AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #1 Skrevet 4. desember 2017 Jeg er så lei av hele kjønnsdebatten her inne, og hvordan folk skal trykke hverandre ned i gjørma. Som om det skal være en kamp om å være jævligst mulig mot den andre parten. Jeg snakker om alle trådene som er opprettet med hensikt til å provosere motsatt kjønn. Mange titler er så åpenbare å skjønne at er ment for bare det formålet. Lett å gjennomskue. Alt som går på kropp, former, penisstørrelse, bryststørrelse, vekt, høyde, økonomi og status. Jeg syns det bare er trist, og skulle ønske at folk kunne oppføre seg bedre mot hverandre her inne. Ting som skrives her inne kan fort bli tolket som at det er en sannhet, og kanskje kan ødelegge virkelighetsbildet til enkelte mennesker. Jeg tror faktisk mennesker kan bli bitre bare av å lese her inne, uten å vite hvordan det virkelige liv er. Jeg har følt på det selv mange ganger, når jeg leser om kvinners krav her inne. Men man vet aldri om det er en mann som står bak ab`eren som skriver det, og kanskje er ute etter å ødelegge for flere bare fordi han er bitter selv. Jeg er ikke noen markant bruker her inne som folk legger merke til, men om ikke lenge logger jeg av forumet for godt. Dere kommer ikke til å merke mitt fravær. Jeg kommer bare til å være her grunnet en relasjon jeg gjerne vil bevare! Jeg kommer ikke til å skrive på forumet. Rett og slett fordi det ikke er sunt å lese ting her inne, vil jeg logge av. Det man leser her inne av hat og skittkasting gjør faktisk at man lettere tolker ting negativt i virkeligheten. F.eks hvis man blir avvist tenker man fortere; "å ja, det er fordi jeg ikke er høy og mørk", "jeg har ikke god nok utdannelse" osv. Kanskje stemmer det av og til, men neppe alltid. Jeg har faktisk skrevet dritt selv også, i ren frustrasjon over hva man leser og hvor utilstrekkelig man føler seg noen ganger. Og faktisk ikke for så lenge siden, men nå skal iallefall jeg ta min del av ansvaret og la det være. For det tjener ingen å gjøre slikt. Anonymkode: d861c...158 16
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #2 Skrevet 4. desember 2017 Ja! Helt enig! Anonymkode: e2ff6...2c5 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #3 Skrevet 4. desember 2017 Mer kvinnehat ser jeg. Anonymkode: 2cb9c...ba5 2
Maleficenta Skrevet 4. desember 2017 #4 Skrevet 4. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mer kvinnehat ser jeg. Anonymkode: 2cb9c...ba5 Hvordan var det innlegget kvinnehat? 8
bortebra Skrevet 4. desember 2017 #5 Skrevet 4. desember 2017 Ja, det er nok en del som sitter på nettet, ikke bare dette forumet, men diverse, for å polarisere og sette folk opp mot hverandre. I det hele tatt er det bedre å se hverandre i øynene når man snakker, men nå er det nå engang sånn at internett utgjør en stor del av kontaktflata i våre dager. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #6 Skrevet 4. desember 2017 Okay. Goodbye Anonymkode: 184e2...82f 1
Gjest NotNaomi Skrevet 4. desember 2017 #7 Skrevet 4. desember 2017 Om en ser seg rundt og kjenner mennesker utenfor Kg og internett forøvrig,så ser og opplever en jo at virkeligheten ofte er en helt annen. Det er mange som er bitre,ensmme og som sliter med seg selv som skriver så mye negativt Ts. Normalt oppegående og middels intelligente mennesker oppfører seg ikke som mange på nettet. La vær å lese eller engasjere seg i det en forstår er bare for å provosere. Trist at du og flere blir så nedtrykte og/eller pessimistiske av sånt. Mennesker er ikke så ensidige og jævlig som en kan få inntrykk av her iblant.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #8 Skrevet 5. desember 2017 1 time siden, NotNaomi skrev: Om en ser seg rundt og kjenner mennesker utenfor Kg og internett forøvrig,så ser og opplever en jo at virkeligheten ofte er en helt annen. Det er mange som er bitre,ensmme og som sliter med seg selv som skriver så mye negativt Ts. Normalt oppegående og middels intelligente mennesker oppfører seg ikke som mange på nettet. La vær å lese eller engasjere seg i det en forstår er bare for å provosere. Trist at du og flere blir så nedtrykte og/eller pessimistiske av sånt. Mennesker er ikke så ensidige og jævlig som en kan få inntrykk av her iblant. Nei, jeg vet jo det. Og saken er en annen i det virkelige liv, men her kommer det så mye negativt oppgulp frem. Og da snakker jeg ikke om reelle problemstillinger, for det er normalt at det er problemer som drøftes her inne. Det er tross alt et forum. Men å snakke hverandre ned, dra det motsatte kjønn ned i søla, bruke ekle hersketeknikker og så videre... Det er bare trist. Men det skal sies at det er mange fine mennesker her inne også. Selv har jeg snakket med mange hyggelig damer her inne, og fått en spesiell kontakt med èn. Anonymkode: d861c...158
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #9 Skrevet 5. desember 2017 2 timer siden, NotNaomi skrev: Det er mange som er bitre,ensmme og som sliter med seg selv som skriver så mye negativt Ts. Mitt inntrykk er at det er mange som vokser opp kalde, kjølige, selvsentrerte, uten noen empatiske egenskaper. Det handler mer og mer om å tråkke på andre, mindre og mindre om å forstå andre. Jeg tror mye av det som skrives her på forumet er skrevet av folk som er helt "normale", som i den forstand at du ikke ville se på dem at det er noe annerledes ved noen av de fra noen andre. Anonymkode: 72b24...674 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #10 Skrevet 5. desember 2017 Enig. Har tenkt det samme selv,og har tenkt å kutte ut KG i 2018. Det virker som at det er en del grumseindivider her, som jeg heldigvis aldri har vært eksponert for i det virkelige liv, og det er ikke sunt å være i nærværet til slike for ofte, eller for lenge. Man kan jo begynne å miste troen på folk. Anonymkode: 2f888...4a0 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #11 Skrevet 5. desember 2017 5 timer siden, Maleficenta skrev: Hvordan var det innlegget kvinnehat? Ikke meg du spør men jeg la merke til det samme. Han skriver "Jeg har følt på det selv mange ganger, når jeg leser om kvinners krav her inne." "Jeg har faktisk skrevet dritt selv også, i ren frustrasjon over hva man leser og hvor utilstrekkelig man føler seg noen ganger. Altså, kvinner skriver stort sett at de vil ha en grei og snill mann som bidrar til husvasken en gang i blant og er omtenktsom og lojal, og som har orden på økonomien sin (ikke spille, gjeld eller rusproblemer som kan ødelegge for en trygg og stabil familifremtid) , og det er ikke akuratt "høye krav". Det er forbausende sjokkerende at enkelte menn syntes sånt er "mannehat" bare fordi man vil ha en snill mann og som faller inn under helt basic ting for å være i et forhold; lojal og snill. Også lager disse mennene poster tilbake om at "fy faen, hva er det du liksom kan tilby en mann da, har du silikonpupper og J-Lo rumpe og trangere fitte enn en fem åring hvis ikke kan du bare jekke deg ned , din golddigger siden du vil ha en mann med stabil og fast inntekt og normallønn, damer er så kravstore og vanskelige altså, og spesielt om hun valgte en annen mann enn meg fordi jeg oppfører meg med nedlatende kvinnesyn men er jo egentlig bare snill og grei da så måtte hun velge en annen i stedet, han er er sikkert en kjempedrittsekk damer er så dumme og uintelligente ass" Altsååååå...... Anonymkode: f8238...56f 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #12 Skrevet 5. desember 2017 Har tenkt flere ganger..Hva om mitt eget barn eller noen andre jeg skulle være glad i leser all den dritten som er her inne? Da håper jeg de velger samme holdning som deg "bye" og logger av. Er ikke et sunt sted å være Er jeg innom her for middagsoppskrift en gang i måneden så er KG et greit sted. Men på singel- og samlivsdelen er best å legge bort Anonymkode: d1772...572 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #13 Skrevet 5. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tenkt flere ganger..Hva om mitt eget barn eller noen andre jeg skulle være glad i leser all den dritten som er her inne? Da håper jeg de velger samme holdning som deg "bye" og logger av. Er ikke et sunt sted å være Er jeg innom her for middagsoppskrift en gang i måneden så er KG et greit sted. Men på singel- og samlivsdelen er best å legge bort Anonymkode: d1772...572 Da skal du se under Aktuelle saker, skråblikk og generell debatt - DER er det skadelig for unge kvinner og gutter å være der. Mer mannsjåvinisme skal man lete lenge etter! Latterliggjøring og truing av voldteksoffere, mener at kvinner skal skamme seg for å ha meninger eller få seg utdanning osv. Anonymkode: f8238...56f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #14 Skrevet 5. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da skal du se under Aktuelle saker, skråblikk og generell debatt - DER er det skadelig for unge kvinner og gutter å være der. Mer mannsjåvinisme skal man lete lenge etter! Latterliggjøring og truing av voldteksoffere, mener at kvinner skal skamme seg for å ha meninger eller få seg utdanning osv. Anonymkode: f8238...56f Har nesten ikke vært på skråblikk eller generell debattt men har sett litt på aktuelle saker. Det er en grunn til at jeg ikke gidder å ta aktuelle diskusjoner og saker opp her Anonymkode: d1772...572
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #15 Skrevet 5. desember 2017 Jeg føler meg fortsatt ganske ny her inne men jeg glemmer ikke hvordan det var helt i starten. Fikk hakeslep Orker ikke forumet jeg heller og vil ikke at noen jeg vet om skal ta noe av disse negative tingene til seg! Stopp. Anonymkode: 9885a...f43 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #16 Skrevet 5. desember 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Orker ikke forumet jeg heller og vil ikke at noen jeg vet om skal ta noe av disse negative tingene til seg! Stopp. Anonymkode: 9885a...f43 Er helt enig, syns at folk bør ta med seg folkeskikken på internett og ikke drite i den selv om de sitter bak en skjerm. Vi bør alle ønske andre godt og et mer positivt og trygt samfunn og det får vi ikke ved å lage trakasserende, hetsende eller trolle tråder og kjønnsdebatter om hvem som er best og hvem som er verst eller ved å bruke ordet feminisme som årsaken til all ondskap (da må man faktisk sette seg mer inn i hva feminismen har gjort og jobber for). Er lei, og hadde vært skremt om jeg hadde hatt en ung datter som hang her inne å fikk høre når hun gikk frem med en overgrephistorie at hun bare skulle holde kjeft og sikkert likte det hun ble utsatt for og er en oppmerksomhetssyk hore og blitt latterliggjort, eller fikk drapstrusler på innboksen sin slik jeg har gjort fordi hun skrev at hun ikke var enig i at kvinner var dumme vesner som ikke fortjente å ha en utdanning eller interesse som kun fortjente å leve for å gi menn som ikke fikk lett sex fri tilgang på sex og fikk høre at hun var en innvandrerhore som fortjente å bli voldtatt av ulveflokken/asylsøkerflokken fordi hun var en stolt antirasist. Enkelte brukere her inne skulle ikke hatt tilgang til et tastatur, kan ikke se for meg at noen av de hadde turt å ha disse holdningene face to face til noen. Anonymkode: f8238...56f 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #17 Skrevet 5. desember 2017 I Dagbladet lørdag var det ei som skrev: "folk flest er ikke rasister". Det er det samme her også. Majoriteten er ikke på KG, og de føler ikke for å komme med hatefulle ytringer i hytt og pine. Mange av de som henger her, gjør det fordi de elsker en kommunikasjon full av spissformuleringer og polarisering. Og de vet at her finner de motstand. De som representerer den jevne mann og kvinne, har ikke så mye behov for å kringkaste det. Anonymkode: d462e...c81
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #18 Skrevet 5. desember 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er helt enig, syns at folk bør ta med seg folkeskikken på internett og ikke drite i den selv om de sitter bak en skjerm. Vi bør alle ønske andre godt og et mer positivt og trygt samfunn og det får vi ikke ved å lage trakasserende, hetsende eller trolle tråder og kjønnsdebatter om hvem som er best og hvem som er verst eller ved å bruke ordet feminisme som årsaken til all ondskap (da må man faktisk sette seg mer inn i hva feminismen har gjort og jobber for). Er lei, og hadde vært skremt om jeg hadde hatt en ung datter som hang her inne å fikk høre når hun gikk frem med en overgrephistorie at hun bare skulle holde kjeft og sikkert likte det hun ble utsatt for og er en oppmerksomhetssyk hore og blitt latterliggjort, eller fikk drapstrusler på innboksen sin slik jeg har gjort fordi hun skrev at hun ikke var enig i at kvinner var dumme vesner som ikke fortjente å ha en utdanning eller interesse som kun fortjente å leve for å gi menn som ikke fikk lett sex fri tilgang på sex og fikk høre at hun var en innvandrerhore som fortjente å bli voldtatt av ulveflokken/asylsøkerflokken fordi hun var en stolt antirasist. Enkelte brukere her inne skulle ikke hatt tilgang til et tastatur, kan ikke se for meg at noen av de hadde turt å ha disse holdningene face to face til noen. Anonymkode: f8238...56f er helt utrolig..tenker på alle som får høre dette eller tar slikt til seg og hva de må FØLE på? Fy søren! Anonymkode: 9885a...f43 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #19 Skrevet 5. desember 2017 Tenk at det er voksne som skal oppdra barn i nettvett. Vi går jo dem en høy gang. Jeg syns det er veldig beskrivende at det er singletråden dette foregår i. Det er så enormt mye sårbarhet, på begge sider av konflikten. Masse folk som har brent seg i kjærligheten og sitter og lurer på om det er ingen som vil ha en, med alt det innebærer av selvbilde og selvtillit. Men så kan de ikke innrømme at de er lei seg, at de føler seg svake, og i stedet gyver de løs med skyts med verst tenkelig ammunisjon, for å ramme det lille selvbildet som er igjen. Hvis alle «bare» kunne innrømme litt mer sårbarhet, tror jeg det hadde vært mindre krig. Anonymkode: 888bf...05a 2
Gjest NotNaomi Skrevet 5. desember 2017 #20 Skrevet 5. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt inntrykk er at det er mange som vokser opp kalde, kjølige, selvsentrerte, uten noen empatiske egenskaper. Det handler mer og mer om å tråkke på andre, mindre og mindre om å forstå andre. Jeg tror mye av det som skrives her på forumet er skrevet av folk som er helt "normale", som i den forstand at du ikke ville se på dem at det er noe annerledes ved noen av de fra noen andre. Anonymkode: 72b24...674 Nei,en ser jo ikke på alle at de sliter. Jeg er ikke helt enig i at flere vokser opp kalde og uten empati. Det spørs litt hva en ser,og hvor en ser. Jeg tror ingen som har det greit med seg selv finner glede eller tilfredstillelse i å tråkke på andre. At en del mennesker ikke bryr seg er jeg enig i. At de er selvsentrerte. Det vil ikke si det samme som at de tråkker ned andre. At vi har fått et kjøligere samfunn kan jeg være enig i. Men kjøligere betyr ikke at en finner glede i å psyke ned mennesker som noen finner glede i å gjøre enkelte steder på nettet. Det betyr mer at en blir likegyldig , og det er jo heller ikke ønskelig. Jeg ser mange empatiske mennesker som bryr seg om. Som vil støtte , hjelpe og forstå. Det negative med internett er at drittsekkene også kommer fram med sitt. For drittsekker fins , og det har de alltid gjort. De klarer bare å bli tydeligere med internett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå