en av husverten sitt byggeteam som rev ned planker den dagen. (Det er vist et team på taket og et team som tar seg av selve fasaden) Han mente at jeg kunne trekke den aktuele summen for jakken på husleien og om jeg hadde kvittering for jakken noe jeg ikke har. Jeg synes husverten blander kortene litt her å drar husleien inn i dette mtp at det kunne ha skjedd langt alvorligere ting, jeg var heldig som ikke ble truffet i hodet, hadde det skjedd kunne jeg kanskje ha strøket med (var en tunge og store planker med spikrer i) Husverten mente han så noen gikk under der bli truffet, jeg skrek jo, han kunne ha pratet til meg å hørt hvordan det gikk med meg,men han sa at han gikk ned for å se etter vedkommende som da var meg, men da han kom ned var jeg borte. Jeg kjøper ikke den helt fordi jeg tenker at om det hadde vert meg så hadde jeg ropt ned til vedkommende som ble truffet for så å sprunget ned. Jeg har ikke svart husverten enda. Ts Anonymkode: 0bcf4...d33 Han burde betale deg et beløp for jakken uavhengig av om du har kvitteringen eller ei. Det er jo ikke slik at en skal kunne hoste opp alle kvitteringer for eiendeler dersom en blir utsatt for noe. Det kan ikke være vanskelig å finne et rimelig beløp for jakken gjennom Google og hva slike jakker normalt koster. Jeg hadde gjort det klart for ham at jeg har krav på å få dekket et beløp for jakken uavhengig av kvittering. Men jeg hadde nok stoppet der. Anonymkode: a3e8c...65b 1
Gjest Ørnefaren Skrevet 8. desember 2017 #8 Skrevet 8. desember 2017 Det spiller jo ingen rolle om du har fått jakken i gave, kjøpt den på salg, eller brukt... du skal få en ny jakke. Helt uavhengig av kvittering.
ViljaH Skrevet 8. desember 2017 #9 Skrevet 8. desember 2017 Og si fra til Arbeidstilsynet så de kan se om sikring for barn osv er god nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå