AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #1 Skrevet 4. desember 2017 Hei! Jeg har lært at man alltid skal forvarme stekepannen før man legger maten i den, når jeg nå "fersket" min kjære i å ikke gjøre det før han la kyllingstrimler i den, hadde jeg ikke noe godt svar på hvorfor det skulle gjøres. Noen som har peiling? Eller spiller det egentlig ikke noen rolle? Anonymkode: e6057...4f3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #2 Skrevet 4. desember 2017 Hils og si at du formarmer med fett i pannen for at kjøttet skal få stekeskorpe når det blir lagt nedi og ikke brenne/sette seg fast i pannen. Anonymkode: e3e82...631 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #3 Skrevet 4. desember 2017 Om du bruker for svak varme når du steker kjøtt slipper det ut vannet det inneholder og i stedet for saftig stekt kjøtt med fin stekeskorpe får du tørt "kokt" kjøtt. (For å forenkle det veldig.) De er derfor du heller ikke skal legge for mye kjøtt i panna av gangen, da blir panna avkjølt og kjøttet "kokt" i stedet for stekt. Anonymkode: b9619...70a 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #4 Skrevet 4. desember 2017 Tusen takk for svar! Det var min "teori" også. Men det sa han bare "nesj" til. Hehe. Ja, da fortsetter jeg med å stå på mitt. Han la fire stk strimlede kyllingfileter oppi en kald wokpanne på en gang, det er vel ikke helt optimalt, nei. Anonymkode: e6057...4f3
Antoinette Skrevet 4. desember 2017 #5 Skrevet 4. desember 2017 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Det var min "teori" også. Men det sa han bare "nesj" til. Hehe. Ja, da fortsetter jeg med å stå på mitt. Han la fire stk strimlede kyllingfileter oppi en kald wokpanne på en gang, det er vel ikke helt optimalt, nei. Anonymkode: e6057...4f3 Klassisk man-approach...... stemmer det ikke med hans oppfatning klarer han ikke engang og argumentrere skikkelig. Og alle som kan wokke vet at woken skal være glovarm og at man steker kjøttet i mindre prosjoner. Be han se noen matprogrammer, du ser INGEN kokker legge kjøtt i kald panne med mindre det spesifiseres. Endret 4. desember 2017 av Antoinette 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #6 Skrevet 4. desember 2017 Akkurat nå, Antoinette skrev: Klassisk man-approach...... stemmer det ikke med hans oppfatning klarer han ikke engang og argumentrere skikkelig. Be han se noen matprogrammer, du ser INGEN kokker legge kjøtt i kald panne med mindre det spesifiseres. Haha. Du har nok rett i det. Jeg har sagt til ham hundre ganger tidligere, men siden jeg ikke kom noen vei med argumentet om at kjøttet blir kokt og ikke stekt, så ville jeg se om det fantes andre argument. Jeg skal se om jeg finner noen youtube-klipp til ham. Anonymkode: e6057...4f3
Antoinette Skrevet 4. desember 2017 #7 Skrevet 4. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha. Du har nok rett i det. Jeg har sagt til ham hundre ganger tidligere, men siden jeg ikke kom noen vei med argumentet om at kjøttet blir kokt og ikke stekt, så ville jeg se om det fantes andre argument. Jeg skal se om jeg finner noen youtube-klipp til ham. Anonymkode: e6057...4f3 Søk opp Ken Hom på Youtube. Han kan sakene sine. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #8 Skrevet 4. desember 2017 33 minutter siden, Antoinette skrev: Søk opp Ken Hom på Youtube. Han kan sakene sine. Tusen takk! Anonymkode: e6057...4f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå