AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #1 Skrevet 4. desember 2017 Jeg har en deltidsjobb ved siden av studiene. Gav beskjed for ca to uker siden ang eksamensdatoene mine slik at jeg ikke skulle bli satt opp til å jobbe disse dagene. Vaktlisten kom ut i dag og ser at jeg er blitt satt opp til å jobbe neste mandag som også er eksamensdag, gav beskjed så fort jeg så det men fikk bare beskjed om å ordne det selv. Vi er veldig få som er ansatt i denne butikken og i julen er vi mange på jobb, så dessverre er det ingen til å ta vakten min på Mandag. Hva gjør jeg da? Jeg hadde jo sagt ifra og fått bekreftelse. Jeg kan jo ikke droppe eksamen, men så kan jeg heller ikke bare droppe å komme på jobb.. Anonymkode: 927a2...f4d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #2 Skrevet 4. desember 2017 Du har gitt beskjed, da er det arbeidsgiver som må ordne det. Utrolig frekt gjort å si at du må ta deg av dette. Anonymkode: 704dc...219 18
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #3 Skrevet 4. desember 2017 Du har jo sagt ifra at du ikke kan jobbe den dagen, da kan du ikke jobbe den dagen. Jobbet et sted før som holdt på sånn, de hadde for få ansatte så da satt de opp de som ikke kunne. Eksamen er liksom ikke bare-bare å komme seg unna heller. Så jo, du må nesten bare droppe å komme. Gi beskjed igjen om at du ikke kommer, så får sjefen ordne det selv. Anonymkode: 77a67...966 8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #4 Skrevet 4. desember 2017 Her hadde jeg glatt gitt beskjed til lederen din om at du har eksamen, slik du i forkant ga beskjed om, og at du ikke kommer til å møte på jobb denne dagen. Anonymkode: f6bf3...cad 8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #5 Skrevet 4. desember 2017 Jeg ville dratt på jobb. Den ene jobbvakten er mye viktigere for din fremtid enn en eksamen. Eksamen er bortkastet tid. Man tar jo eksamen for å få en jobb, og du har allerede en jobb, så hvorfor skal du ta eksamen? Eller så kan du sette deg ned og tenke. Hva er din hovedjobb? Å studere eller å jobbe deltid i en butikk? Hva skal du prioritere? Jeg hadde heller sluttet i butikkjobben enn å droppe studiene. Anonymkode: e85f9...d67
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #6 Skrevet 4. desember 2017 Jepp, gi beskjed igjen om at du ikke kommer, så får sjefen ordne det selv. Frekt gjort av dem! Anonymkode: f150a...783 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #7 Skrevet 4. desember 2017 Hvis du skulle miste jobben fordi du ikke møter opp tror jeg du har en god sak for ugyldig oppsigelse siden du har gitt beskjed 2 uker i forveien. Evt får du ta en egenmelding selv om du ikke er syk. Du risikerer å miste retten til å bruke egenmelding da. Si at du kan komme på jobb etter eksamen, men at du ikke har mulighet til å komme mens eksamen pågår og at du ga besked og gikk bekreftelse på at det var i orden. Anonymkode: 7cc33...595
NewInTown Skrevet 4. desember 2017 #8 Skrevet 4. desember 2017 Hadde også gitt klar beskjed til arbeidsgiver at du ikke kommer på jobb den dagen, så det må han fikse. Når arbeidsgiver er klar over at du er student, vet han at det kommer flere eksamener på slutten av semesteret. Det er ulempen med å ansette studenter. Når han så vet nøyaktig datoen du har eksamen i god tid i forkant, er det ingen grunn til at du skal settes opp på vakt denne dagen. Det er bare utrolig frekt gjort. Hadde tatt det opp ansikt til ansikt med sjefen. Om det skal fortsette sånn, at du må jobbe på eksamensdatoer, må du jo uansett finne deg en annen deltidsjobb. 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #9 Skrevet 5. desember 2017 Gi beskjed om at dette sa du ifra om for lenge siden, så dette er ikke din oppgave å fikse. Du skal ha eksamen, å kommer ikke på jobb den dagen. Så får sjefen finne ut av det. Han kan ikke sparke deg heller, du sa tross alt ifra. Anonymkode: 0357a...304
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #10 Skrevet 5. desember 2017 Jeg håper at du har beskjed gitt til arbeidsgiver om eksamen skriftlig. Ellers blir det ord mot ord. Anonymkode: fc0c5...734 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #11 Skrevet 5. desember 2017 Du har for øvrig ikke krav på fri for å ta eksamen, med mindre det er regulert i tariffavtale eller bedriftens interne personalpolitikk (Personalhåndboka).http://ledernett.no/har-ansatte-krav-på-fri-i-forbindelse-med-eksamen-og-flytting Anonymkode: fc0c5...734 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #12 Skrevet 5. desember 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville dratt på jobb. Den ene jobbvakten er mye viktigere for din fremtid enn en eksamen. Eksamen er bortkastet tid. Man tar jo eksamen for å få en jobb, og du har allerede en jobb, så hvorfor skal du ta eksamen? Eller så kan du sette deg ned og tenke. Hva er din hovedjobb? Å studere eller å jobbe deltid i en butikk? Hva skal du prioritere? Jeg hadde heller sluttet i butikkjobben enn å droppe studiene. Anonymkode: e85f9...d67 For et rart innlegg. TS skal da ikke måtte velge mellom å slutte i jobben og å droppe studiene. Studiene er viktigst, men jobb er svært viktig for mange studenter for å få det til å gå rundt. TS har gitt beskjed om at hun ikke kan jobbe denne dagen grunnet eksamen, og da er det leder sitt ansvar å få dekket denne vakten. TS skal ikke slutte i denne jobben på grunn av dette. Anonymkode: 7f239...522 2
Elaine Marley Skrevet 5. desember 2017 #13 Skrevet 5. desember 2017 (endret) Ville ikke dratt på jobb. Her har du sagt ifra, så da får sjefen ordne dette. Om jeg hadde blitt oppsagt på grunn av det, så hadde det bare fått være. Studiene er aller viktigst, og jeg hadde ikke droppet eksamen på grunn av at sjefen ikke hadde hatt nok folk. Det er ganske kjipt da, om man er avhengig av jobben, men så samtidig har man eksamener og studerer faktisk for å nå et mål. Endret 5. desember 2017 av Elaine Marley Skrivefeil.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #14 Skrevet 5. desember 2017 Ga du beskjed skriftlig? bare si "Hei! Jeg ga beskjed ang datoene til eksamen, og at jeg ikke kunne jobbe da - så vaktene må endres av dere, da jeg ikke tror jeg får byttet med noen, og dere som er ansvarlig for å fikse det. Beklager, men ga beskjed, og vil ikke ha mulighet til å møte den dagen, da eksamen prioriteres " Anonymkode: 63159...9ce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå