Gå til innhold

Kan du relatere til dette? En ting er mer verdifull enn mennesker..?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tingene mine betyr mer for meg enn mennesker. Helt siden jeg var barn, har jeg alltid tatt godt vare på tingene mine. Kort fortalt, vokste jeg ikke opp som de fleste gjør, i en familie. Og tingene mine er de eneste som ikke har forlatt meg, og skuffet meg. De er der alltid. Så jeg er veldig forsiktig, og tar godt vare på dem. Vil ikke at folk skal låne ting, for da blir de ødelagt eller borte. Dette er snakk om bøker, plater, pynteting, kamera, smykker, klær etc. ikke søppel. 

Kan andre relatere til dette? 

Anonymkode: bedc9...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tingene mine betyr mer for meg enn mennesker. Helt siden jeg var barn, har jeg alltid tatt godt vare på tingene mine. Kort fortalt, vokste jeg ikke opp som de fleste gjør, i en familie. Og tingene mine er de eneste som ikke har forlatt meg, og skuffet meg. De er der alltid. Så jeg er veldig forsiktig, og tar godt vare på dem. Vil ikke at folk skal låne ting, for da blir de ødelagt eller borte. Dette er snakk om bøker, plater, pynteting, kamera, smykker, klær etc. ikke søppel. 

Kan andre relatere til dette? 

Nei, mennesker betyr mer for meg enn "ting".

Anonymkode: 96655...00b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne hva du mener med at ting ikke svikter og at tingene en har skaper trygghet. 

Men for meg er jo folk viktigere for meg ja. Både de jeg kjenner og de jeg ikke kjenner er viktigere enn ting. Noen dødsfall av nære i det siste gjorde nettopp jeg kastet nesten alt jeg hadde som reaksjon. Akkurat for det det viste meg at ting ikke kunne hjelpe meg da. Og således sviktet. Indirekte. Rare tanker dette også mulig.

Men jeg tro faktisk ikke det er så uvanlig at en tillegger tingene en eier og skaffer seg andre verdier en det som er helt selvsagt objektivt.

Anonymkode: 30bd7...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan skjønne hva du mener med at ting ikke svikter og at tingene en har skaper trygghet. 

Men for meg er jo folk viktigere for meg ja. Både de jeg kjenner og de jeg ikke kjenner er viktigere enn ting. Noen dødsfall av nære i det siste gjorde nettopp jeg kastet nesten alt jeg hadde som reaksjon. Akkurat for det det viste meg at ting ikke kunne hjelpe meg da. Og således sviktet. Indirekte. Rare tanker dette også mulig.

Men jeg tro faktisk ikke det er så uvanlig at en tillegger tingene en eier og skaffer seg andre verdier en det som er helt selvsagt objektivt.

Jeg er forstår hva du mener, men jeg er motsatt. Jeg arvet ting, og det er det kjæreste jeg har. Som smykker og plater. Det er gode minner, som jeg aldri vil miste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er forstår hva du mener, men jeg er motsatt. Jeg arvet ting, og det er det kjæreste jeg har. Som smykker og plater. Det er gode minner, som jeg aldri vil miste. 

Har også arvet ting jeg aldri vil kaste. Jeg bare fant ut at det var mye jeg hadde som hadde betydd mye for meg som nå ble i kategorien "verdiløst" da jeg mistet to slektninger. Likevel har jeg nok ting igjen altså. ;) Også ting som jeg tro vil være med meg lenge enda. Kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har asperger gir det mening. 

Selv kunne jeg kvittet meg med alle ting for de menneskene jeg er glad i. Og for all del! Jeg har også opplevd at ikke alle mennesker er snille og til å stole på, men ting kan ikke erstatte mennesklige relasjoner.

Anonymkode: eeba3...4f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du må være syk. Ting er død. Mennesket lever. Få hjelp.

Anonymkode: 28051...ba5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...