AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #1 Skrevet 5. desember 2017 -----Er det noen som har gjort noen tester eller undersøkelser på nettet som vet om hvor mange prosent som har: En hund? To hunder? Tre hunder eller flere? i hver husstand? ----Hva er det posistive og det negative med å ha: En hund? To hunder? Tre hunder eller flere? i hver husstand? Anonymkode: 75597...a6f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #2 Skrevet 5. desember 2017 Ikke godt å si. selv har jeg en hund, og syns det er mye kos med det en jeg kjenner har 3, og det er fint for de å kunne leke med hverandre og slikt, men jeg må ærlig innrømme at jeg syns det ser fryktelig slitsomt ut.. dessuten kan hun omtrent bare glemme å få pass til alle sammen. Anonymkode: ca03f...e56
Lollybby Skrevet 5. desember 2017 #3 Skrevet 5. desember 2017 I byen jeg bor har 23 % av alle hustander hund. Det er flere enn som har barn det! Barn - bare 19%.
Tvist Skrevet 5. desember 2017 #4 Skrevet 5. desember 2017 1 time siden, Lollybby skrev: I byen jeg bor har 23 % av alle hustander hund. Det er flere enn som har barn det! Barn - bare 19%. Jeg ville nok heller hatt hund enn barn. Veeldig mye jobb med barn. 2
Lollybby Skrevet 5. desember 2017 #5 Skrevet 5. desember 2017 9 minutter siden, Tvist said: Jeg ville nok heller hatt hund enn barn. Veeldig mye jobb med barn. Er nettopp det stor andel folk velger her. Gledelig mange av hundene er også adopterte, så ja - mye bedre for jordkloden enn at "alle" skal ha barn 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #6 Skrevet 5. desember 2017 Men av alle husstander som har hund.... Hvor mange har en hund, to hunder eller hvor mange har tre hunder eller flere? Kanskje det ikke har gjort noen undersøkelser på dette? Anonymkode: 75597...a6f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #7 Skrevet 5. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men av alle husstander som har hund.... Hvor mange har en hund, to hunder eller hvor mange har tre hunder eller flere? Kanskje det ikke har gjort noen undersøkelser på dette? Anonymkode: 75597...a6f Kennelklubber og forsikringsselskaper har nok noe data på det. Anonymkode: 4827a...796
_popcorn_ Skrevet 5. desember 2017 #8 Skrevet 5. desember 2017 Jeg tror nok det kommer veldig an på rasen og bolig! Jeg ser for meg 3 grand danois kan være heftig i en husstand, med mindre det er gård eller stor villa. 3 chihuahua derimot tror jeg ikke er like heftig. Fordeler og bakdeler kommer også an på rasen/personligheten. Er dem gode venner og man kan gå tur med alle, dem spiser sammen og slikt, så er bakdelene stortsett økte utgifter til mat og eventuelt slitasje på bolig, mens om dem ikke går like bra sammen så er det mer tidkrevende. Fordeler vil jo være at dem har selskap i hverandre. Kjønn er også vesentlig, for tispe i løpetid og hannhund i samme hus er helt grusomt etter min erfaring.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #9 Skrevet 6. desember 2017 Hva tror dere er mest vanlig? Anonymkode: 75597...a6f
Torelli Skrevet 6. desember 2017 #10 Skrevet 6. desember 2017 (endret) det må nå være mest vanlig med 1? Jeg har en, kunne tenkt meg 2, men samboeren syns det holder med 1. Han (hunden!) er gammel nå og ville nok syns en valp var slitsomt, dessuten hadde jeg ikke kunnet trent/mosjonert de sammen siden han er så gammel og da har jeg ikke tid til ny valp før han er borte Endret 6. desember 2017 av Torelli
Torelli Skrevet 6. desember 2017 #11 Skrevet 6. desember 2017 I sverige er det forresten ikke lov med bare en hund vis den skal være alene hjemme. Selskap i hverandre tenker jeg er den største fordelen med to. 2
Gjest NotNaomi Skrevet 6. desember 2017 #12 Skrevet 6. desember 2017 Det er vel mest vanlig med en ? Møter ikke så ofte noen med flere. Har to selv,men har hatt bare en av gangen tidligere. De jeg kjenner som har flest hunder,har fire. Men de bor sånn til at det ikke er noe problem da de har stort uteområde og kun en nabo som også har flere hunder.
Gjest NotNaomi Skrevet 6. desember 2017 #13 Skrevet 6. desember 2017 11 minutter siden, Torelli skrev: I sverige er det forresten ikke lov med bare en hund vis den skal være alene hjemme. Selskap i hverandre tenker jeg er den største fordelen med to. Har de ikke lov til å ha bare en ? Syns i grunnen det er greit da,men det var nytt for meg.
Torelli Skrevet 6. desember 2017 #14 Skrevet 6. desember 2017 (endret) 5 minutter siden, NotNaomi skrev: Har de ikke lov til å ha bare en ? Syns i grunnen det er greit da,men det var nytt for meg. skulle vært mer presis, ikke lov til å la en hund være alene mer enn 6 t. I praksis vil det jo si for alle som har vanlig 8 t arbeidsdag er ulovlig med 1 hund eller så må man ha barnevakt. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/hund/full-debatt-etter-mostue-innlegg-om-hund-i-bur/a/23838737/ Endret 6. desember 2017 av Torelli
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #15 Skrevet 6. desember 2017 Sjekk ut Aryadobergirl1 på instagram, heelt nyyyyydelig hund! Forelska jeg. Jeg har allerede tre kinesiske nakenhunder, og jeg er aleneboer, men jeg skal så ha meg en stor hund en gang. Tre små hunder = en stor hund Anonymkode: c0a92...d75
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #16 Skrevet 6. desember 2017 Vi har fire, og det går greit siden de ikke får komme inn i huset men bor ute. Anonymkode: 52c4c...1d2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #17 Skrevet 6. desember 2017 5 timer siden, Torelli skrev: skulle vært mer presis, ikke lov til å la en hund være alene mer enn 6 t. I praksis vil det jo si for alle som har vanlig 8 t arbeidsdag er ulovlig med 1 hund eller så må man ha barnevakt. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/hund/full-debatt-etter-mostue-innlegg-om-hund-i-bur/a/23838737/ Hvor har du det fra at det bare er hvis det er 1 hund den ikke kan være alene mer enn 6 timer. Loven i Sverige gjelder jo uavhengig av hvor mange hunder det er i husstanden. Anonymkode: 52818...1e4
Torelli Skrevet 6. desember 2017 #18 Skrevet 6. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du det fra at det bare er hvis det er 1 hund den ikke kan være alene mer enn 6 timer. Loven i Sverige gjelder jo uavhengig av hvor mange hunder det er i husstanden. Anonymkode: 52818...1e4 Da har jeg misforstått, trodde de anså det som nok selskap i en annen hund. 6 t er strengt, da hadde jeg aldri kunne hatt min skatt og jeg kan love han har det topp. Men pga jobb må han enkelte dager være hjemme 8 t alene...
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #19 Skrevet 6. desember 2017 12 minutter siden, Torelli skrev: Da har jeg misforstått, trodde de anså det som nok selskap i en annen hund. 6 t er strengt, da hadde jeg aldri kunne hatt min skatt og jeg kan love han har det topp. Men pga jobb må han enkelte dager være hjemme 8 t alene... 1. det har like mye med det at hundene trenger ut å gjøre fra seg og aktiviseres som selskap 2. en arbeidag er 8 timer + reise til og fra, så mange hunder er alene gjennomsnittlig 10 timer om dagen 3. hadde vi hatt samme lov i Norge kunne ale fint hatt hund fremdeles. Man måtte bare ha betalt for å få den luftet :-) Anonymkode: 52818...1e4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #20 Skrevet 6. desember 2017 17 minutter siden, Torelli said: Da har jeg misforstått, trodde de anså det som nok selskap i en annen hund. 6 t er strengt, da hadde jeg aldri kunne hatt min skatt og jeg kan love han har det topp. Men pga jobb må han enkelte dager være hjemme 8 t alene... Jo strengere jo bedre!! Og joda, det er veldig mange som aldri skulle hatt hund, fordi de er alene time etter time. Jeg mener 100% at om en lever et liv der hunden er alene en hel arbeidsdag skulle man ikke hatt hund!! Anonymkode: ccf92...7d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå