Gå til innhold

Ønske meg ny mac i julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært noe kravstor av meg, men nå begynner min 6 år gamle macbook å ta kvelden. Faren min er selvstendig næringsdrivende, og har tidligere kjøpt seg macbook og iphone i firmaets navn. Er det "urimelig" av meg å ønske meg en macbook av han hvis han kan sette den på jobben? Det går ikke særlig utover jobbens økonomi, da de har veldig gode inntekter.

Anonymkode: 7658c...98f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting i veien for å ønske? Men ikke bli sur om du ikke får.

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har aldri vært noe kravstor av meg, men nå begynner min 6 år gamle macbook å ta kvelden. Faren min er selvstendig næringsdrivende, og har tidligere kjøpt seg macbook og iphone i firmaets navn. Er det "urimelig" av meg å ønske meg en macbook av han hvis han kan sette den på jobben? Det går ikke særlig utover jobbens økonomi, da de har veldig gode inntekter.

Anonymkode: 7658c...98f

Kan du forklare oss andre hvordan dette blir annerledes enn om faren din gir deg en macbook privat, med unntak at han eventuelt snyter staten for MVA?

Skrevet

Der er helt villt urimelig, ja... 

For det første er det ikke lovlig å gjøre det på den måten, og for det andre er det din far sine penger åkke som, siden han er selvstendig næringsdrivende. 

Skjerping! Ønsk deg heller penger og spar resten selv. 

Anonymkode: 80d54...513

• Liker 1
Skrevet

Så klart kan du ønske deg det, men det er urimelig å tro at du får en så dyr gave. Skulle du få den så er du kjempeheldig :)

Gjest A National Acrobat
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Der er helt villt urimelig, ja... 

For det første er det ikke lovlig å gjøre det på den måten, og for det andre er det din far sine penger åkke som, siden han er selvstendig næringsdrivende. 

Skjerping! Ønsk deg heller penger og spar resten selv. 

Anonymkode: 80d54...513

Enig med deg! 

Skrevet

Si at du sparer penger til en ny mac og ønsker deg derfor penger, kanskje han tar hintet.

Anonymkode: c71f8...ea4

• Liker 2
Skrevet

Det er da ingenting i veien for å ønske seg en Mac. Jeg har fått både Mac og iPhone i bursdagsgave. Men ville ikke satt det på firmaet..

Gjest Overrasket
Skrevet

Han trenger sikkert faktisk telefonen og maskinen i sin jobb. Men det er ikke et behov for hans jobb at du har maskin. Du må skille mellom at han har en jobb og at du har et privat behov. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...