AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #1 Skrevet 4. desember 2017 Jeg går nå mitt 3. år på Vgs. Har karakterer i alle fag fra alle andre år, men dette året har jeg dessverre vært mye syk, grunnet veldig svekket immunsystem, og det er ikke hver gang legen min har gitt meg legeerklæring. Dermed har jeg fått for mye fravær i noen fag, og kontaktlæreren min sier at jeg står i fare for å ikke få karakterer. Men jeg har hatt nok vurderinger i alle fagene, utenom ett. Så lærerne har altså nok å vurdere meg ut ifra. Men uansett, det som da er spørsmålet, er om jeg vil få vitnemål og få fullføre VGs, om jeg ikke får karakterer dette semesteret, men får karakterer i alle fag neste semester, altså vår 2018? (PS: Jeg skal ta dette opp med legen min, og se om vi kan finne en løsning, men det hadde vært fint å få avklart om det vil risikere at jeg ikke får fullføre.) Anonymkode: 61426...50f
gobbledigook Skrevet 4. desember 2017 #2 Skrevet 4. desember 2017 Du får ikke et gyldig vitnemål før du har tatt opp igjen fagene, nei 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #3 Skrevet 4. desember 2017 Ja. Du har de samme fagene etter jul så da er det bare å jobbe godt og være tilstede eller få legeerklæring når du er syk. Det er avslutningskarakteren som teller i faget. De du får til jul er mer en veiledning. Anonymkode: 3d24c...63e
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #4 Skrevet 4. desember 2017 Altså ikke at det ikke teller, men du har mulighet til å få bestått faget selv om du kanskje ikke får vurdert nå. Men du sier læreren har sagt at du står i fare for å ikke få vurdert, da har du enda mulighet. Snakk med læreren din og hør hva du bør gjøre for å få vurdert faget og få stå-karakter. Anonymkode: 3d24c...63e
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #5 Skrevet 4. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså ikke at det ikke teller, men du har mulighet til å få bestått faget selv om du kanskje ikke får vurdert nå. Men du sier læreren har sagt at du står i fare for å ikke få vurdert, da har du enda mulighet. Snakk med læreren din og hør hva du bør gjøre for å få vurdert faget og få stå-karakter. Anonymkode: 3d24c...63e Læreren min sier bare at jeg må levere legeerklæring, så jeg må få snakket med legen min først. Problemet er bare at læreren min nevner dette hver gang hun får muligheten, så får jo inntrykk av at det er veldig alvorlig Anonymkode: 61426...50f
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #6 Skrevet 4. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Du har de samme fagene etter jul så da er det bare å jobbe godt og være tilstede eller få legeerklæring når du er syk. Det er avslutningskarakteren som teller i faget. De du får til jul er mer en veiledning. Anonymkode: 3d24c...63e Ah, godt å høre. Så det vil altså si om jeg har null fravær/kun gyldig fravær neste semester, og er til stede på alle vurderingene, så vil jeg få gyldig vitnemål? Anonymkode: 61426...50f
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #7 Skrevet 4. desember 2017 10 minutter siden, gobbledigook skrev: Du får ikke et gyldig vitnemål før du har tatt opp igjen fagene, nei Er du sikker på dette? Anonymkode: 61426...50f
gobbledigook Skrevet 4. desember 2017 #8 Skrevet 4. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er du sikker på dette? Anonymkode: 61426...50f Såvidt jeg vet kan det i noen tilfeller brukes til å søke seg inn på høyere utdanning og få skoleplass dersom du får tatt eksamen i faget tidlig i høst (og består), men ikke siter meg på dette. Usikker på hvordan det er med legeerklæring og slikt
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #9 Skrevet 5. desember 2017 Men du må jo bare ha orden i legeerklæringene. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke tar dette seriøst når fraværsreglene er så strenge nå. Anonymkode: 49e24...0a1
bobleplast_ Skrevet 5. desember 2017 #10 Skrevet 5. desember 2017 Fiks legeerklæring så er det null problem.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #11 Skrevet 5. desember 2017 Jeg tok påbygg for noen år siden. Første året hadde jeg kun karakter i ett fag, de andre var IV. Første halvår var preget av sykdom og operasjoner. Sto på siste del av halvåret og gikk ut med karakterer i alt. Anonymkode: 81625...e9e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå