Gå til innhold

The Good Doctor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trailer:

Vet ikke om den er blitt sendt på tv her i Norge, men jeg ser den ligger på Sumo. Er det noen som har sett denne, i så fall hva synes du?

Det er visst de samme som har laget House som har laget denne. House er en av mine favorittserier og håper dermed denne er verdt å se.

Anonymkode: 7e56b...05a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trailer:

Vet ikke om den er blitt sendt på tv her i Norge, men jeg ser den ligger på Sumo. Er det noen som har sett denne, i så fall hva synes du?

Det er visst de samme som har laget House som har laget denne. House er en av mine favorittserier og håper dermed denne er verdt å se.

Alt som blir lagt ut på sumo har gått på norsk TV. Sumo er strømmetjenesten til TV2. Norsk TV ligger vel 4-6 uker (altså episoder) bak USA, så det er ikke så aller verst. 

Har sett alle episodene som har kommet ut på sumo og synes så langt at det er en veldig fin og koselig serie. Jeg liker dramaserier, og jeg liker doktorserier, så denne faller rett i min bane. Noe av det jeg synes er mest positivt så langt er at fokuset hovedsakelig er på historiefortellingen til pasientene og dynamikken mellom kirurgene uten at de tyr til «billig TV spenning» med masse romanser og intriger mellom de som jobber der. Sånn som Greys Anatomy. De har jo tatt helt av de siste fem-seks sesongene, hvor alle har vært med alle og det eneste fokuset er kjærlighetsdrama. 

Nå er det riktig nok tidlig å si mye om The good doctor da de enda er i første sesong, men det har blitt en av de seriene jeg gleder meg mest til hver uke. 

Han hovedskuespilleren gjør en strålende jobb. Likte han i Bates Motel, og synes han viser gode skuespillerferdiger, som klarer å fordype seg i en helt annen karakter som er totalt annerledes fra det han er kjent for. 

Anonymkode: 27f8c...7e7

• Liker 1
Skrevet

Elsker den!

Anonymkode: 9bac6...ec5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alt som blir lagt ut på sumo har gått på norsk TV. Sumo er strømmetjenesten til TV2. Norsk TV ligger vel 4-6 uker (altså episoder) bak USA, så det er ikke så aller verst. 

Har sett alle episodene som har kommet ut på sumo og synes så langt at det er en veldig fin og koselig serie. Jeg liker dramaserier, og jeg liker doktorserier, så denne faller rett i min bane. Noe av det jeg synes er mest positivt så langt er at fokuset hovedsakelig er på historiefortellingen til pasientene og dynamikken mellom kirurgene uten at de tyr til «billig TV spenning» med masse romanser og intriger mellom de som jobber der. Sånn som Greys Anatomy. De har jo tatt helt av de siste fem-seks sesongene, hvor alle har vært med alle og det eneste fokuset er kjærlighetsdrama. 

Nå er det riktig nok tidlig å si mye om The good doctor da de enda er i første sesong, men det har blitt en av de seriene jeg gleder meg mest til hver uke. 

Han hovedskuespilleren gjør en strålende jobb. Likte han i Bates Motel, og synes han viser gode skuespillerferdiger, som klarer å fordype seg i en helt annen karakter som er totalt annerledes fra det han er kjent for. 

Denne serien kommer faktisk ut dagen etter den har gått i USA og går ikke på tvn :)

Skrevet

Jeg har nå kommet meg gjennom alle ti episoder som ligger ute og må si at jeg liker serien godt! :)

Ble litt skeptisk etter første episode, men det ble bedre etter hvert, heldigvis. Skal definitivt fortsette å se på. 

Skrevet

Jeg vet det er kjempeteit, men jeg blir så pinlig berørt av å se på film/serier der folk oppfører seg "unormalt". Noen andre som blir det, og følte dere at dere "taklet det" bedre utover serien? 

Jeg syns det virker som en utrolig god serie og skulle gjerne sett den. 

Anonymkode: dd609...a50

• Liker 2
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Til de som ikke har sett serien: Denne skal begynne å gå på TV2 nå. Første episode er i kveld kl. 21:45. :)

AnonymBruker
Skrevet

På 4.12.2017 den 18.15, AnonymBruker skrev:

Nå tar du feil. For det har ligget ute på sumo lenge! de første 10 episodene ihvertfall. 
1. episode remiere i USA: 25 september
Lagt ut på sumo, aner ikke om det har blitt eller vil bli vist på TV, bruker bare sumo: 26.september. Altså dagen etter premieren og de har lagt ut alle episodene ukentlig til riktig tid så langt. Episode 11 går på amerikansk tv 8.Januar, de fleste seriene har pause rundt jul. På sumo kommer den 9.Januar. Altså dagen etter. 

De starter på ordinær tv, det stemmer. Men det har ligget ute på nett lenge. 

Anonymkode: ecb2d...3a1

AnonymBruker
Skrevet

Er det Aspergers han har? Isåfall så kjenner jeg meg virkelig ikke igjen i han

Anonymkode: e1bc0...1e1

AnonymBruker
Skrevet

De sendte nettopp en episode på TV2. Selv har jeg sett ferdig alle episodene, som ligger på Sumo. Love it! :)

Anonymkode: c7245...0e4

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det Aspergers han har? Isåfall så kjenner jeg meg virkelig ikke igjen i han

Autist.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Autist.

Men hvilken autisme? Aspergers er jo også en autisme 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I serien sier de "autism" og "autistic", de spesifiserer ikke noe nærmere.

Anonymkode: 3ef13...877

AnonymBruker
Skrevet

Dr. Doogie reborn.

Anonymkode: 44498...92e

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I serien sier de "autism" og "autistic", de spesifiserer ikke noe nærmere.

Slik som Rainman kanskje?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slik som Rainman kanskje?

Han i serien har også savantsyndrom, ja.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aspergers er en lettere form for autisme. Autisme heter autisme. 

Anonymkode: dd609...a50

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Ivy skrev:

Jeg sjekket ut første episode av denne serien, men foretrekker heller originalen som denne er basert på. 

https://mydramalist.com/7184-good-doctor

Den er jo på japansk..

Skrevet
On 1/5/2018 at 11:28 PM, AnonymBruker said:

Den er jo på japansk..

Nei, den er koreansk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...