AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #1 Skrevet 4. desember 2017 Vennegjengen skal ha sitt årlige julebord på fredag. Det glemte jeg helt av da jeg sa til en kollega at jeg kunne ta vakten hans. Vi skal ut og spise så jeg sa jeg kom til desserten. Hun ene spurte meg: Kan du ikke bare si at du ikke kan ta vakten likevel? Nei, jeg kan ikke det. Nå har jeg jo allerede sagt til ham at jeg skal ta den, så da setter jeg jo ham i en vanskelig situasjon om jeg ombestemmer meg. Dessuten er jo vakten mitt ansvar nå som jeg har sagt ja til å ta den. Så sier hun: Nå var det faktisk du som insisterte på at vi skulle ha julebordet nå på fredag, så da burde du jo klare å holde av kvelden. Bare så du vet det så er vi nok ferdig å spise når du kommer. Altså hva er egentlig problemet? Det er ikke slik at hun blir sittende alene og vente på meg og jeg skjønner jo selvfølgelig at de spiser uten meg. Det er jo ikke verre enn at jeg bestiller et glass vin og en dessert når jeg kommer. Er det jeg eller venninnen min som er urimelig her? Har hun grunn til å bli sur? Anonymkode: 50191...adc 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 Populært innlegg #3 Skrevet 4. desember 2017 Hun ønsker å tilbringe kvelden med deg også da. Vakten du har sagt ja til må du jo selvsagt ta nå, men er enig i at det er litt dumt gjort om det var du som "bestemte" datoen for julebordet, for så å komme til desserten. Anonymkode: a117d...529 83
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 Populært innlegg #4 Skrevet 4. desember 2017 Jeg tenkte umiddelbart at venninna di var kjip. Helt til jeg leste at det var du som insisterte på å ha det derre julebordet på den fredagen. Da synes jeg det er rimelig sløvt av deg å dobbeltbooke. Om dette er en vane du har, hadde jeg blitt grinete. Om dette var en engangsforeteelse så kan det tilgis. Anonymkode: f44fd...bd3 70
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #5 Skrevet 4. desember 2017 Sløvt av deg, når du visste om datoen. Dårlig veninne, dårlig på orden i eget liv, og du burde ha litt mer respekt for andres tid og avtaler. Skjerpings. Anonymkode: f8538...ea9 24
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #6 Skrevet 4. desember 2017 TS her. Det er ikke en vane jeg har, og slik jeg husker det da vi bestemte datoen så var det snakk om å ha det enten fredag eller lørdag. Lørdag var jeg allerede booket så da måtte det bli fredagen hvis jeg skulle være med. Hadde det passet dårlig for resten så hadde jo jeg bare stått over julebordet. Anonymkode: 50191...adc 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #7 Skrevet 4. desember 2017 Du insisterer på dato og får de til å legge sine planer etter hva som passer deg. Og så går du og tar en ekstravakt og uteblir store deler av julebordet. Helt ærlig hadde jeg gitt faen i om julebordet i 2018 hadde passa deg da... Hun har rett å være sur. Du har tydeligvis veldig dårlig respekt for vennene dine. Anonymkode: 79bbe...858 41
Tilma Skrevet 4. desember 2017 #8 Skrevet 4. desember 2017 Om du hadde bestemt datoen, så var det respektløst av deg å komme forseint, så hadde nok blitt sint jeg også, men mest fordi jeg hadde blitt lei meg. Så håper du ber om tilgivelse for denne og ikke er den som er grinete:) men ja når Juleborde ble tatt ut fra deg og dine ønsker , så burde du møte opp og heller takket nei til denne vakten. Desverre. 4
The Kitten Skrevet 4. desember 2017 #9 Skrevet 4. desember 2017 Jeg klarer virkelig ikke å se hva venninnen skulle blitt så sur for. Hvis de er en gjeng som skal ut sammen så er hun jo ikke avhengig av at TS kommer presis. Og julebord pleier jo å vare en del timer. 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #10 Skrevet 4. desember 2017 Skjønner venninnen din. Det julebordet som er en gang i året kan ikke ha vært så veldig viktig for deg om du greier å glemme det... Da burde du si til kollegaen din at du har glemt et viktig julebord du skal på, og kan ikke ta vakten allikevel. Og om det var du som var mest gira på det så er det jo dårlig gjort av deg... Da burde du ikke komme i det hele tatt om det bare er for desserten du rekker. Anonymkode: 0d78c...798 8
WubWub Skrevet 5. desember 2017 #11 Skrevet 5. desember 2017 Hadde jeg vært venninnen din ville jeg kuttet deg ut. Folk som ikke holder avtaler greier jeg ikke forholde meg til. Folk måtte innrette seg etter din timeplan i første omgang ved at du insisterte på at julebordet skulle skje akkurat den fredagen - og så kommer du ikke engang. Hensynsløst. Ja hun har god grunn til å være sur. Tipper hun revurderer vennskapet, det ville jeg gjort. 12
Tilma Skrevet 5. desember 2017 #12 Skrevet 5. desember 2017 9 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg klarer virkelig ikke å se hva venninnen skulle blitt så sur for. Hvis de er en gjeng som skal ut sammen så er hun jo ikke avhengig av at TS kommer presis. Og julebord pleier jo å vare en del timer. Nei men her var det jo Ts som kom med dag og dato,med ønsker, siden hun ikke kunne dagen etterpå. Enig i at venninnen ikke er avhengig av Ts, men for min del, så handler det om respekt. Hadde hun sakt fra begynnelsen av hun var booket og kom senere -null stress. Men mistet den når hun først sa ja til julebordet, så til en ekstravakt og lot vennen sitte igjen på en dag/dato hun hadde fått gjennom:) 4
FlikkFlakk Skrevet 5. desember 2017 #13 Skrevet 5. desember 2017 Dersom det var du som bestemte dato, så kan jeg skjønne at hun ble litt sur, såpass burde du prøve å huske på. 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #14 Skrevet 5. desember 2017 TS her. Jeg bestemte ikke datoen. Jeg sa at for min del måtte vi ta det fredagen da jeg ikke kunne lørdagen. Det er ikke det samme som å insistere slik hun hevdet eller bestemme. Det var forøvrig en til som heller ikke kunne lørdagen så var ikke slik at jeg var den eneste den dagen ikke passet for. Anonymkode: 50191...adc 3
Meadow Skrevet 5. desember 2017 #15 Skrevet 5. desember 2017 Jeg hadde også blitt sur! Jeg hadde tenkt at du tydeligvis ikke syntes det var så viktig siden du klarte å glemme det, enda julebordet ble lagt til den dagen det passet for deg. Sånt synes jeg er respektløst og håpløst. 10
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #16 Skrevet 5. desember 2017 Men hvorfor tok du ekstravakt på den dagen da? Det er jo det som er toppen av respektløshet og frekkhet. Anonymkode: f8538...ea9 15
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #17 Skrevet 5. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor tok du ekstravakt på den dagen da? Det er jo det som er toppen av respektløshet og frekkhet. Anonymkode: f8538...ea9 Fordi at i mitt hode så hadde jeg helt fri den dagen. Så da han spurte om noen kunne ta vakten fordi han skulle noe viktig så sa jeg at jeg kunne ta den. Anonymkode: 50191...adc
WubWub Skrevet 5. desember 2017 #18 Skrevet 5. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi at i mitt hode så hadde jeg helt fri den dagen. Så da han spurte om noen kunne ta vakten fordi han skulle noe viktig så sa jeg at jeg kunne ta den. Anonymkode: 50191...adc Ja men da må du si til han at du ikke kan ta vakten allikevel siden du allerede hadde en avtale. Det er venninnen din du lagde en avtale med først så det er denne avtalen du bør og skal holde deg til. 4
globalagogo Skrevet 5. desember 2017 #19 Skrevet 5. desember 2017 Hmm jeg syns folk er litt krasse her jeg. De andre kjenner jo hverandre godt? Ingen blir sittende alene? 8
Gjest Fleiben Skrevet 5. desember 2017 #20 Skrevet 5. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi at i mitt hode så hadde jeg helt fri den dagen. Så da han spurte om noen kunne ta vakten fordi han skulle noe viktig så sa jeg at jeg kunne ta den. Anonymkode: 50191...adc Du skulle skrevet det ned i kalenderen - hver gang noen spør om noe ang en dag eller et tidspunkt, så sjekk kalenderen. Nytter ikke å gå og tro ting. Du som spurte hva folk synes, og ja, det er du som har driti deg ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå