Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har lest mange artikler og på utdanningssider om yrket, men vil gjerne høre fra dere som en ingeniører her hvordan deres hverdag er.

Punkter jeg lurer på er: arbeidstid, om det er mye overtid, fleksibilitet i arbeidstiden (gå midt på dagen til tannlegen etter å ha spurt daglig leder), mulighet for hjemmekontor og om det er mye press året rundt.

Tenker hovedsakelig på bygg-eller maskiningeniør.

Takk for alle svar.

Anonymkode: adc01...868

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min er byggingeniør og jobber i et stort entreprenør-/byggfirma som prosjektleder.  Han har fleksitid med kjernetid mellom 9 og 15 og jobber stort sett fra litt etter 8 til 17-18 om det ikke er mye å gjøre.  I perioder hvor det er stort arbeidspress pga prosjekter som skal fullføres e.l. blir det gjerne en del overtid og det er ikke uvanlig at han jobber til både 20 og 21 på kvelden og i tillegg har med seg noe jobb hjem.  Mannen min styrer i stor grad arbeidsdagene sine selv, så mitt inntrykk er at det går greit å få fri til tannlege e.l., bortsett fra når det er møter han må delta på.  Ettersom den typen ting i hovedsak legges i kjernetiden prøver han å få den typen avtaler utenfor den.   I stille perioder hender det han jobber litt hjemmefra, det er mulighet for hjemmekontor, men siden mannen min er av den sosiale typen foretrekker han å dra på kontoret.

Anonymkode: 994cd...bd7

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min er byggingeniør og jobber i et stort entreprenør-/byggfirma som prosjektleder.  Han har fleksitid med kjernetid mellom 9 og 15 og jobber stort sett fra litt etter 8 til 17-18 om det ikke er mye å gjøre.  I perioder hvor det er stort arbeidspress pga prosjekter som skal fullføres e.l. blir det gjerne en del overtid og det er ikke uvanlig at han jobber til både 20 og 21 på kvelden og i tillegg har med seg noe jobb hjem.  Mannen min styrer i stor grad arbeidsdagene sine selv, så mitt inntrykk er at det går greit å få fri til tannlege e.l., bortsett fra når det er møter han må delta på.  Ettersom den typen ting i hovedsak legges i kjernetiden prøver han å få den typen avtaler utenfor den.   I stille perioder hender det han jobber litt hjemmefra, det er mulighet for hjemmekontor, men siden mannen min er av den sosiale typen foretrekker han å dra på kontoret.

Anonymkode: 994cd...bd7

Takk for detaljert svar. Hvis det ikke er for mye å spørre: tjener han mye (er det verdt det)? Og har han noen andre byggingeniører som jobber med han med lavere stilling som ikke er så krevende som hans?

Igjen, takk for svar. 

Anonymkode: adc01...868

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...