Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et veldig dumt spørsmål dette, men jeg prøver likevel... Er ansatt som ringevikar et sted. Dvs. jeg får spørsmål om jeg kan jobbe, og kan da velge å si nei. Syntes bare det er så vanskelig å si nei, selvom det er snakk om at jeg faktisk ikke kan. Fikk sms fra jobben nå nettop om jeg kunne jobbe nattevakter helgen om to uker. Jeg er utenbys ifm jula fra 14.des-4.jan, så da måtte jeg si nei. Skrev også grunnen til at jeg ikke kunne. Får svar med ´´det er greit, har du mulighet til å jobbe førstkommende helg? x-vakt lørdag, og y-vakt søndag¨¨. Problemet er at jeg absolutt ikke kan den helgen heller. Jeg har planer som jeg hverken kan omrokkere på eller avlyse. 

Hva skal jeg svare? forventes det at jeg tar med årsaken til at jeg sier nei?

Anonymkode: 8cd82...342

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det forventes ikke at du tar med årsaken, men dersom ringevikaren alltid sier nei, så vil de ikke prioritere å ringe/melde deg først lenger. Ville derfor slengt med en kort forklaring og gjerne si hvilke helger du er ledig og gjerne vil jobbe.

• Liker 4
Skrevet

Være tydelig på når du kan jobbe, og forklar gjerne hvorfor du ikke kan. Du har ingen plikt til det, men det er gjerne greit å forsøke å skape litt tillit, for som ringevikar har man egentlig ikke rett på så mye. 

Anonymkode: 52e61...0e4

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar!

Jeg tok med årsaken på hvorfor jeg måtte si nei. Må også nevne at jeg sier ja til ca 90% av vaktene jeg får tilbudt, også de med ekstremt kort varsel. Typ kan du komme på nattevakt om halvannen time osv..

TS :-)

Anonymkode: 8cd82...342

Skrevet

Det er helt greit å si nei, uten å forklare hvorfor. Men det kan være greit å legge til når du faktisk kan ha vakter. Så slipper sjefen å spørre deg hver gang, og du viser samtidig at du er villig til å jobbe. Om du bare sier nei, uten å samtidig vise vilje til å jobbe andre helger, kan det være sjefen ikke gidder ringe til deg og du går glipp av vakter. 

Anonymkode: bbca2...69b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...