Gå til innhold

Hva er dine favoritt pålegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine favoritt pålegg er: Forskjellige typer ost (gulost,brunost,kremost osv...), syltetøy (liker best jordbærsyltetøy), nøttepålegg (peanøtt, mandel, cashew nøttsmør), nutella eller andre sjokoladepålegg, eggerøre, kokte egg, speilegg. Også liker jeg å spise seterrømme/mascarpone på brødskiven/knekkebrødet med litt honning, synes det er veldig godt 😊

Pålegg som jeg ikke liker og aldri spiser til frokost er: kjøtt pålegg og fiske pålegg.

Hva er dine favoritt pålegg og hva spiser du aldri til frokost?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser ikke så ofte brødskiver til frokost, men mine favorittpålegg er salami, Norvegia gulost, peanøttsmør (det går litt i perioder), og skinke med avokado og paprika. Spiser mye egg i ulike former på brødskiva, og når jeg en sjelden gang spiser det er fiskepudding utrolig godt. Ellers er rødvinspølse en stor favoritt, det pleier vi å ha til jul.

Anonymkode: 393aa...5b5

Skrevet
9 hours ago, Freesia97 said:

Også liker jeg å spise seterrømme/mascarpone på brødskiven/knekkebrødet med litt honning, synes det er veldig godt 😊

Anbefaler også Ricotta, honning og valnøtter :P kjempe godt!

Jeg starter ofte dagene mine med havregrøt med kokosmelk og frukt. I det siste har det vært kaki/sharon/persimmon siden de er xtra søte for tiden, tror de er i sesong.

De gangene jeg har brød så blir det ofte spekeskinke, hummus og egg i alle varianter

Skrevet
1 time siden, John_Felipe skrev:

Jeg starter ofte dagene mine med havregrøt med kokosmelk og frukt. I det siste har det vært kaki/sharon/persimmon siden de er xtra søte for tiden, tror de er i sesong.

De gangene jeg har brød så blir det ofte spekeskinke, hummus og egg i alle varianter

Det høres ut som noen fantastiske frokoster! Ble sulten nå jeg, heheh!!! :D 
Lurer på om jeg må herme litt etter deg til helgen faktisk!

Min frokost i hverdagen består som regel av en Kvarg på begynnelsen av arbeidsdagen. Elendig frokost, jeg vet. 
Men jeg klarer ikke spise med engang jeg står opp. Kroppen må være våken et par timer før jeg klarer å spise noe.

Skrevet

Lønnspålegg

Anonymkode: 1d753...502

• Liker 6
Skrevet
18 minutter siden, sunshine-t said:

Det høres ut som noen fantastiske frokoster! Ble sulten nå jeg, heheh!!! :D 
Lurer på om jeg må herme litt etter deg til helgen faktisk!

Min frokost i hverdagen består som regel av en Kvarg på begynnelsen av arbeidsdagen. Elendig frokost, jeg vet. 
Men jeg klarer ikke spise med engang jeg står opp. Kroppen må være våken et par timer før jeg klarer å spise noe.

Herm i vei og kos deg! Kvarg er godt det da!! xtra godt om du kutter i litt frukt og andre toppings. Kan jo ha samme toppings som havregrøt :) 

Dette var min toppings idag tidlig før trening, karamiliserte pærer + hasselnøtter :P nhom nhom nhom

7d0756c84f8b6236e3c0d4c1a65f1236.jpg

Om du ikke orker så mye mat før jobb så anbefaler jeg virkelig chia pudding, den holder deg mett LENGE! Kan lages dagen før, både puddingen og kutting av frukt. Dette stappet jeg i meg rett før jobb. Chia pudding med revet tørr kokos, druer, kiwi og pasjonsfrukt.

6446cbfed0ee7ef0cb1ae84266d6711c.png

Sry TS for at jeg går litt av topic :fnise: Ble bare revet litt med når jeg snakker om mat haha

Ha en forsatt fin uke alle sammen!

Skrevet
1 time siden, John_Felipe skrev:

Herm i vei og kos deg! Kvarg er godt det da!! xtra godt om du kutter i litt frukt og andre toppings. Kan jo ha samme toppings som havregrøt :) 

Dette var min toppings idag tidlig før trening, karamiliserte pærer + hasselnøtter :P nhom nhom nhom

Om du ikke orker så mye mat før jobb så anbefaler jeg virkelig chia pudding, den holder deg mett LENGE! Kan lages dagen før, både puddingen og kutting av frukt. Dette stappet jeg i meg rett før jobb. Chia pudding med revet tørr kokos, druer, kiwi og pasjonsfrukt.

Sry TS for at jeg går litt av topic :fnise: Ble bare revet litt med når jeg snakker om mat haha

Ha en forsatt fin uke alle sammen!

Det så jo hinsides godt ut!!! 
Takk for mange gode og fristene tips :):):)

Skrevet (endret)

Favorittpålegg er skinkestek, røkelaks, egg og tomat, diverse oster som blåmuggost, brie etc... og synes alt klin er godt, som skagensalat, rødbetsalat, eggesalat etc.

Endret av Måbarefåsiat...
Skrevet

Eggerøre, med ost under. Og bacon på toppen!

Kokt egg og avokado med skinke under. 

Brunost med jordbærsyltetøy. 

Peanøttsmør med jordbærsyltetøy

Kyllingsalat 

Italiensk salat med skinke og pepper på.

Smelta ost med skinke under. middagsrestesmørbrød:  Kjøttsaus, kjøttboller, tacokjøtt , pølser med smelta ost.

Julesylte/ medisterkake med sennep 

Hvitløk kremost. Gjerne med skinke over. 

Og så spiste jeg et smørbrød, med god fancyost på og søtt syltetøy noe og salat og greier som var skikkelig godt! Men vet ikke hva det var :(

Anonymkode: c215c...adf

Skrevet
4 timer siden, John_Felipe skrev:

Det høres veldig godt ut. Skal prøve det og takk for tips.

Skrevet

Jeg liker dansk salami, gulost, syltetøy og egg. Bløtkokt egg er best, men jeg spiser også hardkokt som pålegg. Det eneste jeg aldri spiser til frokost er vel varme retter, med unntak av egg. Heller aldri salat eller grønnsaker.

Skrevet (endret)

Italiensk salat med hvitost oppå, eggsalat med masse purre og evt. eple i, og Nugatti. Er vel kun førstnevnte jeg spiser regelmessig. Eggsalat er til jul og påske og Nugatti kjøper jeg en sjelden gang. Kan ikke ha det i hus for da blir jeg tjukk. :P 

Endret av Tiuren01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...