Gå til innhold

Tips sterk frisk tøymykner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Din favoritt tøymykner som lukter friskt leeeenge. Hva heter den.

Anonymkode: 9dab5...999

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Comfort har en serie som jeg bare har sett i Sverige. Mange deilige blomsterdufter. Nå bor jeg nær grensa, så kjøper ikke tøymykner i Norge lengre

Skrevet

Denne er min favoritt, men vanskelig å finne. 
1_1493303508718.JPG

Anonymkode: a7340...d68

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din favoritt tøymykner som lukter friskt leeeenge. Hva heter den.

Anonymkode: 9dab5...999

Bruker ikke tøymykner. Grunnene r at det ikke er anbefalt å bruke tøymykner på de fleste tekstiler, lengre. Det er og svært uheldig helsemessig å omgi seg 24/7 med tøymyknernes mange hundrede kjemikalier. Coctaileffekten og hjerneskade har du hørt om den? 

Anonymkode: 49e70...b5c

• Liker 4
Skrevet
40 minutter siden, Kontormus skrev:

Comfort har en serie som jeg bare har sett i Sverige. Mange deilige blomsterdufter. Nå bor jeg nær grensa, så kjøper ikke tøymykner i Norge lengre

Jeg hamstrer disse når jeg er i Sverige! De har SÅ mye bedre utvalg i dufter enn i Norge:)

Anonymkode: d2df2...87c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Comfort Fresh Tech, lyseblå flaske. Fjerner evt vond lukt i tøyet. Noen plagg kan det ellers henge igjen en litt sur lukt i, og dette skyllemiddelet fjerner lukten, kamuflerer den ikke. Har brukt denne i flere år nå, siden den kom.

Hadde problem med noen av eksens plagg, lukt som hang igjen selv i nyvasket tøy rett fra maskinen. Dette skyllemiddelet hjalp mot det.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Jeg klarer ikke å begripe at folk fortsatt bruker sånt? Det lukter jævli, er helseskadelig og miljøfientlig. :(

Jeg bruker evt eddik, da blir tøyet luktfritt og mykt, og jeg slipper at ungene mine utvikler astma og allergi.

Anonymkode: 449a3...ce9

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hamstrer disse når jeg er i Sverige! De har SÅ mye bedre utvalg i dufter enn i Norge:)

Anonymkode: d2df2...87c

Ja, sånn er det når det er så få som bestemmer hva de skal selge i butikkene. Æsj...

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke å begripe at folk fortsatt bruker sånt? Det lukter jævli, er helseskadelig og miljøfientlig. :(

Jeg bruker evt eddik, da blir tøyet luktfritt og mykt, og jeg slipper at ungene mine utvikler astma og allergi.

Jeg kunne aldri i verden helle edikk over klærne mine. Og det er nok ikke så enkelt at tøyskyllemidler fremkaller astma. Der er det nok flere faktorer som spiller inn

Skrevet
34 minutter siden, Million said:

Comfort Fresh Tech, lyseblå flaske. Fjerner evt vond lukt i tøyet. Noen plagg kan det ellers henge igjen en litt sur lukt i, og dette skyllemiddelet fjerner lukten, kamuflerer den ikke. Har brukt denne i flere år nå, siden den kom.

Hadde problem med noen av eksens plagg, lukt som hang igjen selv i nyvasket tøy rett fra maskinen. Dette skyllemiddelet hjalp mot det.

Bruk heller eddik. Det lukter ikke og er mye sunnere for deg og miljøet.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Kontormus said:

Jeg kunne aldri i verden helle edikk over klærne mine.

Hvorfor ikke?

Hell eddik i en bøtte og dypp klærne i, la gjerne ligge over natten. Klærne dine lukter ikke eddik når du tar dem ut av maskinen, hvis det er det du er redd for.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev:

Hvorfor ikke?

Hell eddik i en bøtte og dypp klærne i, la gjerne ligge over natten. Klærne dine lukter ikke eddik når du tar dem ut av maskinen, hvis det er det du er redd for.

Eddik lukter ikke godt, og er nok derfor jeg ikke har brukt det på klær. Vet at enkelte tyr til dette når det lukter vondt i vaskemaskinen, men jeg vasker rett som det er kokevask og har aldri hatt luktproblemer i maskinen :)

• Liker 1
Skrevet

Det å si æsj til skyllemiddel er trendy tull. Jeg har brukt det i alle år og trolig har også alle de jeg kjenner gjort det. Jeg vet ikke om noen som har blitt dårlige av dette. Tvert i mot elektrisiteten i tøyet forsvinner og det lukter friskt og godt. Jeg kommer til å fortsette med dette uansett hvor politisk korrekt det blir å si at en er imot. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det å si æsj til skyllemiddel er trendy tull. Jeg har brukt det i alle år og trolig har også alle de jeg kjenner gjort det. Jeg vet ikke om noen som har blitt dårlige av dette. Tvert i mot elektrisiteten i tøyet forsvinner og det lukter friskt og godt. Jeg kommer til å fortsette med dette uansett hvor politisk korrekt det blir å si at en er imot. 

Trendy tull? Det er ÆSJ. Lånte en vaskemaskin engang av noen som vanligvis brukte skyllemiddel fordi jeg skulle vaske et tilsølt skjerf. Jeg fikk STORE SÅR over hele halsen og deler av overkroppen og halve ansiktet. Altså, når man får store sår av noe betyr det at det er helt klart at det er helseskadelige midler i det, selv om du ikke opplever at du får sår av det. Du får kose deg den dagen du utvikler parfymeallergi. Er vel det som skal til for at du skjønner alvoret med det. Er det noe som er trendy tull er det å si at andre er politisk korrekt bare fordi du er uenig. 

Jeg har alltid vasket klær uten skyllemiddel og de er myke og gode, ikke elektrisk i det hele tatt og de lukter absolutt ingenting annet enn frisk lukt, fordi jeg har ingen behov for å dynke meg selv i parfyme og stinke som visse andre mennesker. Jeg lukter godt fra før heldigvis. 

Anonymkode: 49517...6dc

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig!!! Jeg hamstrer skyllemiddel de gangene jeg er i Sverige. Lukter så godt av klærne og jeg prøver absolutt alle nye som kommer på markedet.

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kritiserer skyllemiddelet for å være miljøfientlig, helseskadelig og lukter j. Samtidig lovpriser du eddiken som gjør akkurat det samme som skyllemiddelt lukter j., er helseskadelig og ikke minst miljøfientlig og på toppen av alt skader tekstilene på sikt. 

Dette kalles dobbeltmoral. 

31 minutter siden, Kontormus skrev:

Jeg kunne aldri i verden helle edikk over klærne mine. Og det er nok ikke så enkelt at tøyskyllemidler fremkaller astma. Der er det nok flere faktorer som spiller inn

Astma er en beskjeden konsekvens i forhold til den kjemiske ubalansen skyllemiddel er med på å fremkalle. Om pusten er dårlig så er det langt verre om hodet evne til normal funksjon forsvinner, slik det er påvist at enkelte opplever etter å ha jobbet i eller brukt store mengder skyllemiddel. 

Men hver sin lyst og hver sin måte å vaske tøy på, heldigvis. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kritiserer skyllemiddelet for å være miljøfientlig, helseskadelig og lukter j. Samtidig lovpriser du eddiken som gjør akkurat det samme som skyllemiddelt lukter j., er helseskadelig og ikke minst miljøfientlig og på toppen av alt skader tekstilene på sikt. 

Dette kalles dobbeltmoral. 

Astma er en beskjeden konsekvens i forhold til den kjemiske ubalansen skyllemiddel er med på å fremkalle. Om pusten er dårlig så er det langt verre om hodet evne til normal funksjon forsvinner, slik det er påvist at enkelte opplever etter å ha jobbet i eller brukt store mengder skyllemiddel

Men hver sin lyst og hver sin måte å vaske tøy på, heldigvis. 

... ja. Og da tenkte jeg at hvis det er tilfelle så er det sikkert lett å finne noe på nett som forklarer dette. Men det var ikke så enkelt gitt...

Gjest Uhumskheter
Skrevet

Eddik ødelegger vaskemaskinen, så det er ikke noe som anbefales. Med mindre man er dritrik og liker å bytte vaskemaskin oftere enn de hadde trengt uten eddik.

Bruker ikke tøymykner, er allergisk, men jeg liker lukten av comfort strawberry dream

Skrevet
34 minutter siden, Uhumskheter skrev:

Eddik ødelegger vaskemaskinen, så det er ikke noe som anbefales. Med mindre man er dritrik og liker å bytte vaskemaskin oftere enn de hadde trengt uten eddik.

Bruker ikke tøymykner, er allergisk, men jeg liker lukten av comfort strawberry dream

Hvordan ødelegger det vaskemaskinen? Har brukt eddik i samme vaskemaskin i 7 år, og enda så virker den som en klokke..

Og hvordan er det skadelig for miljøet? Eddik lukter ikke så godt, men klærne lukter ingenting etter vask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...