Gå til innhold

Hvor mye klær i størrelse 80?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye av hver type klesplagg har barnet deres i str. 80?

Anonymkode: 18fec...0b4

Skrevet

Vi har gjort det likt med klær i alle størrelser: kjøpt inn litt, og så kjøpt inn mer etter behov. Startet med kanskje 2-4 plagg, og kjøpt inn etter hvert som vi trenger det. Plutselig vokser ungen i rykk og napp, så selv om man klarte seg med 5 bodyer en størrelse, må man plutselig ha mye mer i neste. Og så begynner ungen å få for vane å sikle og ete på klærene sine, så man trenger å skifte langt mer enn før, eller motsatt, plutselig varer en body nesten en hel dag (!). 

Anonymkode: 1b37b...f9c

Skrevet

Barnet mitt har generelt alt for mye klær, så nå måtte jeg faktisk telle 🙈 

38 bodyer (ull/bambus og bomull)

35 underdeler (bukser, stilongser, strømpebukser. Hun går stort sett i ullbody og stilongs i barnehagen)

25 gensere 

15 pysjer

3 vinterdresser

2 sett regntøy

2 parkdresser

5 ytterjakker

I tillegg kommer kjoler og penklær.

Hun er 17 måneder og bruker str 74/80. Har arvet noe da, men jeg er generelt litt for hekta på barneklær🙈 Storebroren har mye han og 🙈🙈

Anonymkode: a8b2f...27b

Skrevet

Jeg prøver å ikke kjøpe mer enn vi bruker. Der kommer jo litt an på årstid, men vi har sånn ca i hver str. :

- 15 bodyer ull/bomull

- 3-5 strømper ull/bomull 

- 7-8 bukser

- 5 gensere

- 4-6 pysjamaser

- litt diverse fleece gensere og dresser

- 4 luer(tynne og tykkere)

- og litt diverse av yttertøy. Hvor mange skift kommer gjerne an på om barnet går i barnehage eller ikke.

Anonymkode: f1266...663

Skrevet

Min hoppet nesten over str. 80. Brukte 74 så lenge at kjøpte like greit 86 til slutt. Syntes heller ikke det var store forskjellen på 86 og 92 i de merkene han brukte heller så gikk veldig kjapt opp til 92 også. Alltid vært smal så om en kjøper slim fit så sitter tøyet bra rundt bena slik at den kan være for lang og at genseren gikk nesten over rumpa var ingen problem. Så da fikk vi brukt tøyet veldig godt før vi måtte pakket det bort 🙏

Anonymkode: 3a1e1...f30

Skrevet

Har brukt 80 lenge.. Har ei som ikke vokser så fort. Har supplert en del med klær i 80 også,siden hun tydeligvis blir i den str en stund 😅

Anonymkode: 7c9ac...9f5

Skrevet

Snuppa her har brukt 80 i nesten et år..😅

Anonymkode: a401b...fc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...