Gå til innhold

Dette er alderen der du begynner å hate jobben

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 35 og digger jobben min!

Anonymkode: f6a3e...a75

• Liker 2
Skrevet

Da starter de jammen tidlig. Jeg er passert 50 og kan enda ikke påstå jeg hater jobben min, selv om det er enkelte dager/perioder jeg godt kunne vært foruten. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 34 og jeg hater ikke jobben, men jeg begynner å bli lei... Kunne tenkt meg å gå av med pensjon snart :ler:  Jeg har hatt samme jobb/yrke siden jeg var 22. 

Anonymkode: 65004...129

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Cata skrev:

Da starter de jammen tidlig. Jeg er passert 50 og kan enda ikke påstå jeg hater jobben min, selv om det er enkelte dager/perioder jeg godt kunne vært foruten. 

Hva jobber du med? ☺

Anonymkode: 1853a...6b4

Skrevet

Tullete artikkel! 

Anonymkode: 54f15...4d4

Skrevet

Man må jo bytte jobb innimellom. 

Jeg er 42 og har aldri trivdes bedre på jobb enn jeg gjør nå...

Anonymkode: 3e8e0...b7a

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 37 og det er nå det begynner å bli bra! Enig med den over som sier at man må bytte jobb innimellom. Internt eller eksternt.

Anonymkode: d2e84...d56

Skrevet

Det er en del sannhet i artikkelen. Har selv bikket 40. Føler at mine glansdager som «up an coming» er over. Man orker rett og slett ikke ødelegge liv og helse med lange dager og overtid gjennom en hel yrkeskarriere for å være på topp. Man ser yngre kolleger dure i vei med iver og engasjement. Noe som lett kan gi en følelsen av å bli forbigått og utdatert. Det krever mer å holde hodet over vannet og fortsatt være relevant (iallfall i min bransje med mye teknologi). Samtidig har man en erfaring andre ikke har men man blir også drittlei av de samme gamle problemstillingene, nye folk med «nye» ideer som skal gjennomføres og som ender i det samme røret hver gang. Jeg gidder ikke lenger kjempe for å få på plass eller holde på fungerende strukturer med alt nytt og utemmet blod som tror de har sett lyset og løsningen. Jeg er takknemlig for friskt blod og ny entusiasme. Og nye folk med nytt pågangsmot, men jeg orker ikke lenger engasjere meg eller ta særlig mer ansvar utover mine helt konkrete arbeidsoppgaver. Har hoppet ut av den loopen, og lar de yngre komme til der. Så lenge de gidder.

Anonymkode: 9030e...cf5

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 34 og jeg hater ikke jobben, men jeg begynner å bli lei... Kunne tenkt meg å gå av med pensjon snart :ler:  Jeg har hatt samme jobb/yrke siden jeg var 22. 

Anonymkode: 65004...129

32 og gleder meg til å bli pensjonist :fnise:

Anonymkode: 8f359...252

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

32 og gleder meg til å bli pensjonist :fnise:

Anonymkode: 8f359...252

Jeg oooog 🙊

Anonymkode: b2e37...f57

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere her som er rimelig lei av jobben - ser at etter 35 begynner mange å hate jobben.

Måtte le litt. Dette stemmer med meg :fnise:

https://www.dn.no/nyheter/2017/08/23/0841/Arbeidsliv/dette-er-alderen-der-du-begynner-a-hate-jobben

Anonymkode: e5a7b...ef9

Hater ikke jobben. Trives godt men har overhode ikke samme engasjementet som de i 20 åra. De er liksom så gira og entusiastiske og syns veldig mye er så spennende og de søker seg gjerne til utfordringer. Jeg er mer sånn at jeg trives mer med det trygge og forutsigbare.

Skrevet

Jeg begynte å hate jobben min etter at ledelsen valgte å kutte kvelds og helge-tillegg for oss som ikke jobber så mye. (På det tidspunktet jeg trenger det mest.) Noe som gir meg en timelønn på UNDER 150 kr, også når jeg jobber søndag. Tenk: Etter 4 år har jeg i teorien gått NED lønn.

Jeg begynte å hate jobben min når jeg innså hvor mange ganger jeg har blitt lurt, og jeg føler meg ofte utnyttet. 

Jeg begynte også å hate jobben min når jeg så hvor dårlig ledelsen håndterte stygge konflikter. 

+ masse andre ting jeg ikke ønsker å gjengi. Har kommet til det punktet at jeg kommer til å si opp i løpet av måneden. 

Er i 20-årene...

Anonymkode: 78cad...e31

• Liker 3
Skrevet

Jeg blir oppriktig sjokkert når jeg leser at mennesker på 20-30-40 og 50 år er lei av jobbene sine.  Hvorfor skifter dere ikke jobb da?  Selv er jeg snart pensjonist, og har alltid skiftet stilling eller jobb når jeg kjente at det var blitt nok. 

– Det kommer en tid hvor erfaringene forteller deg at familie er viktigere, sier forsker Cary Cooper ti linken du la ut.  Slik er det for meg nå.  Alt det andre har jeg gjort, og det er ikke spennende lenger.   

• Liker 1
Skrevet

33 her HATER jobben. Er student også, men søker rundt etter andre deltidsstillinger å ha før jeg kan få en ordentlig jobb, men jeg får ikke det jeg søker på. Hovedsakelig derfor jeg er student også i bunn og grunn.

Anonymkode: 296a1...564

Skrevet
4 timer siden, Zienna skrev:

Jeg blir oppriktig sjokkert når jeg leser at mennesker på 20-30-40 og 50 år er lei av jobbene sine.  Hvorfor skifter dere ikke jobb da?  Selv er jeg snart pensjonist, og har alltid skiftet stilling eller jobb når jeg kjente at det var blitt nok. 

– Det kommer en tid hvor erfaringene forteller deg at familie er viktigere, sier forsker Cary Cooper ti linken du la ut.  Slik er det for meg nå.  Alt det andre har jeg gjort, og det er ikke spennende lenger.   

Fordi det lønner seg ikke. Når du byttet jobb var det snakk om maks et par uker uten dagpenger "i straff" for at du sluttet. Når er det 8 uker uten dagpenger hvis en slutter. Det en gjør i Norge nå er å bite tenna sammen, gå på en smell, bli sykmeldt og så enten friskmeldt til arbeidsformidling eller aap med muligheter for en ny og gratis utdanning i opptil 3 år. Sånn er systemet.

Anonymkode: 6ee06...d18

• Liker 2
Skrevet

Alle jobber har gode, og mindre gode, dager. Ikke alle oppgaver er like inspirerende eller personlig utviklende. Det er allikevel sånn at jobbene må gjøres og dagene må gjennomføres.

Når man har «slitt ut» en jobb og blitt lei, så er det mulig å starte prosessen med å se etter en annen jobb.

Å hate jobben i en alder av 20-30 høres rart ut.

Anonymkode: 25e9f...107

Skrevet

Jeg hater ikke jobben, men det er lite utviklingsmuligheter her. Jeg er en person som har behov for å gjøre noe nytt med jevne mellomrom ellers kjeder jeg meg. Nå har jeg jobbet med maskiner i ca 10 år og av nevnte grunner tar jeg utdanning for å jobbe med mennesker. Ellers kan jeg si meg enig med de som sier de nå ser hvor mye elendig ledelse har å si og hvor mange dårlige ledere det er. Sånne ting frustrerer meg mer enn at jobben til tider er kjedelig. Jeg har lært hvor mye gode kollegaer har å si. En arbeidsdag sammen med trivelige folk gjør at man holder ut kjedelige oppgaver.

Anonymkode: 034a0...9f6

Skrevet

Undersøkelsen er muligens ikke direkte overførbar til Norge, men det er jo gjerne slik at man har jobbet en stund når man er 35, at man har rukket å bli litt sliten av lange arbeidsdager i en årrekke. Men jeg tør tippe mange også har stillinger de egentlig aldri har vært så glad i. Når man har en jobb man kanskje ikke direkte mistrives i, men som bare er "grei nok", men heller ikke noe mer, så vil jeg tro det er enklere å bli lei av den. 

Anonymkode: 2df79...83c

Skrevet

Jeg har ærlig talt hatet jobben min lenge før jeg ble 35. Men det har med de spesifikke jobbene jeg har vært i, ikke det å jobbe generellt. Arbeidsmiljø, dårligere ledere, elendig organisering, masse løftebrudd, i begge jobbene jeg har hatt siden endt utdanning. Skal søke jobb så snart jeg nærmer meg slutten på mammaperm til neste år. 

Anonymkode: d9b58...bd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...