Gå til innhold

Teambuildinger - bare jeg som synes det er mas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er i trettiåra og noenlunde lei jobben og helst vil bruke fritiden på ungene ja da synes jeg teambudling bare er mas. Synes aldri jeg har fått så mye ut av det heller :glare: bare jeg som synes det er mas :ohmy:

Anonymkode: 3bd2f...592

• Liker 11
Skrevet

Hater det.  Waste of time

Anonymkode: 340e4...391

• Liker 15
Skrevet

Niks, helt enig. Bare vås, jeg er sosial mee jobben på jobb.

Har null behov for å omgås kolleger på fritiden, med unntak av de jeg har felles hobby med.

Anonymkode: ac35c...919

• Liker 7
Skrevet

"Teambuilding" arrangert via jobb er noe nonsens. Det er en "quick fix" for sjefer som ikke får til et godt arbeidsmiljø.

Man ser nok av hverandre på jobb og de sosiale tingene som evt. omkranser det - julebord, sommerfest og en fredagspils om man vil.

Er 27 og hater teambuilding som pesten, så det gjelder ikke bare de som er etablert. 

• Liker 8
Skrevet

Aldeles enig. Bare styr, og så må man ta igjen den dagen man mister på jobb etterpå. 

• Liker 4
Skrevet

Enig, bare mas. Spesielt hvis det skal skje utenfor arbeidstid.

• Liker 5
Gjest Hellokaty
Skrevet

Om det bare er du som synes det er mas??

Overhodet ikke. Egentlig er spørsmålet stikk motsatt: Finnes det i det hele tatt noen som liker teambuilding? Tror aldri jeg har møtt på en eneste én! :ler:

Skrevet
2 timer siden, Marie90 skrev:

"Teambuilding" arrangert via jobb er noe nonsens. Det er en "quick fix" for sjefer som ikke får til et godt arbeidsmiljø.

Man ser nok av hverandre på jobb og de sosiale tingene som evt. omkranser det - julebord, sommerfest og en fredagspils om man vil.

Er 27 og hater teambuilding som pesten, så det gjelder ikke bare de som er etablert. 

Kontorsamlinger/Teambuilding er klart for sjefer som ellers har null respekt og som ikke får det til.

Møkk kjedelig..vil mye heller være med familie enn de kjedelige kollegene og pedantisk sjef man må se hver dag...

Anonymkode: 6b6f2...6e3

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Hellokaty skrev:

Om det bare er du som synes det er mas??

Overhodet ikke. Egentlig er spørsmålet stikk motsatt: Finnes det i det hele tatt noen som liker teambuilding? Tror aldri jeg har møtt på en eneste én! :ler:

Jeg liker det. Men så har jeg vel kun jobbet for relativt oppegående sjefer, og da blir sånne aktiviteter stort sett bra.

I alle fall når jeg som person velger å gå inn i det med en positiv holdning. 

• Liker 3
Skrevet

Når "teambuilding" kommer på planen skjønner man at sjefenendelig har oppdaget at arbeidsmiljøet er dårlig. Forferdelig å være med på slikt når man i utgangspunktet har nok med å holde ut dagene på jobb (sammen med kjipe folk).

Anonymkode: cfbb0...064

• Liker 4
Skrevet

En måte å ta tak i ting på uten å ta tak i det. Slippe å ta i problemene selv, la andre ordne det og håper på ett mirakel. Nei takk til slike arrangementer. Da har jeg mere sansen for å leie inn ett skikkelig firma som tar roten på det dårlige arbeidsmiljøet.

• Liker 2
Skrevet

Det er vist gang på gang at tradisjonell teambuilding i beste fall ikke har noen positiv effekt, og i verste fall har negativ effekt. 

Jeg hater det, og det har ingenting for seg verken i gamlejobben eller her jeg jobber nå. Her jeg er nå er det direkte negativt, siden alle aktivitetene er av typen litt tøffe og fysiske, og det er mange som ikke klarer være med, eller som presser seg til å være med selv om de er redde, ikke får det til, og er tydelig veldig ukomfortabel med det hele. 

Anonymkode: a6aab...e18

• Liker 3
Skrevet

I mindre mengder et teambuilding helt fint. Blir det mye av det, så kan det gå utover arbeidstiden og derfor resultater. 

Anonymkode: 94a88...993

Skrevet

For de som er utsatt for mobbing på arbeidsplassen, må tvungen "teambuilding" på fritiden være helt grusomt.

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes det er ganske greit. Men så har de fleste jobbene mine vært der vi jobber mye alene, og teambuildinger har gjort det enklere å bli kjent med kolleger som man prater med nesten daglig på telefon og sjelden møter. 
Teambuildinger har da gjort det enklere å gå sammen med andre i andre avdelinger for å ha mer samarbeid og bedre muligheter til å oppnå egne mål. 

Anonymkode: 30682...7de

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes team building er viktig, men det blir ofte stivt og tilgjort. Viktig å gjøre noe sosialt sammen med kolleger innimellom som alle er med på, men det kan jo være hva som helst. Synes jobben min er ganske flinke til det og alle koser seg. Vi har vært på båttur, bowling eller bare spise lunsj ute sammen. Vi trives sammen og det merkes på jobb!

Det skal ikke være på fritiden. Vi gjør det i arbeidstiden. Skjer ca. 2 ganger i året, felles lunsj litt oftere.

Men jeg skjønner hva du mener med team building og det blir ofte feil fordi stemningen ikke er avslappet og alle kan delta så mye de vil. 

Anonymkode: a52cb...a51

• Liker 1
Skrevet

Bortkastet tull!

Anonymkode: 6f4e7...74a

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror mange sjefer og ikke minst HR-folk feilbedømmer hva de ansatte egentlig trenger og synes er morsomt og givende. Mine kolleger foretrekker å ta en øl og en burger og sitte og prate i fred og ro. De vil ikke lage en sketsj, være med på rebusløp eller bygge en fuglekasse av ispinner. 

Anonymkode: 05e9a...d37

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror mange sjefer og ikke minst HR-folk feilbedømmer hva de ansatte egentlig trenger og synes er morsomt og givende. Mine kolleger foretrekker å ta en øl og en burger og sitte og prate i fred og ro. De vil ikke lage en sketsj, være med på rebusløp eller bygge en fuglekasse av ispinner. 

Anonymkode: 05e9a...d37

De aktivitetene hørtes ut som en teit fadderuke. 

Anonymkode: 980fd...49d

• Liker 1
Skrevet

Var med på kombinert teambuilding/lederutvikling en gang. En helg i de svenske skogene med "artige" rebusløp, kanopadling og samtaler hvor vi måtte fortelle noe (personlig) vi ikke hadde fortalt kolleger/arbeidsgiver før.  Kleineste helga i mitt liv.  Hva var vitsen med det liksom?  

Anonymkode: abc67...e24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...