AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #1 Skrevet 4. desember 2017 Hei, jeg skal ha en kollega på overnatting hos meg nå i rett over 2 uker. Fikk beskjed om at jeg skulle gi beskjed om hva jeg ville ha for det? Hva ville du ha gjort? Føler meg litt rådvill her jeg sitter. Vil jo bare være snill men vil jo ha mer utgifter på mat og "strøm" med tanke på vask av tøy og dusj. Kan også legge til at jeg ikke kjenner denne kollegaen som skal komme. Anonymkode: 9301b...c01
Antoinette Skrevet 4. desember 2017 #2 Skrevet 4. desember 2017 Ta halvparten av hotellprisen der du bor. Det er rimelig.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #3 Skrevet 4. desember 2017 Jeg har "tatt inn" fremmede hos meg ved flere anledninger. Har aldri krevd noe. Men fått vin for 3 overnattinger på rad og keramikkunst fra gjestens hjemland etter 11 overnattinger. De har blitt tilbudt mat, men ofte er det arrangert på annet vis. Anonymkode: 5268e...f3b 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #4 Skrevet 4. desember 2017 Jeg ville ikke tatt noe som helst for det, er jo snakk om en gjest. Så lenge vedkommende hadde betalt for/kjøpt egen mat da. Anonymkode: 4db7c...714 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #5 Skrevet 4. desember 2017 Jeg syns du i alle fall skal ta en "airbnb-pris" for det. Særlig når det er en tjeneste du gjør for din arbeidsplass, og i tillegg ikke kjenner denne kollegaen. Jeg regner med det er jobben som betaler? Mulig jeg har misforstått alt også. Anonymkode: c3eae...8b6 2
Antoinette Skrevet 4. desember 2017 #6 Skrevet 4. desember 2017 Misforstod jeg her eller skal denne personen bo hos deg i to uker?
Gjest Jentapåøya Skrevet 4. desember 2017 #7 Skrevet 4. desember 2017 TS her. Denne personen skal bo hos meg i 2 uker. Personen skal jobbe en annen plass enn meg men i samme firma. Det er en tjeneste jeg gjør for firmaet ja.
herremann Skrevet 4. desember 2017 #8 Skrevet 4. desember 2017 2 minutter siden, Jentapåøya said: TS her. Denne personen skal bo hos meg i 2 uker. Personen skal jobbe en annen plass enn meg men i samme firma. Det er en tjeneste jeg gjør for firmaet ja. da sender du en regning til firmaet. 50% av hotellprisene er sikkert ok. 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #9 Skrevet 4. desember 2017 1 minutt siden, Jentapåøya skrev: TS her. Denne personen skal bo hos meg i 2 uker. Personen skal jobbe en annen plass enn meg men i samme firma. Det er en tjeneste jeg gjør for firmaet ja. Er det firmaet som spør hva du skal ha, eller der det gjesten? Om det er firmaet så hadde jeg bedt om noen hundrelapper per natt (litt avhengig av om det forventes at du skal servere gjesten mat eller ikke). Jeg vet ikke hva jeg hadde bedt om om det er gjesten som spør (og betaler), men en del mindre ihvertfall. Anonymkode: 2ea9c...9ac 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #10 Skrevet 4. desember 2017 Sier som de andre: Hvis det er firmaet som betaler, ville jeg krevd noen hundrelapper natten. Er det gjesten, ville jeg nok ikke krevd noe. Anonymkode: 8193c...423
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #11 Skrevet 5. desember 2017 Jeg ville lagt statens takster i bunn. Er man på reise og bor privat, så får man igjen 430kr pr natt. Kost-godtgjørelse er 733 kr pr døgn, hvor frokost er 20%, lunsj er 30% og middag 50%. Stiller du med frokost, så tar du 20% av 733kr pr døgn. Er kollegaen med å handler inn mat til frokost/middag, så holder du deg til statser for overnatting. Anonymkode: d7bf5...cdb 3
Sirah Skrevet 5. desember 2017 #12 Skrevet 5. desember 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Sier som de andre: Hvis det er firmaet som betaler, ville jeg krevd noen hundrelapper natten. Er det gjesten, ville jeg nok ikke krevd noe. Anonymkode: 8193c...423 Dette.
bortebra Skrevet 5. desember 2017 #13 Skrevet 5. desember 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville lagt statens takster i bunn. Er man på reise og bor privat, så får man igjen 430kr pr natt. Kost-godtgjørelse er 733 kr pr døgn, hvor frokost er 20%, lunsj er 30% og middag 50%. Stiller du med frokost, så tar du 20% av 733kr pr døgn. Er kollegaen med å handler inn mat til frokost/middag, så holder du deg til statser for overnatting. Anonymkode: d7bf5...cdb Enig i denne. Du kjenner ikke vedkommende, og du gjør det for firmaet, altså skal du ha gjenytelse, og statens satser er greie.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #14 Skrevet 5. desember 2017 Man kan være rimelig, men ikke dumsnill. Firmaet tjener jo antakeligvis på at vedkommende bor hos deg fremfor et hotellrom, som de uansett måtte ha betalt for om det ikke var noen andre ansatte som bodde i nærheten, og som er villig til å la en kollega bo der. Jeg ville lagt meg på 50 til 75% av hotellrom av vanlig standard eller noe sånt. Du får jo mer utgifter av dette, strøm, vann, mat osv. Så kan man eventuelt trekke fra mat dersom vedkommende kjøper dette selv. Syntes også man skal kunne ta litt for "bryderiet". Ikke at det nødvendigvis er noe problem med vanlig oppegående folk, men det er jo litt ekstra styr når man har noen boende hos seg i 2 uker, og det viktige er at du ikke blir ansett som gratis hostel fremover, når firmaet skal finne husly for ennå flere av sine ansatte. Anonymkode: 2e072...b17
Påkrevd Skrevet 5. desember 2017 #15 Skrevet 5. desember 2017 Det naturlige på en jobbreise er jo hotell. Er det langt ute i "ingenmannsland", så hotell er utelukket av den grunn? Om eneste alternativ var privat innlosjering, så ville jeg som arbeidsgiver ihvertfall gitt en klekkelig kompensasjon for det. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå