Gå til innhold

Interessant betroelse fra mann om bryllup i Det Nye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere lest siste Det Nye (har fått det på jobben, men regner med at det er i handelen nå). Der er det en mann som har "betrodd" seg til Det Nye om at dama hans plutselig har blitt så bryllupsfokusert at han skjønner ingen ting... Og at han har mange kamerater som synes at ting går litt for fort...

Denne bør leses og kanskje en del av oss her inne får noe å tenke på? For dette må jo gjelde noen av de kommende brudgommene, selv om det selvsagt aldri er min brudgom som er sånn (tenker vi alle...) :blunke:

Kommentarer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Måtte bare skrive her. Jeg tror faktisk det er mange kommende brudgommer som ikke tør å gi beskjed om at nå blir det for mye her. Det er utrolig viktig at man har en dialog i all planleggingen - at man hører med mannen om hvordan han synes det går. Jeg fikk beskjed av min mann at nå legger vi planlegginga til sides og finner på noe annet. Glad at han kan gi beskjed om sånne ting for det er flere ganger jeg har måtte ta meg grundig sammen for ikke å gå helt av hengslene.

Men håper for både brudgom og bruder at man har mot nok til å si at nok er nok. Folk må jo finne seg i det da :wink:

Skrevet

Jeg er helt enig jenter! Leste reportasjen idag.... fikk helt vondt av ham jeg...samtidig som jeg skjønte henne.

Jeg har hele tiden spurt gubben om hans meninger...og han sier ifra når det blir for mye,men han gleder seg like mye som meg,ser det på hele ham.....nå er det utdrikkingslag til helga....og det gleder vi oss ihvertfall til ;)

Men igjen....Alle burde passe på at ting ikke overskyller mennene totalt... Man er TO om å gifte seg... :D

Skrevet

Denne leste jeg også, og viste den til mannen min.....

Og han var helt enig med den mannen, det fikk iallefall meg til å tenke litt, selv om jeg ikke klarer helt å forstå dem!

Men det er vel bare slik det er, menn og kvinner forblir ulike når det gjelder slike ting! :-?

Skrevet

Tror nok både kvinner og menn lett glemmer hvor forskjellig vi ser på det med bryllup. Merker det veldig godt hjemme hos oss, og jeg er veldig redd for at min forlovede skal føle seg overkjørt. Så jeg prøver å ta det med ro, men må innrømme at jeg blir fryktelig utolmodig innimellom. Har ikke lest den artikkelen, men tror nok den er lærerik, så nå må jeg vel kjøpe Det Nye i dag :)

Skrevet

Har heller ikke lest artikkelen. Jeg og sambo. snakket om hva som gjensto til br. og fant ut at det var svært lite. Da sa han at jeg hadde vært veldig flink, og at en lederjobb/administrasjon hadde passet for meg. Bør jeg ta det som et kompliment på at jeg er flink til å planlegge/organisere eller at jeg overkjører, planlegger og gjennomfører det meste i litt tidligste laget..............

Skrevet

Jeg tror du må ta det som et kompliment Tornerose, ellers hadde han ikke giddet å sagt det! Jeg har en venninne som er litt treig sånn som samboern min, og hun sier at hun digger det når jeg ordner og fikser. Så får vi tro at gutta tenker det samme, Tornerose. Og han gifter seg jo med deg, ikke sant????!!! :ler:

Skrevet

Jeg velger å tolke det slik jeg og!!

Burde kanskje vært flinkere til å rose mannen min (snart!) for hans gode sider som han har mange av.

Men nå må jeg kjøpe Det Nye!

Skrevet

Jeg har ikke lest artikkelen, men har likevel noen synspunkter om menn og planlegging.

Min erfaring er at det helst bare skulle foregått uten at han gjorde noe som helst annet enn å møte opp. I tillegg skulle vi selvfølgelig visst hvordan han ville ha det (tankeleser).

:o

Nå har MIN vordende ektemann fått sine oppgaver. Han har bestilt fotograf, musikk, har helt ansvaret for bryllupsreisen (som jeg ikke aner hvor går hen), og han er vel den som vil ha det avgjørende ordet ved planleggingsmøtet med selskapslokalene vedrørende mat og drikke.

Hva gjenstår for meg? Invitasjoner, sanghefte, kirkeprogram, blomster, organisering av dagen, osv. Alt det han ikke interesserer seg noe for!!Men her har han også kommet med innspill.

Han har selv funnet ut at det nærmer seg dagen med stormskritt, og tatt opp det ene og det andre.

MEN om noen spør ham om han føler seg "overkjørt", alt for mye bryllupspreik osv. så ville han nok sagt ja. :-?

Det blir som X-en en gang sa det: jeg følte meg bundet og ville være fri til å gjøre alt det jeg hadde lyst til. Og da jeg ble det, så fant jeg ut at jeg fikk gjøre alt jeg ville da jeg var sammen med deg!! :roll:

Tror det blir noe liknende. De får delta, og de slipper tingde synes er kjedelig, og likevel er det galt. Det er jo liksom ikke en "manneting". Så vi får forsøke så godt vi kan å være tankelesere og svinge tryllestaven!!! :blunke:

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Vel, fikk etter mye om og men kjøpt Det Nye i går, og bladde ivrig. men det eneste jeg fant var et innsenderbrev til sexologen der mannen har lyst til å avlyse bryllupet fordi dama bruker for mye tid på å bestemme bordkort og servietter. Er det denne dere mener?

Vel, det blir som jeg har sagt før: Problemet er at vi ser så forskjellig på det med bryllup. Hvis begge parter bare kan innse det, så er problemet løst.

Skrevet

Har ikke lest artikkelen i Det Nye, men har nettopp gifta meg på den litt "utradisjonelle" måten.

Noen uker før vi reiste av gårde til utlandet (vi giftet oss på en ambassade) deltok vi i et bryllup med "full pakke" og skikkelig ståhei; romantisk, flott, koselig og kjempefint! Men dagen etter så kom min samboer med følgende bemerkning:

"Fy f.... så glad jeg er for at vi skal reise bort!!"

Det er vel akkurat derfor VI TO har gifta oss: vi er soulmates og har mye av den samme oppfatningen av hva vi liker og ikke liker.

Skrevet

Til Engel: Du må bla litt til, det er ikke på sexolog-siden, men en 3 siders artikkel som er betroelse.

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Ok Imax, jeg skal bla litt til. Syns det var litt rart skjønner du, men fant ikke noe mer jeg. Det er det nummeret som det står juli/august på ja? Har ikke sett noe annet blad i butikkene nå så... Hmm... Får kikke i kveld! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Min erfaring er at de fleste menn synes det er mye styr i forkant - men alle sier på bryllupsdagen og etterpå at det var en mye større og sterkere opplevelse enn de hadde forventet. Jeg tror mange menn er skeptiske til store bryllup som damene gjerne ønsker - men i ettertid er de glade for det likevel ! De jeg kjenner, da i hvertfall :kgsmil:

Skrevet

Det som var greia her var vel at denne mannen i Det Nye følte seg veldig overkjørt av forloveden, og han følte at hun hadde mistet litt perspektiv på hva som var viktig her.

Han ville at fokus skulle være på dem to, og hvor glade de var i hverandre, mens hun var umulig å få i tale om noe annet enn kjole, servietter og utseendet på innbydelsene.

Han (og sikkert veldig mange kommende brudgommer med han) skjønner ikke hvorfor vi går så opp i dette her, i det som for dem er helt uvesentlige detaljer. Hun på sin side så det som at han ikke unnet henne å kose seg med planleggingen. En liten kommunikasjonssvikt.. :lol:

Jeg prøver å begrense meg littegrann, dvs jeg MÅ ikke diskutere absolutt alt jeg har av tanker og ideer til bryllupet med brudgommen, spesielt ting jeg vet han ikke bryr seg så mye om, som f.eks. innbydelser og sanghefter.

Dessuten har det "verste" begynt å gi seg litt for min del, har vært forlovet i snart tre måneder og klarer faktisk å tenke på litt annet enn bryllupet nå.. :sjarmor:

Frk. Busybody :rodme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...