Gå til innhold

Må jeg tømme vannbeholderen bak kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg iset nettopp av kombi-kjøleskapet mitt, og da jeg dro ut kjøleskapet for å rengjøre gulvet, så jeg at det var masse vann oppi en beholder jeg ikke visste fantes..

Hva gjør jeg med den? Den var helt full av vann.. Må jeg tømme den selv..? Og er den tett siden det er så mye vann? Det har tidsvis rent en del vann ut på gulvet under kjøleskapet, så dette er vel grunnen.

Men hva gjør jeg? Kan jeg bare sette kjøleskapet i strømkontakten igjen uten å gjøre noe? Eller må jeg tømme?

Anonymkode: df2d2...d57

Skrevet

Det er lurt å tømme den (og gjør det gjerne jevnlig), slik at du slipper at det snart renner ut over gulvet igjen.

Har du mye fukt på kjøkkenet og/ eller i kjøleskapet? Vanligvis trenger ikke en slik beholder å tømmes særlig ofte ettersom det vannet som er i beholderen fordamper ut i luften.

Ja, beholderen skal være tett.

Har det rent vann utover kjøkkengulvet uten at du nylig har tint av kjøleskapet også? Det er naturlig at beholderen fylles under avtining.

Anonymkode: 0ca83...eaf

Skrevet

Normalt så skal vann opp på motorbeholdwren fordampe av seg selv uten behov for tømming. Så her fungerer neppe skapet etter hensikten, eller du har for mye mat inni kombinert med døra for mye åpen slik at det danner seg mye rim og dermd mye vann på vannskåla på motortoppen. 

Anonymkode: a2ccb...fd3

• 2 år senere...
Skrevet

har alle kjøleskap en slik beholder? vi integrert kjøleskap i innredningen, må jeg dra dette frem for å sjekke nå?

Skrevet
Jean-Jaques skrev (1 time siden):

Nei, aldri.

hæ? aldri hva da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...