Gå til innhold

Min kjæreste og hans halvsøster er uønsket i familien...😥

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

PS! Langt innlegg!

Hei! Jeg er sammen med en mann, vi har vært kjærester i cirka 11 år. Vi har god kontakt med min familie, men har ingen kontakt med hans familie. Har truffet faren og moren en gang for mange år siden, 2006, men det ble med det møtet. Ikke mange månedene etter dette første møtet skapte moren situasjoner mellom meg og sønnen sin ved å snakke negativt om meg. Til å begynne med reagerte jeg ikke så mye, for det var jo moren til kjæresten min. Jeg ville jo bli likt.  Disse tingene sa kjæresten til meg når vi kranglet eller diskuterte, og jeg merket jo at han sa disse tingene moren hans mente om meg for å provosere meg. Til slutt ble jeg både provosert og sint! Og jeg sa i fra til kjæresten min at dette ville jeg ikke finne meg i lenger. Jeg sa jeg kom til å ringe henne for å få en forklaring på hvorfor hun snakket så stygt om meg. Noe jeg gjorde. Hun valgte å la være å ta telefonen, og ringte deretter sin sønn for å gi han en skyllebøtte og gi ham et ultimatum. Enten valgte han familien sin eller meg, og valgte han meg var ikke han velkommen lenger. Kjæresten min valgte meg, til tross for at jeg vile gi slipp på ham. Jeg klarte ikke tanken på at han skulle miste familien sin pga meg. Kjæresten min begynte da å endelig åpne seg opp for meg. Han fortalte om en barndom der mor hadde utsatt ham for vold, psykisk og fysisk. Far holdt seg mer i bakgrunnen, men sto aldri opp for sønnen. Søsteren derimot ble "tatt vare på"på en helt annen måte, og hadde sjeldent kontakt med broren sin, og omvendt. Det ble meg også fortalt at faren til kjæresten min var sammen med en annen dame rett før moren til kjæresten min kom inn i bildet. Faren fikk barn med denne andre kvinnen, og han ble far til min kjæreste nesten ett år etter. Kjæresten min fortalte meg dette på en slik måte som om han ikke trodde på det. Det ble aldri snakket om i hans familie, dette barnet faren hadde fra før ble aldri nevnt i familien. Kjæresten min har fortalt om en kontrollerende og sint mor, som kjeftet mye og som var upopulær der de bodde. Moren begynte tidlig å trekke min kjærestes far bort fra sin egen familie, og kunne finne på å ødelegge familieselskap med oppførselen sin. Så da min kjæreste var rundt 16-18 år var han med et familiemedlem på sin egen alder, og da traff de på en jente som ble presentert som min kjærestes halvsøster. Kjæresten min visste ikke hva han skulle tro, ingen i familien hans hadde jo snakket om dette. Men nå kom sannheten litt mer fram, fra besteforeldre og fra faren til kjæresten min sin familie. Kjæresten min har fått vite at han kun er blitt født fordi faren hadde fått et barn med en annen dame. Han følte seg aldri ønsket, og han er blitt behandlet fælt. 

Årene går, kjæresten min og jeg har ingen kontakt med familien hans, inntil kjæresten min får en sms fra søsteren da vi er på ferie. Der står det at fordi han ikke hadde svart på en sms fra foredrene (om noe som ikke angikk ham), så var de nå så forbanna at han ikke hadde et hjem å komme hjem mer. Også her fikk jeg skylden: Du velger henne, vi velger deg vekk. Så nå stilte søstren seg bak foreldrene. Kjæresten min svarte aldri på den sms, han forsvarte ikke seg en gang, ikke seg selv og ikke oss. Han sa til meg; hva vil det være godt for? Jeg har det greit uten de i livet mitt sier han. 

Kjæresten min tok kontakt med en onkel etter denne sms, og han fikk vite en del ting han ikke visste. Denne halvsøsteren har kontakt med både han onkelen, søsteren til kjæresten min, og fettere/kusiner på faren sin side. Men far har ingenting med henne eller barnet hennes å gjøre. Og så klart heller ikke moren til kjæresten min, som har sørget for på alle måter at denne datteren ikke skal få noe verken på den ene eller andre måten. Min kjæreste har ikke hatt med halvsøsteren sin å gjøre, og dette er noe onkelen nå oppmuntrer ham til. Han sier han bør ta kontakt og bli kjent med henne. Jeg også prøver å oppmuntre ham til det, jeg har visst hvem denne dama er, fra lenge før vi kom sammen, og jeg synes bare hun virker som et herlig og godt menneske.

Jeg har prøvd å prate med kjæresten min om det, men han er jo blitt så vant til å være alene, vant til dårlige familierelasjoner, bli holdt utenfor. Han vet at halvsøsterren har kontakt med søsteren hans, og siden hun ikke vil ha med ham å gjøre/også har sagt han at han ikke er en del av familien lenger så tror jeg han er redd for å bli dømt av en halvsøster også dersom søsteren har fortalt henne situasjonen.

Moren til kjæresten min har klart å få sin del familien med brødre og barn til også ha så lite kontakt med sønnen sin (min kjæreste)som mulig. Vi ser kontakten er der på facebook og i virkelighten med søsteren hans, mens noen av dem ikke en gang vil være venn på f.b med kjæresten min. Ikke noen likerklikk på det han legger ut, aldri kommentarer. 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, har virkelig lyst at kjæresten min skal prøve å ta kontakt med halvsøsteren sin. Ikke bare for sin egen del, men for vår.  Har dere noe råd om dette, opplevelser eller lignende? Samtidig føler jeg jo at jeg kanskje ikke har noe med å blande meg i dette, men det rare er vel at jeg kanskje kune tenke meg å bli kjent med henne fordi hun virker som et godt menneske, og alt familien hans ikke er. Jeg savner å ha en del av hans familie som vi kan ha kontakt med, i livene våre. Men kan jeg det, kan jeg ta kontakt med henne jeg? Eller skal jeg bare la det gå?

Beklager langt innlegg. Hadde satt pris på noen tanker fra dere, noen råd. På forhånd tusen takk. 

Anonymkode: 0f963...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først en klem til deg <3 Ut fra det du skriver tror jeg dere skal være glade dere kom dere bort fra familien hans, dessverre virker det som om moren styrer alt. Veldig leit at kjæresten din har mistet kontakt med både far, søster og resten av familien også. 

Jeg synes det virker som en god ide å ta kontakt med halvsøsteren hans, det kan kanskje gjøre kjæresten din godt å ha et "snilt" familiemedlem  i livet sitt, og i deres liv. Ta det opp med han og la ting modne, la han få ta det i sitt tempo. Han er kanskje redd for at hun er preget av det hun har hørt, men ved at de to får snakke sammen får kanskje hun mer forståelse for hvorfor ting har blitt som det har blitt både mellom kjæresten din og familien - og mellom henne og faren. 

Farens side med onkelen i spissen ser vel litt kjæresten din sin side også? De kjenner vel moren og hennes spill, og må vel skjønne at faren er styrt av moren til de grader.... 

Anonymkode: 2c488...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne moren er jo psykisk syk eller psykopat. 

Dere har ikke gjort noe feil. Vær imøtekommende ovenfor alle utenom moren, vis at de er velkomne hos dere, om dere ønsker kontakt. Kansje dere kan stå sterke sammen om dere kan bygge opp en relasjon. Leit å leve et helt liv uten familia fordi EN person er syk. 

Anonymkode: 2e517...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...