Gå til innhold

Dette er alderen der du begynner å hate jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så trist. 

Anonymkode: ff01c...418

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi det lønner seg ikke. Når du byttet jobb var det snakk om maks et par uker uten dagpenger "i straff" for at du sluttet. Når er det 8 uker uten dagpenger hvis en slutter. Det en gjør i Norge nå er å bite tenna sammen, gå på en smell, bli sykmeldt og så enten friskmeldt til arbeidsformidling eller aap med muligheter for en ny og gratis utdanning i opptil 3 år. Sånn er systemet.

Anonymkode: 6ee06...d18

En skaffer seg jo ny jobb før man slutter i den gamle...

Anonymkode: f3fd4...c9d

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere her som er rimelig lei av jobben - ser at etter 35 begynner mange å hate jobben.

Måtte le litt. Dette stemmer med meg :fnise:

https://www.dn.no/nyheter/2017/08/23/0841/Arbeidsliv/dette-er-alderen-der-du-begynner-a-hate-jobben

Anonymkode: e5a7b...ef9

Etter 35? Da har ikke folk jobbet  mange år. Skal man hate jobben med 35, hvordan er de da ved 45,55,65? Jævlig dårlige kolegaer

Anonymkode: 47f28...2c3

Skrevet
17 timer siden, Zienna skrev:

Jeg blir oppriktig sjokkert når jeg leser at mennesker på 20-30-40 og 50 år er lei av jobbene sine.  Hvorfor skifter dere ikke jobb da?  Selv er jeg snart pensjonist, og har alltid skiftet stilling eller jobb når jeg kjente at det var blitt nok. 

– Det kommer en tid hvor erfaringene forteller deg at familie er viktigere, sier forsker Cary Cooper ti linken du la ut.  Slik er det for meg nå.  Alt det andre har jeg gjort, og det er ikke spennende lenger.   

Arbeidsmarkedet er noe helt annet nå enn da du var yngre, det kan ikke sammenlignes. Din generasjon har hatt nytte av et bedre arbeidsmarked enn det vi ser nå, og mange har ikke annet valg enn å stå i jobben man allerede har. Det er betraktelig tøffere nå enn for bare 10-15 år siden merker jeg, det er mer som skal gjøres av færre ansatte, og gjerne også på kortere tid. Effektiviseringsskrua blir strammet litt etter litt fra år til år, og med stadige liberaliseringsrunder rundt AML og vilkår for ansatte genrelt, må yngre generasjoner etterhvert finne seg i et liv som stort sett ikke dreier seg om noe annet enn å jobbe. Året rundt, døgnet rundt, slik det har blitt i andre vestlige land. Mens din generasjon lever i luksus. Jeg blir ganske kvalm.

Anonymkode: 2df79...83c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...