loop Skrevet 30. januar 2005 #1 Skrevet 30. januar 2005 Det er to uker til lønning og det begynner å minke på kontoen. Har du noen tips som kan få kronene til å strekke til? Vi er en familie på 4.
*SOL* Skrevet 30. januar 2005 #3 Skrevet 30. januar 2005 og når det er gjordt kan du koke suppe på en spiker
Gjest manic Skrevet 30. januar 2005 #4 Skrevet 30. januar 2005 Inviter deg selv på middag hos foreldre eller svigers.
mulle Skrevet 31. januar 2005 #5 Skrevet 31. januar 2005 Bruk kortere tid i dusjen. varmt vann koster..
Brunhilde Skrevet 31. januar 2005 #6 Skrevet 31. januar 2005 Bruk kortere tid i dusjen. varmt vann koster.. Men det merker man dessverre ikke føe neste strømfaktura kommer. Sparetips nå... Har du mel og tørrgjær så kan du bare brød selv. Tomatsuppe (eller annne suppe) med nybakt brød er godt og mettende. Lag matpakke. Ikke kjøp aviser eller ukeblader. Ikke kjøp godteri.
-ida- Skrevet 3. februar 2005 #7 Skrevet 3. februar 2005 Gå på butikken med handleliste når du er mett og følg liste som du har skrevet hjemme. Sett opp middager for hele perioden og følg den slavisk. Da sperer du mye på å ikke gå på butikken mer en ca 1 gang i uka.
:-) anna Skrevet 3. februar 2005 #8 Skrevet 3. februar 2005 Planlegging er et triks. Spis fra fryseren, o9g planlegg slik at du husker å ta opp frossen fisk (fd.eks) og kjøpe det du trenger til. Lag middag som kan spises flere dager på rad. Lasagne eller fiskegrateng eller hønsefrikasé f.eks Poteter er billig og mettende tilbehør. Gå så lite som mulig i butikker, og handle mat i så kjedelige butikker som mulig. (Desto større butikk desto mer mat kommer du ut med.)
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #9 Skrevet 5. februar 2005 drikk vann fra springen (såsant det er drikkelig) istedetfor brus og flaskevann.
Gjest miau Skrevet 6. februar 2005 #10 Skrevet 6. februar 2005 Vær litt sparsommelig på shampo/balsam/såpe osv... Spis billige pålegg og middager. Stoppe klær som har småhull eller revnet, farge opp igjen utvaskede klær, sy om, istedet for å kjøpe nye. Handle inn mat for en uke av gangen.
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2005 #11 Skrevet 6. februar 2005 lag opp flere middager når du holder på. eks køttkaker lag tre porsoner og frys 2. fiskegrateng likedan.bak opp brød som du har i fryseren. gå på selvplukk da det er jordbaærsesong. Slik kan du ha bær og syltetøy hele vinteren. vask klær først da maskinen er full.
wok Skrevet 8. februar 2005 #12 Skrevet 8. februar 2005 Pant alle flaskene Å innvitere seg selv på middag til familie og venner er jeg tilhenger av. Det er jo skikkelig koselig! Sikker på at de som får besøk setter pris på det også!
Krølltoppen Skrevet 8. februar 2005 #13 Skrevet 8. februar 2005 Slutt å røyk! Hvis du gjør det da. Og ingen kioskbesøk.
Gjest Leola Skrevet 8. februar 2005 #14 Skrevet 8. februar 2005 Handle en gang i uken La event. tenåringsbarn skaffe seg jobb ved siden av skolen (det desidert mest besparende av mine punkter ) Hvis du bruker vasketabletter i vaskemaskinen så del hver tablett i 2. Det er mer enn nok med 1/2 tablett pr. vask.
Liz_69 Skrevet 8. februar 2005 #15 Skrevet 8. februar 2005 Forsett i år, i en periode skulle jeg føre opp alt jeg kjøpte i Excell for å få oversikt over hvor pengene gikk. Da sjekket jeg jo også kvitteringene litt grundigere, og oppdaget at min ukentlige storhandel ikke var så lønnsom likevel. Flere tilbudsvarer var oppført med full pris! Slikt oppdager man ikke når man handler stort! Mitt tips blir derfor - sjekk kvitteringene! Men jeg sparer jo tid da, på storhandelen. Utnytter tiden når sønnen min er på aktivitet. Jo - et tips til - lag akkurat passe mye mat. Jeg handler ofte i ferskvaredisk, og ber om akkurat det jeg vet vi spiser. Da blir det også greit å fryse ned.
Furstina Skrevet 9. februar 2005 #16 Skrevet 9. februar 2005 Ät ur skåpen och frysen Sluta röka Drick inte läsk utan kranvatten Köp inte en kaffe latte på fik Ta med matpakke ha inte småpengar i plånboken - då är det svårare att köpa en tidning eller lite godis på vägen hem Undersök extrapriserna - ibland köper du mer än du behöver eftersom det var "2-packserbjudande" det blir mer pengar än du tänkt från början Spara kvitton och för upp vad du handlar - titta på det i slutet av månaden. Titta på onödigheterna. Panta flaskor Rensa garderoben och skåpen - sälj till secondhand-butik eller på nätet.
nallemaja Skrevet 9. februar 2005 #17 Skrevet 9. februar 2005 mange butikker har billigfrukt og grønnsaker-slike som begynner å bli litt slappe i fisken, men som er fullt spiselige. kjøp slike grønnsaker og frukt Se på priser når du handler, og brød feks er faktisk ganske dyrt når man er 4 "ulver" som skal ha frokost, lunsj og kvelds hver dag. Se etter billigere brød, frys ned halvparten hvis dere pleier å ha tørre rester i brødskuffa, og ta heller opp hver dag. Bak selv! men dessverre er det hvetemel som er skikkelig billig, men ikke særlig sunt. Spis grøt istedet for brød. Feks havregrynsgrøt, eller rugmelsgrøt, kokt med vann. Bruk litt mindre ingredienser til middagen, litt mindre kjøtt/fisk på hver utgjør mer enn man tror, og allikevel bør alle bli mett. Kjøp kjøttdeig på rema i frysedisken til 14kr pr kjøttdeigpølse, se etter tilbudsvarer, særlig middags-varer som taco(har funnet ned i 7kr pakka),lasagne osv. makaroni og potet er billig. Erstatt dine vanlige dagligvarer med andre og billigere merker, og fir heller litt på kvalitetskrava. Snakk med de andre i familien slik at ingen går å "snoker" i skapene og spiser deler av morgendagens middag/frokost til mellommåltid... utnytt råvarene.Feks billige koteletter eller ribbe. Da kan du skjære av kjøttet og koke suppe på beina. Kjøp salte svineknoker og kok dem sammen med grønnsaker. Kjempegodt og kjempebillig...kjøp økonomipakninger med nudler, de er gode når man bare får vent seg til dem...osv osv. Si fra til de andre at nå skal dere spare, og at de må godta den maten du serverer selv om det kanskje ikke blir det de har mest lyst på. gå gjennom de månedlige utgiftene deres og se om dere kanskje lever litt over evne. kanskje det er et par ting dere kan spare inn på? slik som strøm, telefon, mobil, bensin, transport, fritid osv... kjører dere mer enn nødvendig, kanskje blir ungene kjørt på div fritidsaktiviteter når de like godt kunne sykle osv...slikt sparer man på i lengden.
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2005 #18 Skrevet 13. februar 2005 Jeg tar alle småpenger som hoper seg opp etter feks. en tur på byen, og putter dem i kjempe stor brusflaske jeg har på gutterommet, alt fra 50lapp og mindre går oppi der. Har nå spart i 4år og til sommeren drar jeg til usa i 5 uker med disse pengene. Over 60 000 kr har jeg spart på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå